Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä kun aviomies toimii näin?

Vierailija
07.11.2020 |

Lapset asuu kahta kotia(kolme enimmäkseen minun luonani ja yksi isällään mutta vaihtavat välillä)Minulla on järkyttävä tilanne. Homeasunto tuhosi terveyteni ja irtaimiston. Mutta koska aviomies, lasteni isä, ei halua luopua hometavaroista minun piti lopulta muuttaa koska en voinut enää hengittää omassa kodissani. Nyt minulla on puhdas koti lähellä sitä, mistä aviomies ajoi minut ulos. Kun lapset tulevat luokseni, pitää tehdä monta soodapesua että saan homeitiöt heistä pois. Se on hirveää. Ennen pystyin ulkona suojavaatteissa näkemän lapsia jos olivat isällään, nyt en enää, saan niin pahat silmä ym oireet. En pysty halaamaan lapsiani ulkona suojavaatteissa(hanskat, kertis sadetakki.)'

Aviomies yhä vähättelee, mitätöi, ei usko että mitään hometta edes on, vaikka minulla on kaksi lääkärintodistusta ja homeallergia näkyy jopa allergiasairaalassa tehdyssä prick-testissä. Aviomies ei suostu luopumaan hometavaroista(koko asunnon irtain meni pilalle kun toi itiöt sinne) eikä muuttamaan luokseni puhtaaseen kotiin. Silti väittää rakastavansa minua. 

Hänestä ratkaisu on että minä menen terapiaan. Se muka poistaisi homeallergian(silmä- iho- hengitys ym oireet.) On vihainen kun en mene. Ja tavarasta ei luovu. Väittää että lasten homeoireilu johtuu siitä että minä olen manipuloinut lapsia. Mutta se ei ole totta. Lapset oireilevat esim. kirjaston kirjoista kuten minäkin, se ei ole normaalia. Oireilevat vaikka en ole paikalla(lapsi kertoi kurkkuunsa vihloneen kun luki kirjaston kirjaa isällään).

Onko ero ainoa ratkaisu jos mies ei järkiinny? allergia pahenee koko ajan ja yhä pienemmästä määrästä saan yhä pahemmat silmä- iho-hengitys ym.oireet. Emme voi olla samassa sisätilassakaan nyt ellei mies läpikäy monimutkaisia soodapesuja ja vaatteidenvaihtoa(vaatteet vaihdettava eri tilassa kuin homevaatteet riisutaan). Altistus jatkunut kohta 3 vuotta.

Kommentit (96)

Vierailija
81/96 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP et kai sä jynssää niitä lapsiasi soodalla?? Lopeta heti heidän traumatisoimisensa.

Ja miehesi toimintaa et voi muuttaa. Vaikka saisitkin viralliset ympäristötarkastajan todistukset homeesta miehesi kamoissa, et voi pakottaa häntä heittämään niitä pois. Ja jos et halua olla hänen kanssaan tekemisissä, joutuisi jompi kumpi teistä luopumaan lapsista.

Sun täytyy nyt vain kestää kunnes lapset ovat isoja ja asuvat omillaan. Yritä olla valittamatta lapsillesi koko ajan, jotta he haluaisivat tavata sinua myös jatkossa.

Urpo. Tajuatko että homeallergia vain pahenee ajan kanssa jos altistus ei lopu? Nyt ap joutuu altistumaan aina kun lapset ovat olleet isällään. Ja lapset joutuvat altistumaan. Oikeasti jotkut elää teltoissa Suomessa kun allergia pahentunut niin paljon!

Vierailija
82/96 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota miehen vinkistä vaari ja hakeudu psyykkisen avun piiriin. Oireilet nyt kaikesta koska tiedät olevasi allerginen homeelle.

On se jännä miten homesairastuneen naisen lapsetkin ovat aina homesairaita, tosin oireilevat aina vain äidin läsnäollessa. Älä sairastuta lapsiasi vaan hanki apua ja tukea ajoissa. Ammattiauttajat tuntevat tuon taudin ja osaavat tarjota oikeanlaista terapiaa.

On se jännä miten silloin jos ihminen allergisoituu kampaajana ollessaan kampaamokemikaaleille, kukaan ei sano"mene psyykkisen avun piiriin". Minulla on neljä lääkäriä todennut etten ole mieleltäni sairas enkä edes päässyt mielentilatutkimukseen kun pyysin-aviomiestä ja sukujamme varten, en itseni takia. Kaikki sanoivat etten ole psyykkisesti sairas. Yksi lääkäri jopa kirjoitti yliopistioa varten(aloitin etänä ennen koronaa sillä aloin oireilemaan yliopiston vanhoissa homeisissa luentosaleissa-enköä ole ainoa!)sen lääkärinlausuntoonkin: kyseessä ei ole psyykkinen sairaus vaan malliesimerkki homeelle allergisoitumisesta jne jne. YLIOPISTO ymmärsi ja hyväksyi lääkärin todistuksen. Aviomies ja sukunsa sekä sukuni ei. Muutin pois 18 vuotiaana, minulla ei ole rakastavaa.

Jäi kesken kun tuli puhelu... minulla ei ole rakastavaa kotia ollut. Joillakin on paha äitipuoli tai isäpuoli, minulla on oikeasti pahat vanhemmat, eivät ole ikinä minun puolellani.Äiti joi alkoholia liikaa kun olin lapsi ja teini, ja minä kärsin ja sanoin siitä, siksi hän ei lakkaa kostamasta.  Homeallergia johtuu kun altistuu ja sairastuu homeesta. Melkein toivon että kaikki ne jotka väittävät luulosairaudeksi tms itse alkaisivat oireilla.

-Ap

Siinähän se tulikin. Oireilet nyt rakkaudetonta lapsuutta yrittämällä pakottaa läheisesi tanssimaan pillisi mukaan. Tunnet olosi tärkeäksi ja rakaststuksi kun vuoksesi taivutaan taaksepäin kaksin kerroin ja vielä ympäri uudestaan.

/31

Ilmiannettu.

Totuus tekee kipeää ja siihen juuri ammattiapu sopii kuin hanska käteen. Toivon aapeelle ja etenkin hänen lapsilleen kaikkea hyvää ja terveempää tulevaisuutta. Paremmat ajat ovat edessä, mutta apua pitää osata nykyään vaatia.

/31

Vaadi sitten. Miski oot täällä kiusaamassa ihmisiä kun sun pitäisi olla siellä avun piirileikissä?

Musta tuntuu että sinä olet useammassakin ketjussa täällä leikkimässä asiantuntijaa.

Etkö päässyt opiskelemaan psykologiaa ja haluat nyt leikkiä täällä ammattilaista?

Olet katkera ja yksinäinen ja kostat kaikille täällä palstalla?

Katos näin, mäkin osaan kertoa totuuksia.

Opiskelen psykologiaa paraikaa. Jos nyt hengität ja rauhoitut, huomaat ettei kommenteissani ole mitään kiusaamista.

/31

Olet väärällä alalla. Minäkin olen opiskellut psykologiaa sekä sielunhoitoa. Lisäksi sinun olisi hyvä tietää ihan yleissivistyksenkin takia että homeallergia ei ole psyykkinen sairaus. -Ap

Enkä minä sitä ole sellaiseksi väittänyt.

Sielunhoitoa. Tämä olis kyllä pitänyt arvata.

/31

Olet 31 aika törkeä sekopää. Pelottavaa, jos joskus työllistyt opiskelemallesi alalle. Ap on jo saanut sairauteensa ammattiapua/diagnoosin, joten sun mielipidettä tässä ei kaivata.

sivusta

En tässä mistään mielipiteistäni ole puhunutkaan.

/31

"Mielipide on yksilön subjektiivinen näkemys jostain asiasta." wikipedia

Olet. Kommenttiesi sisältö kumpuaa mielipiteistäsi.

Kyseessä on ihan laajalti tunnettu psyykkinen ilmiö, ei suinkaan mielipide.

/31

Jaa, olet näitä tyhmäksi tekeytyviä trolleja... Mitäköhän siitä elämääsi saat... Vastaan vielä silti.

Se, että olet sitä mieltä, että ap:lla on homeallergian sijasta psyykkisiä ongelmia, ON SINUN MIELIPITEESI!

En ole missään vaiheessa sanonut etteikö aapeella olisi homeallergiaa. Itsellänikin on.

/31

Eli siis sinä ITSE kuvittelet oireita paikoissa missä ei hometta ole, ja siksi luulet että KAIKKI muutkin tekevät ja kokevat samoin? Tiedätkö että kaikki muut eivät omaa samaa kokemusta kuin sinä, esim. minä? Minä oireilen vain kun hometta ihan oikeasti on. En pelkää hometta, minua ei ahdista home, en panikoi. Mutta esimerkiksi jos kosken pussiin missä hometalossa ollut passini on, saan heti käsi-ihottuman. Pitää olla kertissuojahanskat. Ja ne on heti heivattava pois.

Joillekin puhkeaa ahdistushäiriö tms homeallergian lisäksi. Mutta tiedoksi: ei kaikille. On ihmisiä joille se on ihan vain allergia ja köäytännön ongelma: hometiloista on poistuttava, tavaroita jotka aiheuttaa ihottumaa,silmä tms oireita ei pidä koskea.

En minä saa oireita paikoissa joissa hometta ei ole. En ihan tajunnut tätä kommenttia.

/31

Minäkään en tajua sinun kommenttiesi pointtia lainkaan. Ap

Tiedän. Ja tiedän siihen syynkin. Kuten sinäkin.

/31

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/96 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota miehen vinkistä vaari ja hakeudu psyykkisen avun piiriin. Oireilet nyt kaikesta koska tiedät olevasi allerginen homeelle.

On se jännä miten homesairastuneen naisen lapsetkin ovat aina homesairaita, tosin oireilevat aina vain äidin läsnäollessa. Älä sairastuta lapsiasi vaan hanki apua ja tukea ajoissa. Ammattiauttajat tuntevat tuon taudin ja osaavat tarjota oikeanlaista terapiaa.

On se jännä miten silloin jos ihminen allergisoituu kampaajana ollessaan kampaamokemikaaleille, kukaan ei sano"mene psyykkisen avun piiriin". Minulla on neljä lääkäriä todennut etten ole mieleltäni sairas enkä edes päässyt mielentilatutkimukseen kun pyysin-aviomiestä ja sukujamme varten, en itseni takia. Kaikki sanoivat etten ole psyykkisesti sairas. Yksi lääkäri jopa kirjoitti yliopistioa varten(aloitin etänä ennen koronaa sillä aloin oireilemaan yliopiston vanhoissa homeisissa luentosaleissa-enköä ole ainoa!)sen lääkärinlausuntoonkin: kyseessä ei ole psyykkinen sairaus vaan malliesimerkki homeelle allergisoitumisesta jne jne. YLIOPISTO ymmärsi ja hyväksyi lääkärin todistuksen. Aviomies ja sukunsa sekä sukuni ei. Muutin pois 18 vuotiaana, minulla ei ole rakastavaa.

Jäi kesken kun tuli puhelu... minulla ei ole rakastavaa kotia ollut. Joillakin on paha äitipuoli tai isäpuoli, minulla on oikeasti pahat vanhemmat, eivät ole ikinä minun puolellani.Äiti joi alkoholia liikaa kun olin lapsi ja teini, ja minä kärsin ja sanoin siitä, siksi hän ei lakkaa kostamasta.  Homeallergia johtuu kun altistuu ja sairastuu homeesta. Melkein toivon että kaikki ne jotka väittävät luulosairaudeksi tms itse alkaisivat oireilla.

-Ap

Siinähän se tulikin. Oireilet nyt rakkaudetonta lapsuutta yrittämällä pakottaa läheisesi tanssimaan pillisi mukaan. Tunnet olosi tärkeäksi ja rakaststuksi kun vuoksesi taivutaan taaksepäin kaksin kerroin ja vielä ympäri uudestaan.

/31

Ilmiannettu.

Totuus tekee kipeää ja siihen juuri ammattiapu sopii kuin hanska käteen. Toivon aapeelle ja etenkin hänen lapsilleen kaikkea hyvää ja terveempää tulevaisuutta. Paremmat ajat ovat edessä, mutta apua pitää osata nykyään vaatia.

/31

Vaadi sitten. Miski oot täällä kiusaamassa ihmisiä kun sun pitäisi olla siellä avun piirileikissä?

Musta tuntuu että sinä olet useammassakin ketjussa täällä leikkimässä asiantuntijaa.

Etkö päässyt opiskelemaan psykologiaa ja haluat nyt leikkiä täällä ammattilaista?

Opiskelen psykologiaa paraikaa. Jos nyt hengität ja rauhoitut, huomaat ettei kommenteissani ole mitään kiusaamista.

/31

Olet väärällä alalla. Minäkin olen opiskellut psykologiaa sekä sielunhoitoa. Lisäksi sinun olisi hyvä tietää ihan yleissivistyksenkin takia että homeallergia ei ole psyykkinen sairaus. -Ap

/31

Olet 31 aika törkeä sekopää. Pelottavaa, jos joskus työllistyt opiskelemallesi alalle. Ap on jo saanut sairauteensa ammattiapua/diagnoosin, joten sun mielipidettä tässä ei kaivata.

sivusta

/31

/31

Jaa, olet näitä tyhmäksi tekeytyviä trolleja... Mitäköhän siitä elämääsi saat... Vastaan vielä silti.

Se, että olet sitä mieltä, että ap:lla on homeallergian sijasta psyykkisiä ongelmia, ON SINUN MIELIPITEESI!

En ole missään vaiheessa sanonut etteikö aapeella olisi homeallergiaa. Itsellänikin on.

/31

Eli siis sinä ITSE kuvittelet oireita paikoissa missä ei hometta ole, ja siksi luulet että KAIKKI muutkin tekevät ja kokevat samoin? Tiedätkö että kaikki muut eivät omaa samaa kokemusta kuin sinä, esim. minä? Minä oireilen vain kun hometta ihan oikeasti on. En pelkää hometta, minua ei ahdista home, en panikoi. Mutta esimerkiksi jos kosken pussiin missä hometalossa ollut passini on, saan heti käsi-ihottuman. Pitää olla kertissuojahanskat. Ja ne on heti heivattava pois.

Joillekin puhkeaa ahdistushäiriö tms homeallergian lisäksi. Mutta tiedoksi: ei kaikille. On ihmisiä joille se on ihan vain allergia ja köäytännön ongelma: hometiloista on poistuttava, tavaroita jotka aiheuttaa ihottumaa,silmä tms oireita ei pidä koskea.

En minä saa oireita paikoissa joissa hometta ei ole. En ihan tajunnut tätä kommenttia.

/31

Minäkään en tajua sinun kommenttiesi pointtia lainkaan. Ap

Tiedän. Ja tiedän siihen syynkin. Kuten sinäkin.

/31

Kaikella "rakkaudella": ????? 

Kiitos kommenteistasi, hyvää jatkoa ja nyt en enää jaksa sinulle vastailla. Mitä jos aloittaisit oman ketjun vaikka jostakin ihan muusta aiheesta. Ap

Vierailija
84/96 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti itse tunnen kolme ihmistä joiden on pitänyt  heittää ihan kaikki pois jopa pankkikorttia myöten kun asunnon home on tuhonnut irtaimiston. Et todellakaan ole ainut. Voimia Ap!!!!!

Vierailija
85/96 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti itse tunnen kolme ihmistä joiden on pitänyt  heittää ihan kaikki pois jopa pankkikorttia myöten kun asunnon home on tuhonnut irtaimiston. Et todellakaan ole ainut. Voimia Ap!!!!!

Kiitos tuesta<3 Ap

Vierailija
86/96 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi apua, just tein taas hakemuksen Hekalle. Tuohonko sitä sit joutuu, ongelmien kieltämiseen, jos asuntoarvonnassa lykästäisikin? Ei kai tuossa ap auta kuin ero, vaikkei sekään homealtistusta poista, jos mies haluaa yhteishuoltajuuden.

Vierailija
87/96 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin tunnen kaksi ihmistä, joista toisen piti tuhota koko omaisuutensa homeen takia ja toinen menetti työnsä. Onneksi molempien tapauksessa tiloihin tehtiin tarkistus ja home todettiin. Loppuivat puheet luulo- tai mielisairauksista. Ainiin ja yksi kaveri ei vain voinut enää ottaa keikkaa Kätilöopistolta, kun ei terveys kestänyt.

Vierailija
88/96 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin tunnen kaksi ihmistä, joista toisen piti tuhota koko omaisuutensa homeen takia ja toinen menetti työnsä. Onneksi molempien tapauksessa tiloihin tehtiin tarkistus ja home todettiin. Loppuivat puheet luulo- tai mielisairauksista. Ainiin ja yksi kaveri ei vain voinut enää ottaa keikkaa Kätilöopistolta, kun ei terveys kestänyt.

Näitä on yhä enemmän. Mekin tunnetaan muitakin joille on käynyt näin. Mutta aviomies luokittelee heidätkin mt-ongelmaisiksi! Ap

Vierailija
89/96 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pihatuolien paksut tyynyt homeesta mustuivat liotin niitä kolme päivää paljussa kloritessa.  Sen jälkeen pesin koneessa huuhtelemalla hyvin. ei homtta. Maksaa  1.50 euroa S-Marketissa.    Kun minä erosin  asuttiin eri asunnoissa ja kukaan ei kuljetellut homettta edestakaisin.   Hoida sinä itsesi ja lapset.    Isä saa  halata vanhaa autonromua ja rämpyttää kitaraa , luulee olevansa tähti.  Ei sun tarvitse totella ex-miestä,  eikä siitä rakkaudesta kannata pitää kiinni jos te sairastute.  Homeasuntoja todella annetaan  eteenpäin. 

Vierailija
90/96 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pihatuolien paksut tyynyt homeesta mustuivat liotin niitä kolme päivää paljussa kloritessa.  Sen jälkeen pesin koneessa huuhtelemalla hyvin. ei homtta. Maksaa  1.50 euroa S-Marketissa.    Kun minä erosin  asuttiin eri asunnoissa ja kukaan ei kuljetellut homettta edestakaisin.   Hoida sinä itsesi ja lapset.    Isä saa  halata vanhaa autonromua ja rämpyttää kitaraa , luulee olevansa tähti.  Ei sun tarvitse totella ex-miestä,  eikä siitä rakkaudesta kannata pitää kiinni jos te sairastute.  Homeasuntoja todella annetaan  eteenpäin. 

Vierailija
91/96 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osaa kuin toivotta tsemppiä ja antaa vinkin että hae ap kaupasta Sanytol-huuhteluainetta.7

Laita sitä reilusti, n. 2dl jo pesuaineen sekaan.

Ei tarvi lotrailla soodalla.

Homehélvetin läpi käyneenä tuo aine on ollut ainoa pelastava, se vie oikeasti homeen pois lähes kaikesta.

Minä saan pyykeistä (jos olen käynyt hometilassa) pois homeen ruokasoodalla ja vanishilla(halpaversio samastakin käy) . Laitan myös vähän hajustamatonta astianpesuainetta. Ja aina lisähuuhtelun ja etikkaa huuhteluaineeksi. Jos jostain saan pahemmat oireet, liotan etikkavedessä ennen pesua. Nämä tulevat halvemmaksi sanytol-pesua(ja muovia menee vähemmän). Ruokasoodaa puolenkilon pahvirasia eesti-kaupassa noin euron. Sillä pesen myös astiat astianpesukoneessa-vähän hajustamatinta käsitiskiainetta  sekaan, Ja etikkaa kirkastusainelokeroon.Puhdistaa hyvin eikä ole myrkyllistä.

Käsin tiskaukseen tarkoitettua astianpesuainetta ei saa laittaa pyykinpesukoneeseen sen enempää kuin astianpesukoneeseenkaan. 

Vierailija
92/96 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos menisit lastensuojelupuolelle kysymään neuvoa?

Koska sulla on lääkärintodistukset, niin hekin uskovat varmasti tilanteen vakavuuden ja voivat koittaa saada miehelle järkeä päähän tai jotain?

Lastensuojelu on jo kuviossa mukana. Ovat yrittäneet kuten minäkin saada perhettämme saman katon alle ja että lapsilla on isä ja äiti ja että parisuhteemme pelastuisi-saimme sitä varten lastenhoitajan lapsia katsomaan- mutta aviomies ei tajua että home on se ongelma, en minä. Hän on minuun kyllästynuyt, en kelpaa allergisena koska ei halua luopua tavaroistaan eikä viitsi enää muuttaa(itse pilasi tuonkin kodin). Haluaa kai minusta eroon, ei kaipaa minua, olen yhdentekevä hänelle. Jos hän rakastaisi, hän voisi heti luopua kaikesta ja muuttaa luokseni lasten kanssa pesujen jälkeen ja voisimme hakea isompaa asuntoa.  MUTTA HÄN EI HALUA:  Väittää rakastavansa minua mutta ei suostu muuhun kun että minä menen terapiaan ja muutan luokseen-missä en voi hengittää. Ap

Jos sinulla on mustaa valkoisella, että olet sairastunut homealtistuksen vuoksi, tee rikosilmoitus miehestäsi, joka altistaa lapsenne asunnossa, joka on täynnä homeisia tavaroita. Rikosilmoituksen syy: lasten pahoinpitely ja kaltoinkohtelu. Hänhän ei välitä siitä, että altistuttaa lapset homeelle. 

Asuimme jonkin aikaa rivitaloasunnossa, johon oli tietämättämme tullut vesivahinko ja homehaitta. Vesi oli tullut ulkoapäin kivijalkaan ja rakenteisiin. Tämän seurauksena minä ja lapset saimme astmaoireita. Oireilu onneksi väheni vuosien varrella, kun pääsimme asumaan terveeseen asuntoon. Saan vielä vuosienkin jälkeen astmaoireita, jos joudun oleskelemaan sellaisessa rakennuksessa, jossa on ollut homehaitta. 

Vierailija
93/96 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Ap

/31

Ilmiannettu.

/31

/31

/31

sivusta

/31

/31

Homeelle altistunut Ohis tässä hei!

Fyysisesti sairastunut (syöpä, jokin muu vakava sairaus, tässä tapauksessa homeelle altistunut) voi ruveta oireilemaan myös psyykkisesti, koska sairaus on henkisesti niin raskas kestää. Me ihmiset olemme psykofyysinen kokonaisuus, eikä fyysisestä hyvinvoinnista voi mitenkään erottaa henkistä hyvinvointia. On melko yleistä, että  fyysisen hyvinvoinnin horjuttua myös henkinen hyvinvointi voi horjua. Tämä on meidän ihmisten ominaisuus. 

Juuri pari päivää sitten keskustelin erään sukulaiseni sairaalakokemuksista syöpäpotilaana. Tuntuu järkyttävältä,  että vaikka hänen syöpäänsä hoidettiin todella hyvin, hänelle eitarjottu kertaakaan psyykkistä tukea. Sukulaiseni puolestaan ei osannut pyytää tarvitsemaansa apua, koska oli liian sairas syövän ja rankkojen hoitojen vuoksi. Vasta jälkeenpäin hän huomasi, että psyykkisen puolen tuki olisi ollut enemmän kuin tarpeen. 

Ap:llekin voisi olla hyötyä siitä, että hän pääsisi keskustelemaan jollekulle ammattitaitoiselle ihmiselle, esimerkiksi psykiatrian erikoissairaanhoitajan kanssa. On varmasti todella raskasta  sairastua vakavasti homeen vuoksi ja vielä ajautua kriisiin omassa avioliitossaan oman miehen käytöksen vuoksi. Tiedän kokemuksesta, että vaikeissa kriisitilanteissa ajatukset saattavat kiertää kehää, eikä ulospääsyä ongelmaisesta tilanteesta näytä millään löytyvän. Joku ulkopuolinen voisi auttaa ap:ta keventämään raskasta taakkaansa kuuntelemalla ja antamalla käytännön neuvoja. Valitettavasti vielä nykyäänkin pidetään jotenkin häpeällisenä turvautua ammatilliseen keskusteluapuun kriisitilanteissa. Näin ei pitäisi olla, vaan jokaiselle apua tarvitsevalle pitäisi löytyä oikeanlaista apua.

Minäkin olen ollut masentunut ja ahdistunut, tosin en homealtistumiseni vuoksi vaan ihan muista syistä. Tarvitsin ja onneksi myös sain tarvitsemaani keskusteluapua. Sain aivan ihanan psykiatrian erikoissairaanhoitajan hoitajakseni. Hänelle on ollut ihanaa purkaa sydäntään. Nyt minua sitten surettaa, että kohta hoitoni loppuu ja joudun sanomaan hyvästit hänelle, sillä olen hyvää vauhtia toipumassa. Minulla oli myös onnea saada lääkärikseni  ymmärtäväinen psykiatri, joka on kannustanut minua paranemisprosessissani. 

Vierailija
94/96 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tuesta<3. Musta on järkyttävää miten kaikki sukulaiset vaan puolustelee tavaran säilyttämisen tärkeyttä. Homeautokin on vanha, käytettynä ostettu ilmastointi rikki ja ruostetta jne. Silti nimenomaan siitä mies ei suostu luopumaan ja selitys oli"koska jos ostan toisen käytetyn niin voit oireilla siitäkin." Joten pidetään se kaikista myrkyllisimmällä homeella vuosia myrkyttynyt auto. Siellä kun on tavara 20 min niin saan tavarasta silmä ym oireita jos olen tavaran kanssa samassa huoneessa. mutta joo, auto on minua (ja lapsia)rakkaampi. Ja kitara. Ja mikä vain tavara.  ja tämä on ihan ok sukulaisten mielestä. Ap

Vierailija
95/96 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osaa kuin toivotta tsemppiä ja antaa vinkin että hae ap kaupasta Sanytol-huuhteluainetta.7

Laita sitä reilusti, n. 2dl jo pesuaineen sekaan.

Ei tarvi lotrailla soodalla.

Homehélvetin läpi käyneenä tuo aine on ollut ainoa pelastava, se vie oikeasti homeen pois lähes kaikesta.

Minä saan pyykeistä (jos olen käynyt hometilassa) pois homeen ruokasoodalla ja vanishilla(halpaversio samastakin käy) . Laitan myös vähän hajustamatonta astianpesuainetta. Ja aina lisähuuhtelun ja etikkaa huuhteluaineeksi. Jos jostain saan pahemmat oireet, liotan etikkavedessä ennen pesua. Nämä tulevat halvemmaksi sanytol-pesua(ja muovia menee vähemmän). Ruokasoodaa puolenkilon pahvirasia eesti-kaupassa noin euron. Sillä pesen myös astiat astianpesukoneessa-vähän hajustamatinta käsitiskiainetta  sekaan, Ja etikkaa kirkastusainelokeroon.Puhdistaa hyvin eikä ole myrkyllistä.

Käsin tiskaukseen tarkoitettua astianpesuainetta ei saa laittaa pyykinpesukoneeseen sen enempää kuin astianpesukoneeseenkaan. 

Perustelu? Mitä pisara haittaa?

Vierailija
96/96 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Ap

/31

Ilmiannettu.

/31

/31

/31

sivusta

/31

/31

Homeelle altistunut Ohis tässä hei!

Fyysisesti sairastunut (syöpä, jokin muu vakava sairaus, tässä tapauksessa homeelle altistunut) voi ruveta oireilemaan myös psyykkisesti, koska sairaus on henkisesti niin raskas kestää. Me ihmiset olemme psykofyysinen kokonaisuus, eikä fyysisestä hyvinvoinnista voi mitenkään erottaa henkistä hyvinvointia. On melko yleistä, että  fyysisen hyvinvoinnin horjuttua myös henkinen hyvinvointi voi horjua. Tämä on meidän ihmisten ominaisuus. 

Juuri pari päivää sitten keskustelin erään sukulaiseni sairaalakokemuksista syöpäpotilaana. Tuntuu järkyttävältä,  että vaikka hänen syöpäänsä hoidettiin todella hyvin, hänelle eitarjottu kertaakaan psyykkistä tukea. Sukulaiseni puolestaan ei osannut pyytää tarvitsemaansa apua, koska oli liian sairas syövän ja rankkojen hoitojen vuoksi. Vasta jälkeenpäin hän huomasi, että psyykkisen puolen tuki olisi ollut enemmän kuin tarpeen. 

Ap:llekin voisi olla hyötyä siitä, että hän pääsisi keskustelemaan jollekulle ammattitaitoiselle ihmiselle, esimerkiksi psykiatrian erikoissairaanhoitajan kanssa. On varmasti todella raskasta  sairastua vakavasti homeen vuoksi ja vielä ajautua kriisiin omassa avioliitossaan oman miehen käytöksen vuoksi. Tiedän kokemuksesta, että vaikeissa kriisitilanteissa ajatukset saattavat kiertää kehää, eikä ulospääsyä ongelmaisesta tilanteesta näytä millään löytyvän. Joku ulkopuolinen voisi auttaa ap:ta keventämään raskasta taakkaansa kuuntelemalla ja antamalla käytännön neuvoja. Valitettavasti vielä nykyäänkin pidetään jotenkin häpeällisenä turvautua ammatilliseen keskusteluapuun kriisitilanteissa. Näin ei pitäisi olla, vaan jokaiselle apua tarvitsevalle pitäisi löytyä oikeanlaista apua.

Minäkin olen ollut masentunut ja ahdistunut, tosin en homealtistumiseni vuoksi vaan ihan muista syistä. Tarvitsin ja onneksi myös sain tarvitsemaani keskusteluapua. Sain aivan ihanan psykiatrian erikoissairaanhoitajan hoitajakseni. Hänelle on ollut ihanaa purkaa sydäntään. Nyt minua sitten surettaa, että kohta hoitoni loppuu ja joudun sanomaan hyvästit hänelle, sillä olen hyvää vauhtia toipumassa. Minulla oli myös onnea saada lääkärikseni  ymmärtäväinen psykiatri, joka on kannustanut minua paranemisprosessissani. 

Olen iloinen että sait tukea ja apua ammattilaisilta<3! Minäkin olen saanut tukea ja apua. Ensinnäkin lääkäreiltä. Sitten ystäviltäni, jotka ovat myös läpikäyneet homekriisin. Sain heiltä niin hyvät vitamiinu- luontaistuote-pyykki ym vinkit että olen toipunut tosi hyvin nyt kun asun terveessä asunnossa. Minulla on myös paljon ystäviä joiden kanssa keskustella jo monet tukevat minua. On myös paljon e. siruk.ilijoita. Ilman näitä en olisi tässä. Keskusteluapua on siis mielin määrin, ihmisiä jotka sanovat:soita koska vain, minä kuuntelen ja rukoilen. Oikeasti, eläkeläisiä, jotka ovat itse tarjoutuneet tähän ja myös mielellään juttelevat. Juttelemme muustakin. Olen voinut itkeä ja soittaa joskus useinkin. Kullanarvoisia ihmisiä!

Mutta keskustelu ei auta homeallergiaan, se ei paranna sitä.

On ihme etten ole romahtanut, tilanne ja kaltoinkohtelu on jatkunut niin kauan ja mies yhä tylympi ja kovempi minua kohtaan. Olen vain toivonut että kun vielä saan yhden lääkärin todistuksen lisää, mies järkiintyy.. tai pricktestitulokset... avioliittoneuvoja... Lääkäri puhuu miehelle... toiset homealtistuneet puhuvat....mutta mikään ei ole auttanut. Mies on vakuuttunut että ratkaisu on että minun on mentävä terapiaan eikä hän muuta eikä luovu tavaroista. piste. Ap

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi