Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä kun aviomies toimii näin?

Vierailija
07.11.2020 |

Lapset asuu kahta kotia(kolme enimmäkseen minun luonani ja yksi isällään mutta vaihtavat välillä)Minulla on järkyttävä tilanne. Homeasunto tuhosi terveyteni ja irtaimiston. Mutta koska aviomies, lasteni isä, ei halua luopua hometavaroista minun piti lopulta muuttaa koska en voinut enää hengittää omassa kodissani. Nyt minulla on puhdas koti lähellä sitä, mistä aviomies ajoi minut ulos. Kun lapset tulevat luokseni, pitää tehdä monta soodapesua että saan homeitiöt heistä pois. Se on hirveää. Ennen pystyin ulkona suojavaatteissa näkemän lapsia jos olivat isällään, nyt en enää, saan niin pahat silmä ym oireet. En pysty halaamaan lapsiani ulkona suojavaatteissa(hanskat, kertis sadetakki.)'

Aviomies yhä vähättelee, mitätöi, ei usko että mitään hometta edes on, vaikka minulla on kaksi lääkärintodistusta ja homeallergia näkyy jopa allergiasairaalassa tehdyssä prick-testissä. Aviomies ei suostu luopumaan hometavaroista(koko asunnon irtain meni pilalle kun toi itiöt sinne) eikä muuttamaan luokseni puhtaaseen kotiin. Silti väittää rakastavansa minua. 

Hänestä ratkaisu on että minä menen terapiaan. Se muka poistaisi homeallergian(silmä- iho- hengitys ym oireet.) On vihainen kun en mene. Ja tavarasta ei luovu. Väittää että lasten homeoireilu johtuu siitä että minä olen manipuloinut lapsia. Mutta se ei ole totta. Lapset oireilevat esim. kirjaston kirjoista kuten minäkin, se ei ole normaalia. Oireilevat vaikka en ole paikalla(lapsi kertoi kurkkuunsa vihloneen kun luki kirjaston kirjaa isällään).

Onko ero ainoa ratkaisu jos mies ei järkiinny? allergia pahenee koko ajan ja yhä pienemmästä määrästä saan yhä pahemmat silmä- iho-hengitys ym.oireet. Emme voi olla samassa sisätilassakaan nyt ellei mies läpikäy monimutkaisia soodapesuja ja vaatteidenvaihtoa(vaatteet vaihdettava eri tilassa kuin homevaatteet riisutaan). Altistus jatkunut kohta 3 vuotta.

Kommentit (96)

Vierailija
1/96 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prick testi on oikeasti lahjomaton, eli minulla on oikea homeallergia. Mutta aviomies silti kiistää ja väittää jopa ihottumaa psyykkiseksi oireeksi. Pahinta on että hänen sukunsa ja minunkin tukevat vain häntä-kukaan ei tue minua. He eivät oireilleet kun kävivät homekodissamme, joten heistä siellä ei ollut mitään. Minä kotiäitinä jouduin altistumaan 24/7, .ja sairastin koko ajan ja yritin saada turhaan tutkimuksia. ne vain kiistettiin. Sitten vuoden jälkeen hengitykseni vain lamaantui ja piti lähteä home-evakkoon kuopuksen kanssa, oli vauva . Onneksi ystäväni ovat tukeneet ja auttaneet. Lääkäritkin aika ymmällään aviomiehen toiminnasta. -Ap

Vierailija
2/96 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kauhea tilanne. Voimia! Ero on viimeinen ratkaisu. Vaikea sanoa milloin mitta tulee täyteen lopullisesti. Lasten takia haluaa yrittää varmasti loppuun asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/96 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hometaloja yhä enemmän. Ystävän terveys meni. Tsemppiä ja toivottavasti saat voiman erota jos muu ei auta!

Vierailija
4/96 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveää. Voimia!!!Oliko asunto omistus vai vuokrakoti?

Vierailija
5/96 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos. Kaupungin vuokra-asunto. Ap

Vierailija
6/96 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi erota kuin vaarantaa oma ja lasten terveys. Lastensuojeluilmoitus jos yritetäänkään viedä niitä hometaloon kerta ovat alkaneet oireilla.

Vierailija
7/96 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sitä taloa ole tutkittu?

Vierailija
8/96 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä itsekin olen miettinyt. Olen oikeasti yrittänyt kaikkeni: lääkärit, avioliittoneuvojat, lastensuojelu ovat jo kehissä. Mies vaan kiistää silti tosiasiat ja koko homeen koska itse ei oireile ja rakastaa vanhaa autoaan ja soittimiaan mitkä home pilasi. Home oli sellainen että se leviää kosketuksesta. En tiedä mikä home/sädesieni se oli kun ei tutkittu. Mutta levisi home-evakossa ollessanikin pyykeistäni ystävän sängynpeitteeseen(laittoi pyykkieni päälle sen) ja se alkoi haista eikä pesukaan auttanut, ystävän piti heittää se kallis peite pois. Aviomies ei välitä eikä usko mitään mitä hänelle sanoo homeeseen liittyen. Ap

Vierailija
9/96 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskooko sitten, jos asuntoon tehdään hometarkistus?

Vierailija
10/96 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän mä just luin?

Vierailija
11/96 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sitä taloa ole tutkittu?

Kuten sanoin yritin saada tutkimuksia ympäristötarkastajaa ja vuokranantajaa (heka) myöten, eivät suostuneet. Sitten hengitykseni lamaantui ja piti lähteä. Katastrofi oli niin suuri että elämä meni pelkäksi selviytymistaisteluksi-ei ollut voimia enää hakea oikeutta jne. Koko irtaimisto meni vuodessa pilalle, tuhoutui homeesta. Ja ottivat vauvaperheen samaan kotiin heti kun lähdimme. Menin varoittamaan heitä. Minulle valehdeltiin päin naamaa että asunto on kunnossa-samoin tälle vauvaperheelle kun muuttivat. Alueelta oli muitakin home-evakkoon lähteneitä ja moni asukas oireili kotonaan.. Ap

Vierailija
12/96 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sö tuollaisen perään itket? Elä omaa elämää miten parhaiten taidat. Mutta, mene myös sinne kuuppatohtorillekin, varmasti tarvitset sitäkin.

Vierailija
13/96 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskooko sitten, jos asuntoon tehdään hometarkistus?

Jos mies ei usko pricktestitulostakaan eikä lääkäreitä ja asuntoa ei suostuttu tutkimaan... Nyt toi tavaran mukana itiöt alun perin puhtaaseen asuntoon. En kykene hengittämään siellä eikä luovu tavaroista.

Ap

Vierailija
14/96 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mnta keskustelua meinaat aloittaa aiheesta? Taidat olla uusi palstahu'llu. Hometalohull'u.

Vierailija
15/96 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sö tuollaisen perään itket? Elä omaa elämää miten parhaiten taidat. Mutta, mene myös sinne kuuppatohtorillekin, varmasti tarvitset sitäkin.

Miksi tarvitsen mielestäsi kuuppatohtoria? Aika rumasti sanottu. Jos minulla ei olisi montaa lasta jotka haluaisivat sekä isän että aidin elämäänsä, olisin eronnut jo ajat sitten. Lasten takia olen tämän hulluuden kestänyt ja yrittänyt saada aviomiestä järkiinsä. Nyt hän tuhoaa terveyteni, lasten terveyden ja kolmen kodin irtaimisto on nyt tuhoutunut hänen takiaan-kun ei suostunut heti luopumaan hometavaroista ja aloittamaan alusta. Silti mies syyttää että minä tuhoan perheen, samoin sukumme. 

En valinnut allergiaa, minulle valehdeltiin että asunto on todella hyvässä kunnossa ja koko alue aivan helmi-vaikka koko alue on aivan homeessa. Olen joutunut työssäni ja aiemmissa kodeissa jo altistumaan homeelle-ja tämä asunto tuhosi sitten kaiken. Ap

Vierailija
16/96 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa kuin toivotta tsemppiä ja antaa vinkin että hae ap kaupasta Sanytol-huuhteluainetta.7

Laita sitä reilusti, n. 2dl jo pesuaineen sekaan.

Ei tarvi lotrailla soodalla.

Homehélvetin läpi käyneenä tuo aine on ollut ainoa pelastava, se vie oikeasti homeen pois lähes kaikesta.

Vierailija
17/96 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mnta keskustelua meinaat aloittaa aiheesta? Taidat olla uusi palstahu'llu. Hometalohull'u.

En ole palstahullu enkä hometalohullu. Tosi rumasti sanottu, häpeäisit. ainoatakaan aloittanut aiheesta. Kommentoin vain viikko viikko-keskustelua ja päätin kopioida kommenttini ja aloittaa oman keskustelun tästä, sillä se keskustelu oli lasten asumisjärjestelyistä, ei homekriisistä varsinaisesti. Se ei ole kaiketi kiellettyä? Ap

Vierailija
18/96 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tarvitsen mielestäsi kuuppatohtoria? Aika rumasti sanottu. Jos minulla ei olisi montaa lasta jotka haluaisivat sekä isän että aidin elämäänsä, olisin eronnut jo ajat sitten. Lasten takia olen tämän hulluuden kestänyt ja yrittänyt saada aviomiestä järkiinsä. Nyt hän tuhoaa terveyteni, lasten terveyden ja kolmen kodin irtaimisto on nyt tuhoutunut hänen takiaan-kun ei suostunut heti luopumaan hometavaroista ja aloittamaan alusta. Silti mies syyttää että minä tuhoan perheen, samoin sukumme. 

En valinnut allergiaa, minulle valehdeltiin että asunto on todella hyvässä kunnossa ja koko alue aivan helmi-vaikka koko alue on aivan homeessa. Olen joutunut työssäni ja aiemmissa kodeissa jo altistumaan homeelle-ja tämä asunto tuhosi sitten kaiken. Ap

No haluatko että lapsilla on molemmat vanhemmat vai haluatko että lapset ovat terveitä!? Huonolla tuurilla niilläkin rupeaa oireet pahenemaan, mitä sä tässä vielä mietit?

Vierailija
19/96 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa kuin toivotta tsemppiä ja antaa vinkin että hae ap kaupasta Sanytol-huuhteluainetta.7

Laita sitä reilusti, n. 2dl jo pesuaineen sekaan.

Ei tarvi lotrailla soodalla.

Homehélvetin läpi käyneenä tuo aine on ollut ainoa pelastava, se vie oikeasti homeen pois lähes kaikesta.

Minä saan pyykeistä (jos olen käynyt hometilassa) pois homeen ruokasoodalla ja vanishilla(halpaversio samastakin käy) . Laitan myös vähän hajustamatonta astianpesuainetta. Ja aina lisähuuhtelun ja etikkaa huuhteluaineeksi. Jos jostain saan pahemmat oireet, liotan etikkavedessä ennen pesua. Nämä tulevat halvemmaksi sanytol-pesua(ja muovia menee vähemmän). Ruokasoodaa puolenkilon pahvirasia eesti-kaupassa noin euron. Sillä pesen myös astiat astianpesukoneessa-vähän hajustamatinta käsitiskiainetta  sekaan, Ja etikkaa kirkastusainelokeroon.Puhdistaa hyvin eikä ole myrkyllistä.

Vierailija
20/96 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No haluatko että lapsilla on molemmat vanhemmat vai haluatko että lapset ovat terveitä!? Huonolla tuurilla niilläkin rupeaa oireet pahenemaan, mitä sä tässä vielä mietit?

Tottakai haluaisin molemmat! Että saisivat molemmat vanhemmat. Mieheni on ollut muuten hyvä , läsnäoleva ja rakastava isä lapsille. Ja tietysti lapset rakastavat häntä ja haluavat asua hänenkin kanssaan. Ja nähdä. Mutta itsekin ajattelen että kohta kaikki mitä voin tehdä on oikeasti tehty ja on pakko erota ja  ottaa lapset kokonaan  terveeseen kotiin.  Kukaan ei voi tajuta miten hirveä ja sairas tilanne tämä on. Lapsia on monta. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi