Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

laihtumisen henkinen este

Vierailija
25.02.2014 |

Avaudun tähän tosi omituisesta ongelmasta. Olen siis nuori nainen, jolla on reilu 30 kiloa ylipainoa. Koko ikäni olen kärsinyt ylipainostani ja usein yrittänyt laihduttaa. Nyt kuitenkin tuli aivan pakkotilanne vastaan. Terveydentila todellakin vaatii laihduttamista ja nyt ollaan jo vähän päästy vauhtiin tarkalla ruokarytmillä.

Aloin tässä miettimään aiempia laihduttamisyrityksiäni, ja havahduin siihen, että jostain syystä olen alkanut pistää hanttiin siinä vaiheessa kun olen havainnut laihtumista. Siis vaikka kuinka haaveilen hoikemmasta rungosta ja elinvoimaisemmasta olosta, laihtuminen silti jotenkin pelottaa. En osaa selittää, mutta huomaan jälleen olevani samassa tilanteessa kuin aiemmin. Tuloksia on havaittavissa ja se on upeaa, mutta samalla ehkä alan alitajuisesti sallia itselleni "normaalia" ruokaa. Vaikka nytkin edelleen ylipainoa rutkasti ja peilistä sen näkee itsekin, niin osa minusta pelkää laihtumista ja alkaa tuntea kehon liian laihaksi. Esiin työntyvä erottuva vyötärö alkaa suorastaan hävettää ja ahdistaa ja tekisi mieli peitellä se huolellisesti.

Nämä tunteet on ihan hulluja selvästi ylipainoisessa kehossa. Kuinka pääsisin niistä eroon nyt kun olen jo hyvässä vauhdissa ja terveys vaatii sitä? Olen tajunnut että tähän mennessä suurin ongelma laihtumisessani on ollut minä itse ja se pieni osa tajunnastani jonka mielestä minun ei muka tulisi laihtua.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on vaikea laihduttaa, sain traumoja siskoni anorexian takia. Seurasin sairautta vierestä monta vuotta, joka edelleen jatkuu, onneksi nyt lievempänä. Itselleni kehittyi lukko laihduttamiseen. En vaan voi. Laihuuden ihannointi saa minut oksentamaan.

Vierailija
2/2 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen läpikäynyt samoja asioita. Itselläni eräs selkeä syy on ollut se että olen ollut kovin seksikäs nuorena työttönä aivan liian aikaisin verrattuna ikätovereihini. Ja saanut aika herkässä kohdassa huomiota aikuiselta mieheltä/ miehiltä. Olen peitellyt itseäni, ja vaikka tiedostan sen, niin sen työstäminen on vaatinut todella paljon. Muutenkin, tulen enemmän itsekseni, tavallaan paljastun. Mitä salattavaa minulla on, oikeastihan ei mitään ja tätä tunnetta tuleekin työstää.. 

Hyvä että käyt näitä asioita läpi. Sillä ilman niiden työstämistä jokainen kilo tulee korkojen kanssa takaisin.. itsekin vielä tällä matkalla.. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi