FM palkkataso
Minulle on tulossa assariksi noin 4v työkokemuksen omaava FM. Hänen palkkatoiveensa on 3000€/kk ja mielestäni se on aika kohtuuton. Olen itse likimain samalla työkokemuksella oleva tutainssi (amk) ja palkkani on 4000€/kk (+edut).
Millaisilla palkoilla muut FM sihteerit työskentelevät? Toki kun av-mammat kyseessä niin liekö kukaan alle 20k€/kk tuloloilla töissä ;-)
Kommentit (48)
[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 11:52"]
Olemme aika pieni organisaatio ja hoidan itse rekryni joten mitään tiettyä palkkatasoa ei ole ennalta määritelty. "jos olet hyvä työssäsi, sinut palkitaan".
"varmaan provo? On kuitenkin sinua koulutetumpi"
Mielestäni turha kommentti. Ensinnäkin perus FM on vähän kuin YO. Yleissivistävää koulutusta, mutta ei mitään osaamista mistään. Yleensä taitavia officen pyörittäjiä ja tunnollisia työntekijöitä. Näin ollen mitä mainioin assari. Vai onko sinun ongelmasi se, että olet opiskellut hyvässä uskossa FM:ksi ja kuvitellut, että niillä maisterin papereilla olet jumalasta seuraava? Tervetuloa reaalimaailmaan ja otan osaa.
[/quote]
On se nyt aika outoa verrata lukiota ja yliopistoa :D FM alle menee aika paljon aloja..
KTM
Tapelkaa akateemiset, saatte tupakkaa!!
T: Raitis ja taitava Putkimies/3690€ brt/kk
No en kyllä leuhkisi sillä että saan sorkkia muiden paskoja ja päivystää 24/7.
Vierailija kirjoitti:
Onnea sille, joka sinut pomokseen saa. t. FM myöskin (5200 €)
Ääliö.
Vierailija kirjoitti:
Olemme aika pieni organisaatio ja hoidan itse rekryni joten mitään tiettyä palkkatasoa ei ole ennalta määritelty. "jos olet hyvä työssäsi, sinut palkitaan".
Mielestäni turha kommentti. Ensinnäkin perus FM on vähän kuin YO. Yleissivistävää koulutusta, mutta ei mitään osaamista mistään. Yleensä taitavia officen pyörittäjiä ja tunnollisia työntekijöitä. Näin ollen mitä mainioin assari. Vai onko sinun ongelmasi se, että olet opiskellut hyvässä uskossa FM:ksi ja kuvitellut, että niillä maisterin papereilla olet jumalasta seuraava? Tervetuloa reaalimaailmaan ja otan osaa.
Sulla on ainakin paska itsetunto etkä tiedä mistään mitään. Osaamisen kanssa ratkaisee enemmänkin se osaaminen, ei koulutus. Nykymaailmassa monet yliopistossa tai amkissa alaa opiskelevat viedään käsistä. Eivät välttämättä ehdi opiskella edes loppuun. Itse en kyllä hakisi kyseistä hommaa noilla papereilla. XD Sais amiksenki papereilla assarin hommia.
T. Koodari, yliopisto
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 11:52"]
On se nyt aika outoa verrata lukiota ja yliopistoa :D FM alle menee aika paljon aloja..
KTM
Siis nimenomaan tämä. Ei voi verrata. Täytyy tietää asioista aika vähän tai kokea suurta tarvetta pönkittää itseään jos näin sanoo ja vielä tosissaan.
Olen hakenut valtiolle sihteerin työhön, käräjäoikeus. Tuolta tulee aina vastaus, kuka valittiin, ainakin kahdesti valittu FM se ja se. Palkka noissa ollut alle 1900 e.
humanistinen FM ja palkka 4200/kk + todella hyvät edut. Palkka ei kyllä aina tällä tasolla ole ollut ja töissäkin asioita on pitänyt oppia.