Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Matalapalkkatyössäkin voi rikastua, jos on ahkera

Vierailija
25.02.2014 |

Sukuilaiseni on siivooja, tekee 55-60 tuntista työviikkoa ja saa käteen pari tonnia kuussa. Palkka on matala, mutta ylitöillä saa sievoisen summan rahaa, kelpaa matkustella jne. Palkkojen pienuudesta valittavat ottakaa lisätunteja!

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 11:16"]

Sukuilaiseni on siivooja, tekee 55-60 tuntista työviikkoa ja saa käteen pari tonnia kuussa. Palkka on matala, mutta ylitöillä saa sievoisen summan rahaa, kelpaa matkustella jne. Palkkojen pienuudesta valittavat ottakaa lisätunteja!

[/quote]

Ihan kiva mutta pari tonnia kuussa on helkkarin vähän..Tienataan miehen kanssa yhteensä huomat 15000 e /kk ja

Vierailija
22/58 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 11:42"]

[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 11:30"]

Väittämä, että yrittäjällä ei ole autoa jne.on aivan perätön. Vaikka se auto on yrityksen nimissä, niin on se siitä huolimatta sen yrittäjän omaisuutta.

[/quote]

Mitähän sinä nyt höpötät. Jos auto on yrityksen nimissä, niin se on sen yrtyksen omaisuutta. Ei yrittäjän henkilökohtaista omaisuutta. Ja yrittäjähän nimenomaan pitää oman omaisuutensa ja yrityksen omaisuuden erillään esimerkiksi siitä syystä, että haluaa suojella perheensä kotia, jos yritys menisi konkurssiin. Ettei mene koti samalla.

[/quote]

Otetaan ihan yksinkertainen esimerkki, väännetään rautalangasta. Olen ollut yrittäjä ja kuunneellut muiden kateellisten yrittäjien puheita, tiedän mistä puhun. Suuri osa ns. yrittäjistä antaa kuvan, että palkka on vain parista eurosta viiteen tms. joka on aivan paskaa. Kaikki se tulo, vaikka tottakai osa siitä menee sen yrityksen kuluihin, niin kuin palkansaajan palkasta elämänedellytysten ylläpitämiseen, tässä tapauksessa vaikka nyt se auto. Palkansaaja maksaa saamallaan palkalla oman autonsa kun taas yrittäjä maksattaa sen verohelpotusten vuoksi firmallaan (itsellään), auto on kuitenkin yrittäjän omaisuutta, vaikka firman nimissä.

Kun myyn (olen myynyt) yritykseni, kaikki se raha siitä oamisuudesta tulee minulle, eli oma omaisuuteni siirtyy vain ja ainoastaan minulle! Miten se voi olla noin vaikeaa käsittää, sama aisia maatiloilla, kun se myydään, kaikki tipahtaa sille maatalousyrittäjälle., vai väitätkö muuta.

Se on totta, että yrittäjänä pitää toisinaan tehdä enemmän töitä kuin palkoillisen, mutta itselleenhän sitä tehdään.

Mielestäni kateellsiimmat ihmiset ovat olleet muut yrittäjät, ei tavalliset ihmiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikastua, lol. Tuolla menolla ensimmäisen miljoonan tienaamiseen kuluisi lähes viisikymmentä vuotta. Ottaen huomioon, että rahaa ei käytettäisi lainkaan ruokaan, vuokraan, vaatteisiin... Tulla toimeen ja saada pikkaisen säästön kyllä, rikastua ei todellakaan. 

Vierailija
24/58 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 11:47"][quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 11:42"][quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 11:24"][quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 11:19"]Tuskin pitää paikkansa. Edes ylitöillä. Meinaan toi edellyttää jo kolmen tonnin bruttoliksaa.

[/quote]

Ei edellytä. Meillä pienipalkkaisilla kun on myös pienet verot, mun bruttopalkka on 1800€/kk ja käteen jää 1500€/kk. Miehen brutto on 3200€/kk ja käteen jää 2100€/kk. Mä maksan siis veroja 300€/kk ja mies 1100€/kk. Ero on huikea ja mies tekee oikeasti työtä, mihin o tarvinnut koulutukset, työ on vaativaa ja vastuullista.

Mä saan suht helposti ylitöitä ja viikonloppuja tehdessäni n. 2000€/kk käteen, mutta en enempää, koska verotus muuttuu, kun tienaa n. 2300€/kk bruttona.

[/quote]

Hehheh, sulla on liian pieni vero% ja miehellä liian suuri tai sitten "unohdat" kertoa jotain.

[/quote]

Näin ollaan menty yli viisi vuotta eli pitkään on verottaja sitten virhettä jatkanut...

Kummankaan palkka ei ole erikoisesti noussut mun lakisääteisiä kymppejäni lukuunottamatta.

Ei ole vähennyksiä, kun ei ole edes asuntolainaa. Ja edes työmatkat ei mene vähennyksiin, kun Helsingissä asutaan ja Helsingissä ollaan molemmat töissä eli en unohtanut kertoakaan mitään.

[/quote]

Ei pidä paikkaansa. Veroprosenttisi ei ole noin matala vaikka laskisi sen pelkän 1800€/kk mukaan jolloin lomakorvaukset ja ylityöt menevät lisäprosentilla.

Väität kuitenkin että voi saada ylitöillä käteen 2000€?!?

Jotain vähennyksiä saat mutta et ilmeisesti halua niistä kertoa? Miehellesi taas pitäisi jää paljon enemmän käteen, ehkä unohdat mainita jotain mm. palkasta vähennettäviä työpaikkaruokailun kuluja tms.

Jos joku ärsyttää niin tällainen valheisiin perustuva provosoiminen!

Vierailija
25/58 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla aloilla ylityöt menevät nykyään työaikapankkiin ja korvataan vapaana tunti tunnista eli pitkistä raskaista työpäivistä ei jää mitään käteen työntekijälle. Työaikapankki on todellisuudessa palkan alennus ja tulonsiirto työntekijän kukkarosta yrityksen omistajille.

Vierailija
26/58 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla aloilla ylityöt menevät nykyään työaikapankkiin ja korvataan vapaana tunti tunnista eli pitkistä raskaista työpäivistä ei jää mitään käteen työntekijälle. Työaikapankki on todellisuudessa palkan alennus ja tulonsiirto työntekijän kukkarosta yrityksen omistajille.

Vierailija
27/58 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, kyllä. Jos ei kuluta mitään niin 20 vuoden päästä kasassa olisi jo 480 000e. Vaikka ei silloin vielä rikas ole.

Vierailija
28/58 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ainakin ihan loppu 7 tunnin siivouksen jälkeen ja kotonakin pitäs vielä perhettä jaksaa kaitsia. Usein niin loppu,kun lapset menee nukkumaan,syön leivän ja painun itsekkin petiin,käymättä edes suihkussa.

Vierailija
29/58 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 12:23"][quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 11:47"][quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 11:42"][quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 11:24"][quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 11:19"]Tuskin pitää paikkansa. Edes ylitöillä. Meinaan toi edellyttää jo kolmen tonnin bruttoliksaa.

[/quote]

Ei edellytä. Meillä pienipalkkaisilla kun on myös pienet verot, mun bruttopalkka on 1800€/kk ja käteen jää 1500€/kk. Miehen brutto on 3200€/kk ja käteen jää 2100€/kk. Mä maksan siis veroja 300€/kk ja mies 1100€/kk. Ero on huikea ja mies tekee oikeasti työtä, mihin o tarvinnut koulutukset, työ on vaativaa ja vastuullista.

Mä saan suht helposti ylitöitä ja viikonloppuja tehdessäni n. 2000€/kk käteen, mutta en enempää, koska verotus muuttuu, kun tienaa n. 2300€/kk bruttona.

[/quote]

Hehheh, sulla on liian pieni vero% ja miehellä liian suuri tai sitten "unohdat" kertoa jotain.

[/quote]

Näin ollaan menty yli viisi vuotta eli pitkään on verottaja sitten virhettä jatkanut...

Kummankaan palkka ei ole erikoisesti noussut mun lakisääteisiä kymppejäni lukuunottamatta.

Ei ole vähennyksiä, kun ei ole edes asuntolainaa. Ja edes työmatkat ei mene vähennyksiin, kun Helsingissä asutaan ja Helsingissä ollaan molemmat töissä eli en unohtanut kertoakaan mitään.

[/quote]

Ei pidä paikkaansa. Veroprosenttisi ei ole noin matala vaikka laskisi sen pelkän 1800€/kk mukaan jolloin lomakorvaukset ja ylityöt menevät lisäprosentilla.

Jotain vähennyksiä saat mutta et ilmeisesti halua niistä kertoa? Miehellesi taas pitäisi jää paljon enemmän käteen, ehkä unohdat mainita jotain mm. palkasta vähennettäviä työpaikkaruokailun kuluja tms.

[/quote]

Ja mua taas ärsyttää ihmiset, jotka pätee asioilla joita eivät selkeästikään tiedä.

Ei ole vähennyksiä tai muutakaan. Mun veroprosentti on muistaakseni tällä hetkellä 14%. Miehen veroprosenttia en tiedä, mutta tilille tulevan summan tiedän. Ja sen tiedän ettei miehellä ole mitää ruokajuttujakaan tms. vähennyksiä tilistäkään.

Vierailija
30/58 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työtä tekemällä rikastu, pitää hankkia pääomaa ja pistää raha töihin. Yhden ihmisen työpanos on niin mitätön ettei se riitä mihinkään.

Vierailija
31/58 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 11:53"]

Kun myyn (olen myynyt) yritykseni, kaikki se raha siitä oamisuudesta tulee minulle, eli oma omaisuuteni siirtyy vain ja ainoastaan minulle! Miten se voi olla noin vaikeaa käsittää, sama aisia maatiloilla, kun se myydään, kaikki tipahtaa sille maatalousyrittäjälle., vai väitätkö muuta.

[/quote]

No voi hyvä ystävä. Useimmat eivät myy yritystään, vaan se on heidän työpaikkansa. Yritys voi olla esim. palveluyritys, jossa ei ole mitään suurta myytävää (siivooja, hieroja, parturi), joten yrityksen arvo ei ole sen myymisessä vaan siinä, että se tarjoaa omistajalle työpaikan, josta saa peräti palkkaa. Jollain toisella yrityksellä voi olla myös monta omistajaa, jolloin myydystä yrityksestä tulevat myyntitulot eivät tule kenellekään yksin.

Ja tuo sun maatilaesimerkki on vielä huonompi. Harvoin maatiloja myydään. Yleensä niillä tehdään sukupolvenvaihdos. Ja kyllähän luopujille siinä rahaa maksetaan, mutta usein myös maatilan päärakennus tulee samalla nuorten viljelijöiden käyttöön. Ne sukupolvenvaihdosrahat sitten menee eläketalon rakentamiseen. Että se siitä rikastumisesta.

Vierailija
32/58 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 11:24"]

[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 11:19"]Tuskin pitää paikkansa. Edes ylitöillä. Meinaan toi edellyttää jo kolmen tonnin bruttoliksaa.

[/quote]

[/quote]

Totta kun pitää maksaa verojen muodossa työttömien eläminen.

Mutta toisaalta, jos sun kiinteät kulut on 1200€/kk niin sulla käytössä 300€/kk ja miehelläsi 900€/kk. Eli miehesi on 3x "varakkaampi" mitä tulee huvitteluun yms. elämiseen.

Vierailija
33/58 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 14:05"]

[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 12:23"][quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 11:47"][quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 11:42"][quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 11:24"][quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 11:19"]Tuskin pitää paikkansa. Edes ylitöillä. Meinaan toi edellyttää jo kolmen tonnin bruttoliksaa.

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ja mua taas ärsyttää ihmiset, jotka pätee asioilla joita eivät selkeästikään tiedä.

Ei ole vähennyksiä tai muutakaan. Mun veroprosentti on muistaakseni tällä hetkellä 14%. Miehen veroprosenttia en tiedä, mutta tilille tulevan summan tiedän. Ja sen tiedän ettei miehellä ole mitää ruokajuttujakaan tms. vähennyksiä tilistäkään.

[/quote]

Veroprosenttisi on oikein jos se 14% ilman vähennyksiä.

Sillä saat käteen ~1440€ jos lisäksi vähentää pakolliset noin 5,5% TELit yms.

Miehesi saa 2240€ samalla kaavalla.

Eli eroa on 800€/kk sun väittämän 600€/kk sijaan. Virhettä 25% sun laskuissa.

Käytännössä tuolla erolla voisi ostaa 20k€ auton 5v velalla ja ylläpitää sitä. Tai matkustella yksin väh. 4-6x vuodessa etelään. Eli ei paljon mitään??

Vierailija
34/58 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas ihmeellisen halventavia kommentteja.

Mutta eräs tuttuni myös on ns. rikastunut työnteolla matalapalkka-alalla. Mutta se vaatii siis työntekoa. Eli tekee normaalin päiväduunin ja sen päälle hänellä on oma toiminimi, millä tekee hoitoja ja päälle vielä heittää keikkaa eräässä sairaalassa.

On muuten vielä kaiken päälle todella valoisa ja avulias nainen. Ei toki ikinä pääse samaan varallisuuteen, mitä jo rikkaiden perheiden lapset. Mutta mukavasti ovat miehensä kanssa kohta maksaneet ison talonsa ja säästöjäkin on ja matkustelevatkin aina silloin tällöin.

Kunnioitan kyllä häntä. Lisäksi hän on todella hyvä työntekijä.

Vierailija
35/58 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jestas tota veroprosentti-inttäjää xD

Se on hyvä, kun joku tietää mun tulot paremmin kuin mä itse xD Mä en muista mun veroprosenttia, huvittavan pieni se on, sen muistan =D

Ja lisäksi, en tietääkseni sanonut, että ollaan miehen kanssa jotenkin erityisen rikkaita :-o Asutaan Helsingissä, mulla ei ole tarvetta autoon eikä mulla olisi edes varaa autoon =D

Mä kommentoin vain sitä, että ei tarvi olla 3000€/kk brutto, että voi saada lähemmäs 2000€/kk nettona käteen, kun on veroprosentti vaan pieni.

Vierailija
36/58 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 15:27"]

Ei jestas tota veroprosentti-inttäjää xD

Se on hyvä, kun joku tietää mun tulot paremmin kuin mä itse xD Mä en muista mun veroprosenttia, huvittavan pieni se on, sen muistan =D

Ja lisäksi, en tietääkseni sanonut, että ollaan miehen kanssa jotenkin erityisen rikkaita :-o Asutaan Helsingissä, mulla ei ole tarvetta autoon eikä mulla olisi edes varaa autoon =D

Mä kommentoin vain sitä, että ei tarvi olla 3000€/kk brutto, että voi saada lähemmäs 2000€/kk nettona käteen, kun on veroprosentti vaan pieni.

[/quote]

Voi helvetin ääliö!

Laita ne faktat pöytään ennenkuin uliset. Mä laskin sulle faktaa verolaskurilla Helsinki kuntana, ilman vähennyksiä! Ja samoilla oletuksilla suuremmilla 3200€ tuloja. nettoero EI OLE 600€ vaan 800€.

Mitä sä luulet, että ketään kiinnostaa jonku no name-hiivapillun mutu-laskelmat?

"mulla jää lähes pari tonnii, en nyt muista vero-% mut jotain 10-20%, ehkää...., ja miehellä enemmään..."

Vierailija
37/58 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvaapa, ap, mitä? Jos mitä teen viikossa (normi tuntimäärä 40) vaikka 60 h töitä, saan siitä silti 40 h:n palkan, koska meillä ei makseta ylitöistä!!! VAIN jos on sovittu erikseen hirvittävän ruuhkan takia voi tulla viikonlopuksi ylitöihin, se kannattaa, mutta näitä tilaisuuksia on harvoin. Joustotunteja saa kyllä tehdä, mutta sehän on ilmaista työtä. Niitä joustovapaita saa sitten "joskus" pitää jos ei ole kiire. Että ei se työnteko kannata ahkerallakaan, palkkaa en saa yhtään enempää.

Vierailija
38/58 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, ei matalapalkkatyöllä kyllä oikeasti rikastu, mutta olemalla ahkera ja onnekas voi kyllä tienata lisää. Asia ei kuitenkaan ole noin yksioikoisen helppoa ja mustavalkoista kuin ap esittää. Jos sulla on pieniä lapsia, niin minnekäs ne lapset laitat lisätöiden ajaksi. Entäs kun ei niitä lisätunteja tai lisätöitä edes löydy. Onhan niitä työttömänäkin ihmisiä. 

Kouluttauduin nuorena kokiksi. Unelmaduunini palkat oli sen verran surkeita ja työ tosi raskasta, että luin sen jälkeen tradenomiksi. Mulla on päiväduunivirka, josta saan 4127,63 euroa brutto ja teen lisäksi kokkina keikkaduunia pitopalvelussa, mistä tulot vaihtelee sesongin mukaan. Mutta usko pois, kyllä tahtoo väsyttää. Enkä edelleenkään ole ns. rikas. Mulla on kyllä säästöjä xx.xxx euroa pankissa mutta suurin osa mun rahoistani on kiinni mun asuntoni ja kesämökkini seinissä. Semmonen summa on nopeasti kulutettu. Äkkiäkös mun kakarani sen tyhmyyksissään tuhlaavat, kun musta aika jättää.

Jos haluaa rikastua, niin se ei onnistu hikisillä siivouslisätunneilla. Pitäisi olla joku hyvä liikeidea, ja perustaa sen pohjalle menestyvä yritys, tai periä jotain ja sijoittaa se tuottoisasti.

Vierailija
39/58 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 11:47"]

[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 11:42"][quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 11:24"][quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 11:19"]Tuskin pitää paikkansa. Edes ylitöillä. Meinaan toi edellyttää jo kolmen tonnin bruttoliksaa.

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Jos se matalapalkkainen alkaa painaa ylitöitä ja bruttopalkka nousee niin samalla nousee myös hänen veroprosentti väkisin. Eli on pian samassa tilanteessa kuin miehesi jonka tienattava se 3000 euroa bruttona saadakseen yli 2000 nettona. Verottajaa ei kiinnosta onko rahat hankittu matalapalkka-alalta vai muualta vaan pelkästään tulot.

Vierailija
40/58 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 11:23"]Tuon tietää esimerkiksi moni yrittäjä. Jos tulee puhe tuntipalkoista, niin yrittäjä saattaa sanoa, että hänen laskennallinen tuntipalkkansa on vaikkapa 5 euroa. Sehän saa seurueen vain nauramaan, että joopa joo, yrittäjä siinä vedättää. Ei 5 euron tuntipalkalla vaihdeta autoa. Tuossa on tietysti jo sekin, että autohan ei saata olla henkilökohtaisessa omistuksessa vaan yrityksen työauto. Sitä ei vaan muut tiedä. Todellisuudessa huonopalkkaisella yrittäjällä ei siis ole autoa lainkaan. Mutta siis palkasta jos puhutaan, niin kyllä siitä 5 euron tuntipalkastakin kertyy, jos vuoden 365 päivästä kaksi päivää on ollut vapaapäiviä ja muut töissä. Ja kun ei vapaata ole, niin ei ehdi tuhlailemaan matkustamiseen, vaatteisiin, sisustamiseen, ravintolailtoihin, jne.

[/quote]

Varsinkin kun yrittäjä laskee työajaksi koko valveilla olo aikansa:'D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi