Mitä mieltä olette nimestä Meri?
Kommentit (43)
Minulla on oikein sievä ja reipas Meri-tytär. En ollut ikinä ajatellut Meriä lapseni nimeksi, mutta lapsi oli jo syntyessään Merin näköinen niin pakko oli nimetä siten.
[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 11:30"]
Kansainvälinen versio Meristä on Mare. Tarkoittaa merta latinaksi.
[/quote]
Ja englanniksi tammaa. Heh heh.
Olisin halunnut antaa tyttärellemme nimeksi Meri, mutta mies ei suostunut.
Meri-nimen kantajia on Suomessa alle 5791. Meri on nimipäiväkalenterissa.
Juulia-nimen kantajia on Suomessa 6526. Juulia ei ole nimipäiväkalenterissa.
Miksi Juulialla ei ole nimipäivää?
[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 12:41"]
Serkkuni nimi on Meri.
[/quote]
Mitä ihmettä me tuolla tiedolla teemme?
Kunhan sukunimi ei ole esim. Järvinen
Eeeeeyyyyaaahhh, i and my dudes like a lot, aaayyyeeee!!!
Mun nimi on Meri ja mulla on tosi erikoinen sukunimi nykyään. Mulla oli yleinen sukunimi Kauppila syntymänimenä, jolloin olin tosi tyytymätön etunimeeni. Nykyään kun sukunimeni on suojattu ja olen ainoa Meri sillä sukunimellä koko maailmassa. Voin sanoa olevani erittäin tyytyväinen nimeeni ja olevani ainutlaatuinen. Meri on paras nimi juuri minulle, ei ehkä jonkun mielestä sovi kellekkään, mutta Meri Tuuliana olen onnellinen ja nimi on täydellinen minulle! :)
Mä tykkään! Eteerinen nimi. Kaunis merkitys, meri ja engl. merry :). Ainoa miinuspuoli, että tarkoittaa jonkun maan kielellä (lähi-itä) kaunaa tmv.
Kaunis nimi. Eikä ole liian yleinen.
Meri on aivan ihana nimi. Rakastan itse sitä, koska olen Meri ja se on tarpeeksi persoonallinen. Minun tapaukaessani nimi on enne. Kannatan Meriä. Toinen hyvä nimi on Sari.
tulee mieleen dominoiva butch-lepakko
Mun tytön nimi on merituuli ja on lapsi malli
Mielestäni kaunis nimi. Eräs tuttavani on Meri, hän ei ole lapsi malli mutta varsin mukava ihminen.
No ite oon Meri ja mua aina on sanottu kauniiks ja tälleen. Ja onhan kaikki kauniita omalla tavalla.
Hyvä nimi.