Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka vanhaksi asti lapsi kävelee äidin tai isän kanssa käsi kädessä?

Käsikkäin
06.11.2020 |

Mikä kokemus tai havainto sinulla on?

Ehkä aikuisena voi uudestaan alkaa kävellä käsikkäin.

Aloin tätä miettiä, kun tutussa perheessä 12-vuotias tyttö otti luontevasti isäänsä kädestä ja käveli tämän kanssa kaupungilla.

Minun perheessäni tuota ei tapahtunut, mutta nyt mietin, pitäiskö kokeilla ottaa tavaksi.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

💗

Vierailija
2/17 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 8v vielä kävelee suojatien yli käsi kädessä. Itse kävelin isoäitini kanssa käsikynkässä siitä vaiheesta lähtien kun hän ei enää omillaan meinannut pysyä pystyssä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika otti kädestä kiinni eskari-ikään asti. On nyt 8 v. Ei kuljeta enää käsikädessä, mutta paljon puuhastellaan ja harrastetaan yhdessä.

Vierailija
4/17 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 4-vuotias, siksi kysyn nyt jo hyvissä ajoin. =)

Jotenkin  herttaista, jos 12-vuotias on noin luonteva asian kanssa, kun kuittailua voi tulla. Tuo esimerkin 12-vuotias ei ollut niitä arimpia ja heiveröisimpiä, vaan mm. väänsi kättä koulussa niin tyttöjen kuin poikien kanssa.

ap

Vierailija
5/17 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Aloin tätä miettiä, kun tutussa perheessä 12-vuotias tyttö otti luontevasti isäänsä kädestä ja käveli tämän kanssa kaupungilla."

Jotenkin tosi herttaista! :)

Vähän vastaava herttaisuusolo tulee, kun yksi mun tuttu ostaa 10v:lleen vielä aika paljon ihan perus lastenvaatteita, niin esim. pakkasta kun on, niin kiltisti vetää toppahaalarit päälle.

Vierailija
6/17 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 8- ja 11-vuotiaat pojat, jotka molemmat saattaa ottaa ja pitää vanhempia kädestä kiinni jos ollaan ulkona kävelemässä.

Vierailija
7/17 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka 70 vuotiaaksi jos siltä tuntuu

Vierailija
8/17 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otin lastani kädestä tänään pihalla ja hän on 13.

Miestäni otan kädestä usein ja olemme aikuisia.

Vierailija
9/17 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin 6-vuotiaana ja aloitin uudetaan, kun äiti oli 82-vuotias.

Vierailija
10/17 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Aloin tätä miettiä, kun tutussa perheessä 12-vuotias tyttö otti luontevasti isäänsä kädestä ja käveli tämän kanssa kaupungilla."

Vähän vastaava herttaisuusolo tulee, kun yksi mun tuttu ostaa 10v:lleen vielä aika paljon ihan perus lastenvaatteita, niin esim. pakkasta kun on, niin kiltisti vetää toppahaalarit päälle.

Unohdit mainita kurahousut.

Vierailija
11/17 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa on kun oma 12 vee vielä ottaa kädestä kiinni. Aika kuluu noiden lasten kanssa liian nopeasti kun itsekin tätä mietin, että kauankohan se vielä minua haluaa kädestä pitää.

Vierailija
12/17 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unohdit mainita kurahousut.

Täh? Enpä ole kurahousuja hänellä nähnyt. Voi olla, en tiedä.

Vierailija
13/17 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana! :)

Vierailija
14/17 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shh. Jos olette kertomatta muille, niin 15v poika ottaa joskus metsäpolulla kädestäni kiinni hetkeksi. Sitä ennen hän toki tarkastaa,  ettei kukaan vain näe. Tähän liittyy myös lupaus, että kun hän on 30, niin sitten voi taas julkisesti kulkea käsikädessä.

Minä äitinä olen ylipäätänsä iloinen, että murrosikäinen lähtee äitinsä kanssa metsälenkille

Vierailija
15/17 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen otin lasta kädestä kiinni kun piti ylittää tie tms. Nyt tyttö ottaa jos haluaa

Vierailija
16/17 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tuon ikäisen sitten pitäisi pukeutua? Itse olen ainakin ihan tarkoituksella yrittänyt valita vaatteita siihen malliin, että ei vielä mentäisi teinilinjalle. Ja haalarit on ulkoilevalle lapselle ihan hyvä talvivaate, vaikka olisi "jo" 10.

Vierailija
17/17 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 12-vuotias ottaa kädestä kiinni estoitta esim. kauppakeskuksessa. Vanhempi tyttö ei taas suin surminkaan olisi ottanut yli 10-vuotiaana. Esikoinen (poika) ei muistaakseni myöskään yli 10-vuotiaana ottanut kädestä missään kulkiessa, mutta keskustelun lomassa saattaa nyt 17-vuotiaanakin ottaa mun molemmat kädet käsiinsä vähän kuin rohkaisuna, jos tilanteeseen sopii :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi