Kauan teillä kesti raskautua?
Meillä tulee kohta puoli vuotta täyteen ja _EI MITÄÄN_. Hormonaalista ehkäisyä käytin viimeksi 2 vuotta sitten n. 8kk ajan, ei senkään pitäisi vaikuttaa...
Vähän surettaa ja ahdistaa kun tuntuu että lähes kaikilla ikätovereilla (20+) on jo lapsi, ja minulla sekä miehelläni ei tärppää.
Omia kokemuksia..?
Kommentit (23)
Oma tarinani: exän kanssa jätimme ehkäisyn pois, ja kolmen vuoden aikana kertaakaan en tullut raskaaksi. Emme tehneet selvityksiä asian suhteen. Uuden miehen kanssa jätimme ehkäisyn pois, ja noin kuukausi sen jälkeen plussasin.
Mutta, älä ap vielä masennu, 6kk lyhyt aika, vielä ei kannta epäillä pahinta, tsemppiä :)
Oma tarinani: exän kanssa jätimme ehkäisyn pois, ja kolmen vuoden aikana kertaakaan en tullut raskaaksi. Emme tehneet selvityksiä asian suhteen. Uuden miehen kanssa jätimme ehkäisyn pois, ja noin kuukausi sen jälkeen plussasin.
Mutta, älä ap vielä masennu, 6kk lyhyt aika, vielä ei kannta epäillä pahinta, tsemppiä :)
Esikoista (ja toistaiseksi ainokaista) tehtiin 5,5 vuotta. Toista on yritetty nyt 6 vuotta... eli älä stressaa muutamasta kuukaudesta!
Vajaa vuosi. Älähän vielä hätäile, jos menee yli vuosi niin voi hakeutua tutkimuksiin.
Ovulaatioita kannattaisi ehkä laskea, jos et ole vielä tehnyt niin. Yritä olla stressaamatta.
5kk > keskenmeno > 6kk > raskaus
Kohta la. Tiedän että on inhottavaa kuulla tämä mutta stressi pois, itse raskauduin "yrityksettömästä" kierrosta missä otettiin verikokeita jne lapsettomuustestejä varten. Samoin esim. "odotan" -blogin kirjoittaja oli yli 2v lapseton, kävivät hoidoissa, sitten tuli hoidoton kierto ja eivät ns. yrittäneet ja tärppäsi.
Tähän mennessä yritetty 1,5 vuotta. Ei tulosta.
Ekasta kierrosta yhdellä yrittämällä. Olin 39.
Ensi kuussa tulee vuosi täyteen aktiivista yrittämistä ja sitä ennen noin viisi vuotta ilman sen kummempaa ehkäisyä tai yritystä :/ Alun innostus ja vauvanvaatteiden hypistely vaihtui pettymykseen, suruun ja toivottomuuteen. Verikokeissa ei ollut mulle mitään hälyyttävää ja tällä viikolla aion soittaa terveyskeskukseen josko pääsisimme muihinkin tutkimuksiin. Kavereilla kaikilla vähintään yksi lapsi jo.
Ehdittiin 3kk ilman ehkäisyä esikoista yritettäessä ja 1kk kuopusta. Ja lasten tekeminen aloitettiin kolmekymppisinä.
Ollaan oltu ilman ehkäisyä noin 1,5 vuotta, mutta mitään ei kuulu eikä näy. Olen sairastanut klamydian ja hieman pelottaa, jos se on jättänyt jälkensä.
1. lapsi toisesta kierrosta, 2. lapsi ekasta kierrosta ja 3. lapsi ekasta kierrosta. Lapset tehty kolmenkympin molemmin puolin parin vuoden väleillä.
Huoli pois, ap. Niin kuin joku jo mainitsikin, puoli vuotta on lyhyt aika. Oletko käyttänyt ovulaatiotikkuja apuna?
25v pillereistä huolimatta raskaaksi pillereistä huolimatta,
27v halutusti raskaaksi 1.kierrolla
30v halutusti raskaaksi 1.kierrolla
34v halutusti raskaaksi 1.kierrolla
40 pillereistä huolimatta raskaaksi ja keskeytys
Neljä ihanaa lasta, kipeä keskeytys ja nyt kaksinkertainen ehkäisy päällä tämän sikiämisen takia, Mirena ja kondomi. En luota enää vähempään. Koska
seksiäkin ollut korkeintaan 2 kertaa kk, en ymmärrä miten olin nyt raskaana vahingossa, tämän ikäinen ja ehkäisyllä..
Noin 10 minuuttia veltosta velttoon.
Joidenkin on vaikeaa tulla raskaaksi + 20 v, mutta hiukan vanhempana onnistuvatkin helpommin. Oletkohan jo kypsä? Kannattaa tietty varmuuden vuoksi käydä tutkimuksissa jos et vuoden sisällä ole tullut raskaaksi. Eihän ole hoitamattomia ja oireettomia tulehduksia? Klamydia poissuljettu? Ystävälläni meni 9 kk raskaaksi tuloon ja saman verran raskaana oloon!
Raskautua on helvetin ruma epäsana.
Meillä on mennyt jo yli vuosi siitä, kun jätin pillerit pois. Yritystä oli aluksi enemmän, laskeskelin ovulaatiopäiviä mutta en tikulla koskaan ole vielä onnistunut ovulaatiota tunnistamaan. Ilo ja toiveikkuus on kadonnut pikkuhiljaa, nyt jo ahdistaa ja pelottaa, eikä seksi oikeastaan huvita.
Ikää on 26 vuotta, seuraavaksi pitäisi kai ottaa iso askel ja hakeutua tutkimuksiin? Eihän tämän näin pitänyt mennä, kaikki ympärillä olevat samanikäiset lisääntyvät kuin kanit, ja itse velloo nyt epätietoisuudessa ja pelossa.
22-vuotiaana 1.kierrosta, 25-vuotiaana 3.kierrosta
19 vuotiaana oli heti ekalla kierrolla kun lopetin pillerit. 26 vuotiaana meni kolme vuotta ekaan raskauteen joka oli tuulimuna, ja siitä meni viisi vuotta niin tuli kaksoset. Ei kyllä kovin ahkerasti edes yritetty.