Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko huolissasi koronatartunnasta?

Knoppikysymys
06.11.2020 |

Koronaan on sairastunut päivässä 266 henkeä. Jos korona altistumisesta sairastumiseen kestää noin viikon, on Suomessa tällä hetkellä noin parituhatta altistunutta. Eli siis noin yksi kolmestatuhannesta suomalaisesta. Mikä on todennäköisyytesi, että oleskelet hänen kanssaan vähintään vartin lähikontaktissa, että tauti tarttuisi? Siis muuten kuin perhepiirissä, josta 60% tartunnoista on peräisin.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolestunut kansanosa on varmaan järkyttynyt, kun ei pysty vastaamaan.

Vierailija
2/12 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koronaan sairastuu noin 250 ihmistä päivässä, todettuja tapauksia, kahden viikon aikana heitä on liikenteessä 3500, edelleen todettua tapausta.

Jos nämä 3500 tartuttavat keskimäärin kaksi ihmistä, tartunnan saaneita liikkuu keskuudessamme 7000.

Ja nämä vain todettuja tapauksia, sillä kaikki eivät hakeudu testeihin ja suuri osa voi olla oireettomia tartuttajia.

Jos oletetaan, että testeihin menemättömiä ja oireettomia tartuttajia on sama määrä, eli yhteensä 14 000, heitä on riittävästi jokaiseen sairaanhoitopiiriin lisäämään tartuntojen määrää ja yksikin yskäisy samassa kaupassa levittää koronapilven koko kauppaan, joten kuljen hengityssuojassa ffp3 ja vältän liikkumista julkisissa tiloissa mahdollisimman paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Teen työtä vanhuspuolella ja hoidan iäkkään omaiseni asioita. Kyllä, olen huolissani.

Vierailija
4/12 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huolissani, että olisin se pölhö, joka levittää koronan seudulle, jossa sitä ei aiemmin ole juuri ollut.

Käytän siis maskia, vältän kontakteja ja pesen käsiä. Koska meidän kaikkien käyttäytymisestä riippuu, tuleeko Suomesta uusi Espanja tai Tsekki.

Minusta olisi hienoa ja isänmaallista, jos ei tulisi. Olisin ylpeä siitä.

Vierailija
5/12 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos koronaan sairastuu noin 250 ihmistä päivässä, todettuja tapauksia, kahden viikon aikana heitä on liikenteessä 3500, edelleen todettua tapausta.

Jos nämä 3500 tartuttavat keskimäärin kaksi ihmistä, tartunnan saaneita liikkuu keskuudessamme 7000.

Ja nämä vain todettuja tapauksia, sillä kaikki eivät hakeudu testeihin ja suuri osa voi olla oireettomia tartuttajia.

Jos oletetaan, että testeihin menemättömiä ja oireettomia tartuttajia on sama määrä, eli yhteensä 14 000, heitä on riittävästi jokaiseen sairaanhoitopiiriin lisäämään tartuntojen määrää ja yksikin yskäisy samassa kaupassa levittää koronapilven koko kauppaan, joten kuljen hengityssuojassa ffp3 ja vältän liikkumista julkisissa tiloissa mahdollisimman paljon.

Korjaanpa omaa laskelmaani.

3500 tartunnan saanutta tartutta kaksi, joten kokonaismäärä nousee 10500 ihmiseen ja tämä luku on järkyttävän suuri :-)

Vierailija
6/12 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huolissani, että olisin se pölhö, joka levittää koronan seudulle, jossa sitä ei aiemmin ole juuri ollut.

Käytän siis maskia, vältän kontakteja ja pesen käsiä. Koska meidän kaikkien käyttäytymisestä riippuu, tuleeko Suomesta uusi Espanja tai Tsekki.

Minusta olisi hienoa ja isänmaallista, jos ei tulisi. Olisin ylpeä siitä.

Täällä Oulussa maskeja ei näy enää juuri kellään. Eikä kaupungin viranomaiset välitä mistään. Täällä tilanne menee pahemmaksi kuin Vaasassa. 

Vierailija
7/12 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pelkäät, ota rokote

Vierailija
8/12 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pelkäät, ota rokote

Jep, vuonna 2021, kun se valmistuu.

Vierailija
9/12 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pelkäät, ota rokote

Itse kallistuisin melkein jopa koronarokotteen pakollisuuden kannalle. Se on tärkeämpi keino pandemian voittamisessa kuin maskit, turvavälit ja käsihygienia yhteensä. Laumasuojan kannalta on erittäin tärkeää, että mahdollisimman moni ottaa rokotteen.

Vierailija
10/12 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huolissani, koska pitäisi mennä tässä parin viikon sisään synnyttämään, ja itsellä on sairauksia, joiden takia saisin todennäköisesti taudin vakavamman muodon, ja vaikka en saisi, en haluaisi synnyttää taudissa. Enemmän ehkä pelkään kuitenkin, että mies saa taudin ja sitten joutuisin yksin synnyttämään vieraassa kaupungissa ja kyytikin pitäisi tilata 112:sta, jos mies ei voisi ajaa.

Pelkään lisäksi tulevan vauvan puolesta, koska ei ole vielä todistettu mitä haittoja koronan sairastamisella on sikiölle/vauvalle ennen ja jälkeen syntymän. Esikoista kun odottaa, toivoisi kaiken menevän hyvin, mutta saa nähdä miten tässäkin hässäkässä käy. Maski naamalla synnärille ja eristykseen, vauva sokeritippaan ja vanhemmat ihan hukassa.

Vierailija
11/12 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei huolestuta. Olemme eläneet monta kuukautta ihan täysin normaalisti. Käymme kaupoissa ja silloin tällöin ulkona syömässä. Tapaamme tuttuja. Ravasimme asuntonäytöissä vielä pari kuukautta sitten. Kohta on muutto ja sen hoitaa muuttofirma.

Korona on perusterveelle flunssa. Sen vuoksi en lopeta elämistä. Jos kuitenkin jostain syystä sen saisin ja se veisi henkeni, niin olenpa ainakin elänyt, enkä tärissyt pelosta kotona.

Vierailija
12/12 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huolissani. Luulen, että minulla oli jo korona ja se oli vain kevyt flunssa. Suurin osa ei saa siitä mitään vakavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi