Influenssarokote loppu Terveystalosta ja Mehiläisestä
Kävimme ottamassa rokotteen 3 viikkoa sitten. Perheessämme 2 olisi saanut rokotteen kansallisen rokotusohjelman kautta, mutta omassa kunnassa rokotukset olisivat alkaneet vasta nyt marraskuussa, emme halunneet jäädä odottamaan. Toivottavasti noita kansalliseen rokotusohjelmaan varattuja rokotteita tarjotaan sitten muillekin. Ihmettelen, miksi ne yhteiskunnan rokotuskampanjat alkaa aina niin myöhään?
Kommentit (12)
Tässä näkee mihin terveydenhuoltopalveluiden yksityistäminen johtaisi: kun voittoja maksimoidaan niin turhaksi koettuja rokotteita ei tilata vaanmennään varovaisen arvion mukaan. Sitten Suomi jää ilman.
Minä olen sairaanhoitaja ja minä otan rokotteen
#suojelenpotilaita
No sehän on hyvä, että niitä on mennyt. Itse en ota, mutta en toki pahasti, että mahdollisimman moni ympärillä ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Tässä näkee mihin terveydenhuoltopalveluiden yksityistäminen johtaisi: kun voittoja maksimoidaan niin turhaksi koettuja rokotteita ei tilata vaanmennään varovaisen arvion mukaan. Sitten Suomi jää ilman.
Siis nuo yksityiset asemat oli tilanneet Suomeen rokotetta enemmän kuin muina vuosina. Mutta kysyntä olikin kaksinkertainen.
Maanantaina otin mehiläisessä. Ei ainakaan silloin ollut loppu.
Olisin tilannut ajan Korson Terveystaloon, mutta heillä ei ole aikoja influensarokotukseen. Outoa, että ei ole varauduttu rokottamaan koronan aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis nuo yksityiset asemat oli tilanneet Suomeen rokotetta enemmän kuin muina vuosina. Mutta kysyntä olikin kaksinkertainen.
Eivät tarpeeksi kuitenkaan ja siksi monet oikeasti rokotteen tarvitsevat jäivät ilman. Kai nyt normaalijärjenjuoksulla varustettu ihminen olisi osannut ennustaa että kysyntä tulee olemaan kaksinkertainen, vähintään, ja että valtavan laaja työnantajajoukko tulee sitä tarjoamaan työntekijöilleen. Kapitalistille tällaiset ovat liian vaikeita yhtälöitä.
Vierailija kirjoitti:
Maanantaina otin mehiläisessä. Ei ainakaan silloin ollut loppu.
Loppui loppuviikosta.
Se on täysin tehoton sanoi lääkäri mulle kun harmittelin etteikö rokotetta ole saatavilla.
Vierailija kirjoitti:
Olisin tilannut ajan Korson Terveystaloon, mutta heillä ei ole aikoja influensarokotukseen. Outoa, että ei ole varauduttu rokottamaan koronan aikana.
Ei ne voi antaa sieltä enempää rokotusaikoja, koska rokotetta ei ole enää. Ne jäljellä olevat annokset on varattu niille, jotka varasivat ajan jo aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Se on täysin tehoton sanoi lääkäri mulle kun harmittelin etteikö rokotetta ole saatavilla.
Miksi se olisi sen tehottomampi kuin aiempien vuosien rokotteet?
Ne, joilla on jo rokotusaika varattu, saavat rokotteen vielä.