En pärjännyt yliopistossa, nyt aloitin ammattikoulun enkä pärjää sielläkään. Mitä teen?
En saanut koskaan maisteria valmiiksi koska oli liian vaikeaa. Ajattelin, että ehkä olen enemmän käytännön ihminen niin luovutin ja aloitin amiksen. Olen saanut tähän asti kaikista käytännön töistä arvosanaksi 1 tai 2 vaikka olen yrittänyt parhaani. Ei siis hyvin mene. Mitä ihmettä voin tehdä elämälläni kun minusta ei ole mihinkään?
Kommentit (30)
Jos olet alle kolmekymppinen, ei vielä hätää. Vaihda johonkin AMK:iin heti kun voit. Mutta lupaa itsellesi, että kolmatta kertaa et keskeytä. Itse häpeäisin ankarasti kolmea keskeyttämistä.
Sinnittelin maisteriksi, vaikka todella koville otti. Nykyään ylimmässä tulodesiilissä. Töissä on yleensä tavallaan helpompaa kuin tiukoissa opinnoissa. Siitä olen ollut yllättynyt.
Enkä muuten opiskellut "hömppäaloja".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit vaalia sitä missä olet hyvä ja tehdä siitä ammatin.
Missä olet hyvä, mamma-hyvä?
No kun en ole missään erityisen hyvä. Joko keskinkertainen tai huono. Millään alalla ei pärjää olemalla keskinkertainen.
Lähes kaikilla amisaloilla pärjää vaikka olemalla keskimääräistä huonompi. Ne on suunniteltu niin että jokainen äo yli 80 pystyy tutkinnon suorittamaan.
Páska puhetta. Voi olla äo vaikka 150 mutta samalla voi olla niin huono tekemään käsillään että ei pääse amista läpi.
Juuri näin. Itse olen matikassa äärimmäisen hyvä, Laudatur pitkästä, hoksaan nopeasti jne. Mutta - en todellakaan pääsisi läpi yhdeltäkään kädentaitoja vaativasta ammattikoululinjalta. Mä en saa edes tyynyliinan saumoja suoraan. Vasaran kanssa saan enemmän osumia peukaloon kuin naulaan ja maalarina mies joutui paikkaamaan, kun mun jäljiltä tuli niin järkyn epätasaista. Leivontaryhmissä on joskus alle kouluikäisten tekemistä kakuista kuvia ja ne ovat aina hienompia kuin mihin minä ikinä pystyn jne.
No sitten kyllä kuulut kategoriaan vammautuneet, kyllä normaali aikuinen oppii kakun leipomaan tai seinän maalaamaan.
Vaikka pääsisi läpi kädentaitoa vaativista kursseista alalla, mitkä vaativa kädentaitoja, niin mitä järkeä siinä on käydä koulu alalle, millä toimimiseen ei ole edellytyksiä? Ei voi mennä kondiittoriksi, kampaajaksi, ompelijaksi tai kellosepäksi, jos ei osaa, vaikka miten olisi rimaa hipoen saanut näytöt tehtyä. Ette tekään, jotka ajattette vain, että kursseista pääsee kyllä läpi kuka vain, mitään järjen jättiläisiä ole, jos ette ajattele, että sen koulun jälkeen pitäisi töitäkin tehdä. Mitähän noin lyhytkestoisesti ajattelevat tekevät itse työkseen?
Susta voisi tulla perussuomalainen poliitikko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kun en ole missään erityisen hyvä. Joko keskinkertainen tai huono. Millään alalla ei pärjää olemalla keskinkertainen.
Lähes kaikilla amisaloilla pärjää vaikka olemalla keskimääräistä huonompi. Ne on suunniteltu niin että jokainen äo yli 80 pystyy tutkinnon suorittamaan.
Mutta jos on ihan käsi eikä ymmärrä käytännöstä yhtään mitään, ei tule kovin hyvää sorvari vaikka kuinka teoriassa osaisi.
Yliopistossahan vaikeinta on sisään pääseminen. Eli todellakaan mikään ei ole liian vaikeaa sinulle, olet vaan laiska paska! Käytä internetiä vain asiointiin ja tiedonhakuun, niin alat saamaan jotain taas aikaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tule Espoon Omniaan (amis). Täällä erottuu edukseen pelkästään sillä, että osaa suomea ja jaksaa raahautua kouluun useimpina päivinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sä pääsit kuitenkin maisterivaiheeseen eli teit kandin? Miten opinnot sujui maisteriin asti?
Mulla on samat fiilikset itsellä. Innostun helposti kaikesta, mutta siirryn seuraavaan juttuun ennen kuin minusta tulee hyvä missään.
Mitä tarkoitat alalla pärjäämisellä? Suurin osa ihmisistä on vaan ok työssään. Ei muakaan kiinnosta se ala, jolle olen päätynyt, joten en oikeastaan halua erityisesti edes menestyä siinä. Teen hommani kuitenkin kohtuullisesti enkä ole kuullut valituksia.
juttele opintopsykologille. onko masennusta?
Jos olet päässyt yliopistoon, niin et ole tyhmä. Lahjasi riittävät varmasti. Luultavasti kyse on tapauksessasi opiskelutekniikan puutteellisuudesta, jonkinlaisesta luki- tai keskittymishäiriöstä, tai jostain muusta yleiseen elämänhallintaan liittyvästä vaikeudesta, jotka nimenomaan aiheuttavat ongelmia pitkällä aikavälillä ja pidemmissä prohjekteissa eivätkä niinkään ilmene lyhyissä ponnistuksissa kuten valintakokeissa. Tarvitsisit ehkä jonkinlaista käytännön opinto-ohjausta opiskelutekniikan ja aikataulujen hallitsimiseen.