Mitä mieltä olette nimestä Kastehelmi?
Kommentit (59)
Kastehelmi on mielestäni kaunis nimi mutta ulkomaalaisille mahdoton lausua.
Kosmetologini oli aikoinaan nimeltään Kastehelmi. Hänelle nimi sopi, oli kysessä oikein feminiininen ja kaunis ja hehkeä ihminen. Joskus vaan mietin, että olisipa kiusallinen nimi, jos kyseessä olisi esimerkiksi hyvin vuotavalla nenällä tai rasvoittuvalla ja valkopäisiä finnejä pukkavaalla iholla varustettu ihminen.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 14:11"]
Serkkuni nimi on Kastehelmi.
[/quote]
Mitä ihmettä me tuolla tiedolla teemme?
Päätin jo lapsena, että jos joskus saan tyttären, hänen nimekseen tulee Kastehelmi.
Kaunis suomalainen luontoaiheinen nimi.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 16:19"]
Päätin jo lapsena, että jos joskus saan tyttären, hänen nimekseen tulee Kastehelmi.
[/quote]
Onneksi en ole sinun tyttäresi.
Tuntemani Kastehelmi on alle kolmekymppisenä eläkkeelle jäänyt mielenterveysongelmainen.
Tulee mieleen kissojen Kastehelmi-raapimapuu.
Olisin halunnut antaa tyttärellemme nimeksi Kastehelmi, mutta mies ei suostunut.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 16:29"]
Tuntemani Kastehelmi on alle kolmekymppisenä eläkkeelle jäänyt mielenterveysongelmainen.
[/quote]
Tunnetaankohan me sama Kastehelmi? Tuskin tuo niin kovin yleinen nimi on.
Yläasteella luokallani oli Kastehelmi-niminen tyttö.
Tulee mieleen Koirasalonki Kastehelmi.
Kaunis nimi, turhan vahan kaytetty. Miten olisi Keiju Kastehelmi?
Jo se nyt on kumma kun tuota uskontoa aina tuputetaan! Minun lapsestani tulee kyllä Nimiäishelmi.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 16:29"]
[/quote]
Luuletko mielenterveysongelmien johtuvan nimestä?
Kastehelmi sopii nimeksi pikkutytölle, mutta ei aikuiselle naiselle.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 16:53"]
Jo se nyt on kumma kun tuota uskontoa aina tuputetaan! Minun lapsestani tulee kyllä Nimiäishelmi.
[/quote]
Kastehan ei voi missään nimessä tarkoittaa aamukastetta? :D
[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 17:00"]
[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 16:53"]
[/quote]
Kastehan ei voi missään nimessä tarkoittaa aamukastetta? :D
[/quote]
Eipä tietenkään, hyvin oivallettu! (Avioliittoonvihkimishelmi, kodinsiunaushelmi, ehtoollishelmi ja vieläpä haudanlepoonsiunaamishelmi eivät onneksi nauti kovin suurta suosiota nimettävien vauvojen vanhempien keskuudessa.)
Kun olin lapsi, niin meidän koulussa oli yksi Kastehelmi. Kiva tyttö ja kaunis nimi, ei häntä siitä kiusattu tai väännetty mitään lempinimiä.