Tehdäänkö viikonloppuisin yliaikaiskontrolleja? Tietääkö joku?
Pohdin tässä, että milloin kontrollikäynti on. En viitsi soittaa sairaalaan vielä. Käsittääkseni se on 41+5 ja tuo sattuu meillä viikonlopulle...
Kommentit (12)
Neuvolasta varataan aika yliaikaiskontrolliin tai toki voi olla kunta kohtaista mutta kyllä niitä tarvittaessa tehdään viikonloppuisin, jos raskaus säännöllinen ja ei esim aikaisemmissa raskauksissa erityistä ba aikataulu antaa periksi niin yritetään arkipäivään mutta tapauskohtaisesti. Älä turhia huoli!
Ainakin pari vuotta sitten sanottiin meille, että kaikkina viikonpäivinä. Eli sinä päivänä mennään sairaalan äitipolille, kun 39+5 tulee.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 12:33"]
Ainakin pari vuotta sitten sanottiin meille, että kaikkina viikonpäivinä. Eli sinä päivänä mennään sairaalan äitipolille, kun 39+5 tulee.
[/quote]
Eihän 39+5 ole vielä yliaikainen?
39+5 syntynyt ei ole vielä yliaikainen, mutta silloin on ensimmäinen yliaikaisuuskontrolli.
No ei ainakaan täällä meillä tehty, perjantaina lähetettiin vielä kotia ja maanantaina vasta aloitettiin käynnistys viikonlopun vuoksi.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 13:04"]
39+5 syntynyt ei ole vielä yliaikainen, mutta silloin on ensimmäinen yliaikaisuuskontrolli.
[/quote]
No ei Espoossa ainakaan, kolme kertaa oon tuolla tiellä ollut. Eka kontrolli oli kaikilla kerroilla rv41.
Minulle ainakin annettiin aika maanantaiksi. Viikolle 40+6 pv silloin.
Mulla olis ollut 41+5 lauantaina (synnäri Tyks) mut ymmärsin että kontrolli olisi ollut vasta maanantaina. Jäi tosin testaamatta kun vauva syntyi 41+1.
Perjantaina kävin kontrollissa, maanantaina olisi ollut käynnistys, mutta lapsi onneksi tajusi syntyä viikonloppuna... Viikonloppuna eivät ainakaan naistenklinikalle jakaneet kontrolliaikoja, eivät varmasti vieläkään, kun on remonttikin menossa.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 13:04"]39+5 syntynyt ei ole vielä yliaikainen, mutta silloin on ensimmäinen yliaikaisuuskontrolli.
[/quote]
Joo ei noin aikaisin tehdä.
Kymenlaaksossa ainakin tehdään yliaikaiskontrolleja viikonloppuisin.
Huhuu! Kai joku on ollut yliaikaiskontrollissa?? Auttakaa!