Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tuttavaperhe haluaa aina vaan kyläillä, ei tehdä muuta?

Vierailija
24.02.2014 |

Meillä on tuttavaperhe, jonka kanssa ollaan kaveerattu jo useampi vuosi. Mutta nyt on tullut ikävä tilanne vastaan.

He haluaisi aina vaan, että kyläiltäisiin toinen toistemme luona. Meidän pitäisi mieluiten istua heidän keittiön pöydän ääressä vaikka parikin kertaa viikossa. Ehkä kerran kuussa tai kahdessa he suostuu tulemaan meille. Mutta siinä se.

Me taas tykkäämme tuttavien kanssa tehdä kaikkea aktiivista. Käydä piknikeillä, teatterissa, Tukholmassa, jne.

Mutta tälle perheelle ei ikinä sovi. Olen varannut lippuja koko perheen teatteri- ja oopperaesityksiin ja kysynyt, lähtevätkö meidän kanssa. Ei he lähde. (Vaikka juuri puoli vuotta aiemmin tuttavaperheen isä oli kovaan ääneen julistanut, että on se kumma, kun hän olisi vienyt perheen oopperaan ja kaikki sen lapsille sopivan oopperan liput oli jo menneet. Eli ei voi olla kyse siitä, etteivät tykkäisi.)

Olemme ehdottaneet päivää Tukholmassa. Kesällä, että mentäisiin porukalla Kolmårdeniin tai Legolandiin porukalla. Ei, ei, ei. Kerrankin, kun kysyin, perheen isä sanoi, että heidän lapset on nyt olleet niin tuhmia, ettei he halua järjestää niille mitään kivaa.

Lapset vielä kuuli sen.Ihmettelen, kun ihan normaaleja ne niiden lapset on. Olen joskus ottanut meidän lasten mukana vaan ne lapset teatteriin, kun vanhemmat ei ole halunneet lähteä, ja ihan hyvin ovat käyttäytyneet aina.

No, kun ajattelimme, että he ei ehkä halua koko perheenä sitten liikkua, ollaan nyt kysytty vaan vanhempia pariin aikuisten juttuun, yksiin hyväntekeväisyystanssiaisiin, jne. Ei, he ei lähde, tulee "liikaa säätämistä".

Mitä ihmettä? Ikinä eivät lasten kanssa tunnu käyvän juuri missään, heidän lapset ei esim. ole ikinä olleet ulkomaanmatkalla. Viime kesänä otettiin heidän vanhimmat lapset meidän lasten seuraksi Helsingissä käymään ja he olivat aivan ihmeissään, että miksi täällä ihmiset puhuu muita kieliä kuin suomea! Ihmettelivät sitä pitkin päivää. Olin aika kauhuissani. Kyllä nyt esim. 11-vuotiaalle pitäisi olla jo ihan normaalia, että joku puhuu vaikka ruotsia äidinkielenään, eikä mikään kummastelun aihe.

Tylsää. Ei meitä huvita aina istuskella heidän keittiössä. :(

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekana tulee mieleen ettei vaan ole varaa lähteä reissuun.

Ja toinen syy voi olla se, että eivät halua lähteä kuin oman perheen kesken. Mä tykkään esim. kyllä reissata, mutta käydään vaan oman porukan kanssa. Joku koko viikonlopun mittainen reissu "vieraiden" kanssa kuulostaa oikeasti kauhealta. Ei johdu siitä etten pitäisi ystävistäni, olen vain niin omaa rauhaa rakastava etten jaksa panostaa moiseen.

Vierailija
62/66 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 10:49"]

Vaikuttaa siltä, että perheellä on huono rahatilanne. Tuo omien eväiden mussuttaminen hytissä viittaisi siihen.

Matkustelkaa muiden kanssa ja käykää kerran kuussa istumassa näiden keittiössä. Mikä on ongelma?

[/quote]

No se oli kyllä aika tyrmistys, kun sen yhden ja ainoan kerran oltiin heidän kanssa laivalla.

Meillä lapset oli jo etukäteen miettineet, mikä viimeksi oli a'la cartessa hyvää ja mitä ruokaa kukin ottaisi ja vieläköhän siellä olisi se kampasimpukka-annos. Sitten, kun tuli ruokailuaika, toiset alkaa vängätä, että meillä on kyllä mukana vedenkeitin, saadaan lämpimiä nuudeleita ja on eväsleipiä ja...

Lopulta sitten se perheen äiti ja vanhin lapsi lähti meidän kanssa sinne ravintolaan.

Mikä ihmeen idea mennä vuorokaudeksi nuokkumaan johkin ruotsinlaivalle, jos sitten syödään pussinuudeleita hytissä? Pidin heitä vaan äärimmäisen piheinä. Mulla on saksalaisia sukulaisia, jotka tekee tuota samaa. Ne voi lähteä ristelylle, mutta ei ota sitä all-inclusive-pakettia, vaan mukana on paistolevy ja sillä paistellaan hytissä bratwursteja... Ja sit kehutaan, kuinka paljon rahaa lomalla säästyi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten vaikka olis rahaa laittaa harrastuksiin? Vaikka itselläni on rahaa ostaa uudet verkkarit tai lenkkarit, lapsille kunnolliset ulkoiluvaatteet, ei se tarkoita, että haluaisin laittaa saman rahan palamaan yhden illan kivaan. Mieluummin ripottelen sitä kivaa pitkin kuukautta ja käytän vähän vähemmän rahaa.

Ehkä tuttavaperheenne tykkää seurastanne, tykkäisi reissailla ja käydä hyväntekeväisyystansseissa, mutta eivät halua käyttää rahojaan sitten kuitenkaan sellaiseen, vaan sitten mieluummin niihin asioihin, joista saa harmaana sunnuntainakin iloa.

Vierailija
64/66 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 10:56"]

Onx ne vaan pihejä? tai sitten jotkut ihmiset on vaan niin kaavoihin kangistuneita ettei osata lähteä mihinkään kodin ulkopuolelle ja ei tulla ajatelleeksi että se olisi mitenkään tärkeä asia edes lapsille.

[/quote]

No mä olen ajatellut, että ovat vaan saamattomia. Koska kaikkihan nyt tietää, että ne perheille sopivat jutut kansallisoopperassa on yleensä niin suosittuja, että liput kannattaa varata heti, kun ne tulee myyntiin, muuten ne menee.

Esim. nyt meillä on liput Kaunotar ja hirviö-balettiin. Oltiin myöhään liikkeellä, just ja just vielä löytyi meille sopiva näytös, jossa oli edes jotain lippuja vielä myymättä. Mutta kun ne esitykset alkaa, ei niitä lippuja sitten enää saa.

Ajattelin vaan, että tehdään heille palvelus, kun varataan ajoissa liput ja pyydetään heitäkin mukaan. Mutta ei väkisin...

Vierailija
65/66 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä niissä on vikana, kun niiden seura ei kelpaa teille?

Vierailija
66/66 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 11:01"]

Mitä sitten vaikka olis rahaa laittaa harrastuksiin? Vaikka itselläni on rahaa ostaa uudet verkkarit tai lenkkarit, lapsille kunnolliset ulkoiluvaatteet, ei se tarkoita, että haluaisin laittaa saman rahan palamaan yhden illan kivaan. Mieluummin ripottelen sitä kivaa pitkin kuukautta ja käytän vähän vähemmän rahaa.

Ehkä tuttavaperheenne tykkää seurastanne, tykkäisi reissailla ja käydä hyväntekeväisyystansseissa, mutta eivät halua käyttää rahojaan sitten kuitenkaan sellaiseen, vaan sitten mieluummin niihin asioihin, joista saa harmaana sunnuntainakin iloa.

[/quote]

No, mulla on sitten ihan eri ajatusmaailma... Pärjään kyllä 100 euron lenkkareilla, ei tarvi hankkia 400 euron tossuja - ennemmin sitten käytän sen lopun rahan vaikka niihin oopperalippuihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme