Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin sinulla on ollut viimeksi lomaa?

Vierailija
24.02.2014 |

Olen varmaan surkea ihminen, mutta tuntuu etten jaksa. :( En muista milloin olisin viimeksi pitänyt pidemmän loman ja tuntuu että en jaksa kohta. Viikonloput minulla on vapaat (luojan kiitos), mutta niihinkin mies haluaa järjestää kaikenlaista ohjelmaa ja vieraita, joten en saa levätä silloinkaan.

Olen siis opiskelija, joten teen suurimman osan ajasta ilmaista työharjoittelua, joista en saa palkkaakaan. Sitten koulun kaikki loma-ajat olen töissä niin paljon kuin vain mahdollista.

Nytkin kylässä oli miehen sisko, koko viikonlopun, enkä voinut toteuttaa suunnitelmiani, eli nukkua pitkään, syödä sipsiä telkkarin edessä puolialasti ja nukkua välillä päiväunet.

Eiih, piti ravata kaupungilla, ravintoloissa, lenkillä ja ties missä. Miehen sisko luultavasti luulee että olen hirveä pirttihirmu, mutta olin hänen koko vierailunsa ajan vain niin helkutan väsynyt!

Seuraavan kerran saan lomailla kesällä, onneksi siihen ei ole enää kauan. Onneksi pääsen eroon tästä ilmaistyönteosta. :( Hirveän pitkät, raskaat fyysiset päivät eikä minkäänlaista korvausta.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt sapattivapaalla. Mutta yrittäjämies, kolme lasta ja kolme koiraa, talo ja mökki teettää kyllä puuhaa. Edellinen loma oli 1994.

Vierailija
2/7 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluna pidin muutaman välipäivän vapaana niin, että reipas viikko oli lomaa, sitä ennen olin kesällä kaksi viikkoa lomalla ja seuraavaksi olen lomalla heinäkuussa pari viikkoa. Olen yrittäjä ja menen hyvin mielellään töihin tänäänkin! Viikonloput ja illat olen aika rauhassa, niin rauhassa kuin lapsiperheessä yleensä voi olla. 

Opettele sinäkin sanomaan reilusti ei. Sinun ei tarvitse ottaa kotiisi vieraita, ei tarvitse lähteä miehen kanssa jonnekin jos et halua jne. Tarvitset sitä sanaa vielä usein, mutta jos et sitä opettele, ei syy ole muiden järjestämissä menoissa, vaan sinussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi iik, että ihan koulun loma-ajat joudut olemaan töissä?

Minä olen tehnyt töitä putkeen kolme vuotta, ei ole ollut ainuttakaan viikonloppuvapaata, pidemmistä lomista puhumattakaan.

ap et tule menestymään tässä maailmassa tuolla asenteella.

Vierailija
4/7 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieeheen siskoa ei tarvitse viihdyttää. 

Vierailija
5/7 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäloma loppui heinäkuun puolivälissä, sen jälkeen en ole ollut lomalla. Vielä pitäisi tämä viikko jaksaa töissä ennen talvilomaa.

Vierailija
6/7 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 08:12"]Olen varmaan surkea ihminen, mutta tuntuu etten jaksa. :( En muista milloin olisin viimeksi pitänyt pidemmän loman ja tuntuu että en jaksa kohta. Viikonloput minulla on vapaat (luojan kiitos), mutta niihinkin mies haluaa järjestää kaikenlaista ohjelmaa ja vieraita, joten en saa levätä silloinkaan.

Olen siis opiskelija, joten teen suurimman osan ajasta ilmaista työharjoittelua, joista en saa palkkaakaan. Sitten koulun kaikki loma-ajat olen töissä niin paljon kuin vain mahdollista.

Nytkin kylässä oli miehen sisko, koko viikonlopun, enkä voinut toteuttaa suunnitelmiani, eli nukkua pitkään, syödä sipsiä telkkarin edessä puolialasti ja nukkua välillä päiväunet.

Eiih, piti ravata kaupungilla, ravintoloissa, lenkillä ja ties missä. Miehen sisko luultavasti luulee että olen hirveä pirttihirmu, mutta olin hänen koko vierailunsa ajan vain niin helkutan väsynyt!

Seuraavan kerran saan lomailla kesällä, onneksi siihen ei ole enää kauan. Onneksi pääsen eroon tästä ilmaistyönteosta. :( Hirveän pitkät, raskaat fyysiset päivät eikä minkäänlaista korvausta.

[/quote] Olet aika löperö ja munaton ukkodi suhteen! Jos olet umpiväsynyt, ette ota vieraita vastaan yhteisessä kodissa piste! Jos ukko ei usko, heitä pellolle tai sitten lähdet viikonlopuksi hotelliin lepäämään ja ukko maksaa ja passaa sitten itse vieraita. Mun kämppään ei tule ketään vierasta jos en itse halua ja jaksa, se on vissi.

Vierailija
7/7 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on paljon lomaa/vapaata, viime viikko viimeksi. Huhtikuussa myös viikko ja pääsiäisvapaat. kesälomaa/vapaata on 7-8 viikkoa. Joulunaikaan vajaa 3 viikkoa.

Perhepäivähoitajien työaikalaki mahdollistaa nuo vapaat, vuosilomien lisäksi vuodessa on n. 5 viikkoa tasausvapaita.