Huitaisin eilen illalla vahingossa miestä silmään, hän löi nyrkillä minua käsivarteen.
Oltiin menossa siis nukkumaan. Ojensin hänelle puhelimensa ja laturin ja vahingossa huitaisin häntä puhelimella silmään (hän oli takanani). Hän sitten reaktiona löi täysillä minua nyrkillä käsivarteen. Käsi on edelleen kipeä. Heitin puhelimen ja käännyin, hän sanoi jotenkin ”sun pitäisi rakas katsoa tarkemmin” tai jotain. En vastannut. Aamulla oli kuin mitään ei tapahtunut, yritti puhua mulle, sanoin, että minä en sinulle puhu. Toi mulle kahvia ja yritti jotain puhua, en vastannut. Töissä lähetin viestin, jossa sanoin, että sydämeni särkyi kun hän näin teki enkä luota häneen enää. En tiedä, miten pääsen tästä yli. Ylireagoinko? Mitä tekisitte?
Olemme olleet yhdessä 8 vuotta, naimisissa, kaksi lasta. Hän ei ole koskaan kohdistanut minuun fyysistä saati henkistä väkivaltaa. Ei ole pyytänyt anteeksi.
Kommentit (38)
Itsellä on impulssiivinen käyttäytyminen aiheuttanut tälläistä. Jos kumppani on vahingossa satuttanut minua kunnolla niin oon reaktiona huitassut tarkoittamattani takaisin. (taustana on toki väkivaltaisia kokemuksia kohdistuen itseeni joten oon aina "tuntosarvet pystyssä ja valmiina puolistamaan itseani").
Kuitenkin olen heti pyytänyt anteeksi ja sanonut ettei ollut tarkoitus, kumppani on myös pahoitellut jos on satuttanut vahingossakin minua.
Oli se sitten miehen puolelta reaktio tms. Molempien pitäisi pyytää anteeksi tapahtunutta, ja kyllä ainakin itse oon kokenut tehneeni enemmän väärin jos oon vahingon vuoksi reakoinut huitaisemalla toista takaisin :/
Kannattaa puhua tää asia. Sanoa että oot pahoillasi vahingosta ja pelästyit hänen reaktiotaan.
Vapaaottelijoilla on vaistomaiset refleksit. Jos tulee iskua tai edes sen yritystä niin välittömästi counter lähtee ihan selkäytimestä.
Sovimies kirjoitti:
Pitäisi olla vuodessa yksi päivä jolloin vittumaista muijaa voisi laillisesti pieksää mielin määrin purge-tyyliin.
Minä en tartte kenenkään lupaa enkä mitään määrättyä päivää, jos ukko ei tottele kertaiskusta lyön niin lujaa, että tottelee. Saa tana!
Kuulostaa vahingolta puolin ja toisin. Normaalisti molemmat pahoittelevat ja sitten halataan.
Ei kuulosta vahingolta miehen puolelta, valitettavasti. En itse löisi naistani missään tapauksessa, vaikka vahingossa loukkaisi minua.
Ap täällä, en ole trolli. Mies löi, minua sattuu edelleen fyysisesti mutta enemmän henkisesti. Itkettää.
Toivottavasti saatte sovittua asian kirjoitti:
Itsellä on impulssiivinen käyttäytyminen aiheuttanut tälläistä. Jos kumppani on vahingossa satuttanut minua kunnolla niin oon reaktiona huitassut tarkoittamattani takaisin. (taustana on toki väkivaltaisia kokemuksia kohdistuen itseeni joten oon aina "tuntosarvet pystyssä ja valmiina puolistamaan itseani").
Kuitenkin olen heti pyytänyt anteeksi ja sanonut ettei ollut tarkoitus, kumppani on myös pahoitellut jos on satuttanut vahingossakin minua.
Oli se sitten miehen puolelta reaktio tms. Molempien pitäisi pyytää anteeksi tapahtunutta, ja kyllä ainakin itse oon kokenut tehneeni enemmän väärin jos oon vahingon vuoksi reakoinut huitaisemalla toista takaisin :/
Kannattaa puhua tää asia. Sanoa että oot pahoillasi vahingosta ja pelästyit hänen reaktiotaan.
Sinuthan pitäisi lukita pysyvästi pois ihmisten ilmoilta.
Ei kyseessä oikeasti ole tahdosta riippumaton "reaktio", vaan päätät antaa itsellesi luvan tuollaiseen perseilyyn. Jos sinua esimerkiksi uhattaisiin aseella, et varmasti reaktiona huitaisisi tarkoittamatta takaisin, koska tiedät että se johtaisi kuolemaan.
Millaisia ihmisiä täällä oikein on, kun vahingossa hakkaatte toisia? Teidäthän pitäisi kaikki laittaa lepositeisiin. Olette vaaraksi ympäristölle.
Teidän pitää puhua tuosta asiasta. On ihan oikeasti mahdollista, että mies refleksinomaisesti löi ennen kuin ehti ajatella. Kova kipu voi tehdä sen. Olen itsekin ollut tuossa tilanteessa: mulla oli leikkauksen jäljiltä kipeähkö haava alvatsassa. Silloinen poikaystävä illalla sängyssä köllötellessämme ihan kömpelyyttään tuli töytäisseeksi minua ja minä sitten tähdet silmissä vilkkuen tirpaisin häntä. Puhuttiin asia sitten kun kipu väistyi, pyydettiin molemmat anteeksi. Jos siis olet miehellesi tavaroita ojennellut katsomatta ollenkaan, mihin kätesi osuu, voisit itsekin pyytää anteeksi satuttamista. Ja miehen pitää pyytää kans. Mutta tuo ei ole sellainen tilanne, jossa automaattisesti voit omaksua marttyyrin asemaa.
Ei sitä kyllä vahingossa lyö takaisin. Monta kertaa vedetty vahingossa kyynärpäällä selkään tai puhelin tippunut kasvojen päälle eikä kumpikaan ole huitaissut takaisin. Tämä siis joko unissaan tai vasta heränneenä. Silloihan sitä on kömpelöimmillään. Puhu miehesi kanssa,ap!
Olen minäkin huitaissut miestän. Kädessäni oli silloin myös keskuspölkkärin letku. Olin siis oikomassa 10 metrin pituista letkua ja nykäisin sitä jostakin jumista aika vauhdilla niin, että se irtosi, mutta mieheni kulki juuri takanani ja hänkin sai osansa kipakasta huitaisustani. Minä pyysin anteeksi tietenkin heti, kun huomasin osuneeni häneen.
Mieheni ei todellakaan alkanut lyömään minua, vaan sanoi suurinpiirtein, että hänhän se tuli liian läheltä, vaikka näki, että olen letkua riuhtomassa.
Vierailija kirjoitti:
Teidän pitää puhua tuosta asiasta. On ihan oikeasti mahdollista, että mies refleksinomaisesti löi ennen kuin ehti ajatella. Kova kipu voi tehdä sen. Olen itsekin ollut tuossa tilanteessa: mulla oli leikkauksen jäljiltä kipeähkö haava alvatsassa. Silloinen poikaystävä illalla sängyssä köllötellessämme ihan kömpelyyttään tuli töytäisseeksi minua ja minä sitten tähdet silmissä vilkkuen tirpaisin häntä. Puhuttiin asia sitten kun kipu väistyi, pyydettiin molemmat anteeksi. Jos siis olet miehellesi tavaroita ojennellut katsomatta ollenkaan, mihin kätesi osuu, voisit itsekin pyytää anteeksi satuttamista. Ja miehen pitää pyytää kans. Mutta tuo ei ole sellainen tilanne, jossa automaattisesti voit omaksua marttyyrin asemaa.
Et sinä vahingossa lyönyt, vaan tietoisesti, olit sitten kuinka kipeä tahansa. Se on normaalia, että huutaa kivusta, mutta silloin ei todellakaan lähdetä lyömään. Se ei olisi kenelläkään edes todennäköinen reaktio asiaan, vaan tuollaisessa tapauksessa huudetaan ja suojataan itseään kipeän kohdan läheltä.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisi lyönyt täysiä,.niin olisi käsi poikki.
Jos mies onkin hipsukka, sellainen pikkuruinen hentoinen pikkirilli?
Tietääkö miehesi että provoilet täällä päivät pitkät?