Huitaisin eilen illalla vahingossa miestä silmään, hän löi nyrkillä minua käsivarteen.
Oltiin menossa siis nukkumaan. Ojensin hänelle puhelimensa ja laturin ja vahingossa huitaisin häntä puhelimella silmään (hän oli takanani). Hän sitten reaktiona löi täysillä minua nyrkillä käsivarteen. Käsi on edelleen kipeä. Heitin puhelimen ja käännyin, hän sanoi jotenkin ”sun pitäisi rakas katsoa tarkemmin” tai jotain. En vastannut. Aamulla oli kuin mitään ei tapahtunut, yritti puhua mulle, sanoin, että minä en sinulle puhu. Toi mulle kahvia ja yritti jotain puhua, en vastannut. Töissä lähetin viestin, jossa sanoin, että sydämeni särkyi kun hän näin teki enkä luota häneen enää. En tiedä, miten pääsen tästä yli. Ylireagoinko? Mitä tekisitte?
Olemme olleet yhdessä 8 vuotta, naimisissa, kaksi lasta. Hän ei ole koskaan kohdistanut minuun fyysistä saati henkistä väkivaltaa. Ei ole pyytänyt anteeksi.
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
No sattuiko miestäsi silmään? Siinä olisi voinut tulla pahempaa vahinkoa
Varmasti sattui, mutta minä ei huitaissut häntä tahallaan eikä hän edes antanut minulle tilaisuutta pyytää anteeksi kun löi samalla sekunnilla.
Pyysitkö sinä anteeksi omaa huitomistasi?
Sinä lässytät rakkaudesta, kun toinen lyö. Hienoa. Minä en odottelisi toista lyöntiä, vaikka olisi 10 lasta ja oltu yhdessä 20 vuotta.
No niin joo täysiä varmaan löi. Mitä muuta vielä. Huoh!
Sovimies kirjoitti:
Pitäisi olla vuodessa yksi päivä jolloin vittumaista muijaa voisi laillisesti pieksää mielin määrin purge-tyyliin.
Miehiä ei valitettavasti saa lyödä kun ne on kovia uhriutumaan. Mutta sua siis saa lyödä joka on kiva juttu.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän anteeksipyyntö ole luonnollinen reaktio heti jos toista satuttaa edes vahingossa, mutta tahallista satuttamista ei välttämättä anteeksi pyydellä.
Tuntuu, että tämä tapahtui Porvoossa.
Vierailija kirjoitti:
No niin joo täysiä varmaan löi. Mitä muuta vielä. Huoh!
Lyöminen yleensäkin on jo liikaa, oli täysillä lyöty tai ei, en katsoisi miestä enää. Varsinkaan jos hän ei ole edes yrittänyt puhua tilanteesta.
Mihin pystyy ihminen joka ei edes pyydä anteeksi silmään sohaisua? Seuraavaksi piikki sydämeen, vai?
Vahinko se oli miehenkin puolelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän anteeksipyyntö ole luonnollinen reaktio heti jos toista satuttaa edes vahingossa, mutta tahallista satuttamista ei välttämättä anteeksi pyydellä.
Näin minustakin. Tottakai joku saattaa pyydellä anteeksi tavallistakin tekoa, mutta silloin tyyppi on jo pilalla.
Tässä on nyt se ero että sinun huitaisu oli vahinko ja mies löi tahallaan, ikäänkuin kostoksi.Minäkin olisin järkyttynyt, ehdotan että keskustelette asiasta, ei aikuinen voi toimia noin.
Voi olla, että miestäsi sattui niin paljon että hän ikään kuin reaktiona löi tai huitaisi. Silmä on hyvin tuntoherkkää aluetta.
Olen lyönyt ainakin 3 eri kertaa refleksinä ihmistä kun hän on toiminut niin että se on ollut täysin automaattinen vastineeni. En ymmärrä miksi minun pitäisi pyydellä anteeksi sitä että joku toinen tekee ensin jotain sellaista johon reaktio on ennen kuin edes kerkeän itse sitä tajuta, lyöminen, tai lätkäisy, tönäisy, mut sama asia.
Vähän kuin lekuri tulisi naamansa kanssa polevi yläpuolelle, löisi refleksikohtaan, ja sitte nsuuttuisi minulle siitä kun potkaisen häntä refleksilläni naamaan.
Eri asia tietysti jos toinen vahinkomuksaisuun käy hakemassa pesismailan tallista.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu, että tämä tapahtui Porvoossa.
Tuo täysiä lyöminen paljasti provoksi.