Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sellaiset vinkit heittäisin ilmoille, että voisitteko pitää keittiön ja kylppärin ajankohtaisessa kunnossa

Vierailija
06.11.2020 |

Mikäli et ole satavarma, että asut elämäsi loppuun saakka samassa asunnossa/talossa. Ärsyttävää, kun löytää jonkin kiinnostavan kohteen ja sitten siellä onkin keittiö ja/tai kylppäri suoraan kivikaudelta. En todellakaan osta sellaista kohdetta. Sinä voit rempata neutraalisti ennen myyntiä, saat joka tapauksessa rahat takaisin.

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua haukuttiin niin älyttömän paljon kun tein samasta asiasta aloituksen ettei tosikaan!

Ehkä se on vain tämän palstan tapa etät kaikkea pitää lyödä myttyyn.

Jos ei 80 vuoteen ole mitään uusittu niin se on piheydestä kiinni! Ihmiset ovat vaihtuneet moneen kertaan eikä ketään ole kiinnostanut.

On niin helppoa ylläpitää asunnon! Tämä on vain pihi ja tunkkainen kansa! Menkää vaikka Ruotsin puolella katsomaan!

Opettele suomea tai mene takaisin omaan paskamaahasi.

Vierailija
22/78 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsittämättömiä asunnot joihin on tehty putkiremppa mutta jätetty kuitenkin kylpyhuone uusimatta samalla. Potkittu omaan nilkkaan kunnolla kun siinä yhteydessä pääsisi asiasta niin paljon helpommalla. Jotkut on niin pihejä että pahaa tekee.

Tämä!! Meillä edellinen asukas asunut tässä 60 vuotta ja kylpyhuone vuosimallia 80-luku. Putkiremppa tehty muutama vuosi sitten, mutta tässä asunnossa ei muuta. Tulee kalliiksi nyt taloyhtiölle kun lattian kaato on pielessä ja lattia kastunut. Ed. asukas on varmasti ollut tästä tietoinen, mutta remontti on kallista!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsittämättömiä asunnot joihin on tehty putkiremppa mutta jätetty kuitenkin kylpyhuone uusimatta samalla. Potkittu omaan nilkkaan kunnolla kun siinä yhteydessä pääsisi asiasta niin paljon helpommalla. Jotkut on niin pihejä että pahaa tekee.

Tämä!! Meillä edellinen asukas asunut tässä 60 vuotta ja kylpyhuone vuosimallia 80-luku. Putkiremppa tehty muutama vuosi sitten, mutta tässä asunnossa ei muuta. Tulee kalliiksi nyt taloyhtiölle kun lattian kaato on pielessä ja lattia kastunut. Ed. asukas on varmasti ollut tästä tietoinen, mutta remontti on kallista!

Edellinenhän ei sitä joudu maksamaan, joten nappiin meni hänen omasta mielestään.

Sinc

Vierailija
24/78 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n mielestä eri ihmisten keittiöiden pitäisi olla keskenään lähes identtiset. Minua taas vaihtelu virkistää, esim. 70-luvun keltaiset keittökaappien ovet eivät häiritsisi minua yhtään, jos eivät ole huonossa kunnossa. Mutta sisustusmakuni ei olekaan oma koti valkoinen.

Vierailija
25/78 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä vessassa sattuu olemaan kirkkaan sininen lattia ja pinkit seinät, mutta muuten on ehjää eikä putket vuoda. Alkuun värit hirvitti mutta huomasin sitten ettei vaikuta suolen toimintaan mitenkään.

Laattojakin voi nykyisin maalata. 

Vierailija
26/78 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran ostin hätäpäissäni asunnon, jonka keittiö ja kylppäri oli laitettu myyntikuntoon uusilla kaapeilla ja kalusteilla.

Olivat vaan niin pashkaa laatua, että 2v käytön jälkeen vaihtokunnossa.

Ennemmin ostan remontoimattoman ja teetän siihen mieleiseni hilut.

Vierailija
27/78 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuin kymmenen vuotta asunnossa jossa oli alkuperäinen paikalleen umpipuusta rakennettu 50-luvun keittiö. Sen paremmin suunniteltua ja tehtyä keittiötä en ole missään nähnyt! Itkisin verta jos tietäisin jonkun sellaisen purkaneen.

50-luvulla mitoitus oli ihan muuta kuin nykyään ja jos itse ostan asunnon, jossa on tuollainen keittiö, niin se menee vaihtoon. En rupea kykkimään vuosia selkäranka mutkalla laittaessani ruokaa, koska keittiön tasot on liian matalalla.

Mulla taas menee hujopeille tarkoitettu keittiö vaihtoon. Tässä asunnossa edellinen omistaja oli pitkä. Keittiön seinällä oikein ihanat kaapit, mutta kun mun otsani oli alahyllyn kohdalla, ei kaapeista ollut mulle mitään iloa. Kaappien laskeminen alemmas taas olisi jättänyt kaapin ja katon väliin tilan, josta en olisi kuitenkaan ilman tikkaita pystynyt pyyhkimään pölyjä. 

t. 157 cm

Sinne ylös voi laittaa boordin. 

Sinc

Taas tätä naisten logiikkaa.

Boordin? 😂 Tarkoitatko yläsokkelia?

Vierailija
28/78 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuin kymmenen vuotta asunnossa jossa oli alkuperäinen paikalleen umpipuusta rakennettu 50-luvun keittiö. Sen paremmin suunniteltua ja tehtyä keittiötä en ole missään nähnyt! Itkisin verta jos tietäisin jonkun sellaisen purkaneen.

50-luvulla mitoitus oli ihan muuta kuin nykyään ja jos itse ostan asunnon, jossa on tuollainen keittiö, niin se menee vaihtoon. En rupea kykkimään vuosia selkäranka mutkalla laittaessani ruokaa, koska keittiön tasot on liian matalalla.

Mulla taas menee hujopeille tarkoitettu keittiö vaihtoon. Tässä asunnossa edellinen omistaja oli pitkä. Keittiön seinällä oikein ihanat kaapit, mutta kun mun otsani oli alahyllyn kohdalla, ei kaapeista ollut mulle mitään iloa. Kaappien laskeminen alemmas taas olisi jättänyt kaapin ja katon väliin tilan, josta en olisi kuitenkaan ilman tikkaita pystynyt pyyhkimään pölyjä. 

t. 157 cm

Sinc

Boordin? Miten se estää kaapin päälle kertymästä pölyä?

Vierailija
29/78 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko38 kirjoitti:

Kerran ostin hätäpäissäni asunnon, jonka keittiö ja kylppäri oli laitettu myyntikuntoon uusilla kaapeilla ja kalusteilla.

Olivat vaan niin pashkaa laatua, että 2v käytön jälkeen vaihtokunnossa.

Ennemmin ostan remontoimattoman ja teetän siihen mieleiseni hilut.

Mulle taas oli laitettu yhteen kämppään niin pazkaa laminaattia, että revin heti vdduun ne sorkkaraudan kanssa. Siivotessa siihen b laadun laminaatin päälle jäi aina pölykerros, vaikka sitä olisi pessytkin .. 

Sinc

Vierailija
30/78 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa. Toki keittiö ja kylppäri kannattaa pitää käyttökunnossa ja sellaisena, ettei siellä muhi kosteusvahinkoa, mutta aika tyhmä sellainen asunnonostaja on, joka ei ymmärrä katsoa pintaa pidemmälle.

Keittiörempan varjolla on helppo tinkiä hintaa alas ja teettää sitten mieleisensä keittiö, ennen kuin muuttaa sisään. Itse olen ostanut ja rempannut jo viisi kämppää, ja nimenomaan etsin sellaisia remonttikuntoisia, koska ne saa hiukan halvemmalla ja remontti ei paljon maksa. Kymppitonnilla saa jo oikein nätin keittiön.

Muistan kaverin, joka osti mieleiseltään paikalta Munkkivuoresta stadissa kolmion. Joutui heti uusimaan kylppärin tosin, koska edellinen asukas oli pannut seiniin ihan karmeat laatat, omasta mielestään tietysti oikein gantsut, juuri ennen myyntiä. Eli ei kannata tuollainen ehostus...

Vierailija
31/78 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki jos joku haluaa maksaa rempasta kahteen kertaan: ensin ostohinnassa ja sitten uudestaan kun joutuu remppaamaan mieleisekseen.

Vierailija
32/78 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. 157 cm

Sinc

Boordin? 😂 Tarkoitatko yläsokkelia?

Ei se lauta siellä ylhäällä mikään sokkeli ole pelle. Pelkkä lauta vaan .. 

Ei verholautakaan mikään sokkeli ole ;)

Zinc

Boordi on paljon lähempänä, kuin "sokkeli" Hahhah !

Vierailija
33/78 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

I feel you.

Asun vuokralla (M2), ja keittiö sekä kylppäri ovat molemmat 90-luvulta. Keittiössä on sellaiset pinkinbeiget laatat seinässä, kylppärissä beiget. Putkiremppakin tekemättä (70-luvun talo). Että joo, ihan mielelläni päivittäisen nuo molemmat, mutta minkäs teet, kun vuokranantaja ei koe sitä vieläkään tarpeelliseksi?

Vierailija
34/78 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikeakin myy pelkkää muovilistaa sokkelina ;)

Kerran katoin siellä varastolla oli "sokkeli", että pelkkä muovilistahan tuo on .. 

Sinc

Vierailija
35/78 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ennemmin ostan sen alkuperäisen ja remppaan mieleisekseen, kuin jonkun halvalla myyntiä varten ehostetun.

Ööö no siis joskus voi olla tilanne, ettei voi rempata itse. Esimerkiksi minä voisin kyllä vaihtaa asuntoa, mutta rempparahaa ei nyt juuri ole.

Ap

Vierailija
36/78 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muuten itse rakentajalle hauskempi liikkua sielä Ikea varastossa, kuin myymälässä. Voi katsella, että mitähän niistä osista voisi itse rakennella, kun näkee ne ihan osina ..

Sincc 

Bongailen sieltä aina kaikenlaisia valmisosia esim. autotalliin ..

Vierailija
37/78 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi huoh. KUN KYSE EI OLE SIITÄ, ETTÄ JUURI ENNEN MYYNTIÄ REMPPAA. EI SE OLE TIETENKÄÄN JÄRKEVÄÄ.

OTSIKOSSA LUKEE: VOISITTEKO PITÄÄ KPH JA KEITTIÖN AJANKOHTAISESSA KUNNOSSA.

Vierailija
38/78 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi huoh. KUN KYSE EI OLE SIITÄ, ETTÄ JUURI ENNEN MYYNTIÄ REMPPAA. EI SE OLE TIETENKÄÄN JÄRKEVÄÄ.

OTSIKOSSA LUKEE: VOISITTEKO PITÄÄ KPH JA KEITTIÖN AJANKOHTAISESSA KUNNOSSA.

Kunnossa pidän, jos aion asua pitkään. Jos taas esim. 1-5 vuotta, niin en näe syytä vaivautua ..

Zinc

Vierailija
39/78 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ne pidetään ajankohtaisessa kunnossa? Vaihda allaskaappi/laatikosto ja allas.

Keittiön kaapit voi uusia. Ikivanhan hanan voi uusia. Välitilan laatat voi ottaa vaikka veks ja laittaa valkoisen lasin tilalle.

PITÄÄ AJANKOHTAISESSA KUNNOSSA ei tarkoita viime hetken remppaa.

Vierailija
40/78 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. 157 cm

Ketä ne pölyt siellä haittaa? En ole pyyhkiny kertaakaan täs asuessani eli 16 vuoteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän