Sellaiset vinkit heittäisin ilmoille, että voisitteko pitää keittiön ja kylppärin ajankohtaisessa kunnossa
Mikäli et ole satavarma, että asut elämäsi loppuun saakka samassa asunnossa/talossa. Ärsyttävää, kun löytää jonkin kiinnostavan kohteen ja sitten siellä onkin keittiö ja/tai kylppäri suoraan kivikaudelta. En todellakaan osta sellaista kohdetta. Sinä voit rempata neutraalisti ennen myyntiä, saat joka tapauksessa rahat takaisin.
Kommentit (78)
Ja minua ei ainakaan kiinnosta, jos uuden kodin keittiöpinnat ovat jotain pas.kaa laminaattia. Vaihdattaa sitten kun haluaa/jaksaa/pystyy. Ei siitä mene elämä raiteiltaan ja tule henkilökohtainen konkurssi.
Kylppäriremppa on iso ja kallis projekti, mutta jos kukaan ei ostaisi näitä kivikautisia kohteita, niille olisi vähän pakko tehdä jotain. Ja sitten kun omistaja uusii paikkoja, menee helposti kaupaksi, seuraava omistaja ylläpitää ja uusii ajan kanssa, tai viimeistään seuraava omistaja.
Voi myös tehdä AJATTOMIA remppoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuin kymmenen vuotta asunnossa jossa oli alkuperäinen paikalleen umpipuusta rakennettu 50-luvun keittiö. Sen paremmin suunniteltua ja tehtyä keittiötä en ole missään nähnyt! Itkisin verta jos tietäisin jonkun sellaisen purkaneen.
50-luvulla mitoitus oli ihan muuta kuin nykyään ja jos itse ostan asunnon, jossa on tuollainen keittiö, niin se menee vaihtoon. En rupea kykkimään vuosia selkäranka mutkalla laittaessani ruokaa, koska keittiön tasot on liian matalalla.
Mulla taas menee hujopeille tarkoitettu keittiö vaihtoon. Tässä asunnossa edellinen omistaja oli pitkä. Keittiön seinällä oikein ihanat kaapit, mutta kun mun otsani oli alahyllyn kohdalla, ei kaapeista ollut mulle mitään iloa. Kaappien laskeminen alemmas taas olisi jättänyt kaapin ja katon väliin tilan, josta en olisi kuitenkaan ilman tikkaita pystynyt pyyhkimään pölyjä.
t. 157 cmSinne ylös voi laittaa boordin.
Sinc
Taas tätä naisten logiikkaa.
Boordin? Miten se estää kaapin päälle kertymästä pölyä?
No se on tietenkin sulki. Silleen se sen estää.
Miten veneenpohja estää veden pääsemisen veneeseen ?
Zinc
Tarkoitat siis yläsokkelia? Joo, sellainen olisi tietysti ollut vaihtoehtona, mutta otettiin koko kaapisto pois ja hankittiin alakaapit ja niiden päälle työtaso.
Jos ei 80 vuoteen ole mitään uusittu niin se on piheydestä kiinni! Ihmiset ovat vaihtuneet moneen kertaan eikä ketään ole kiinnostanut.
Näinpä. Esimerkiksi joku 5 vuoden takainen remontti ei ole moderni ja siitä saattaa näkyä ajan henki, mutta jos on tyylikkäästi tehty, niin mikäpä siinä asustellessa, kun voi sitten ajan kanssa fiksailla ja uudistaa. Mutta kun lähtötilanne on ihan katastrofi, niin en vaivaudu edes ottamaan yhteyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuin kymmenen vuotta asunnossa jossa oli alkuperäinen paikalleen umpipuusta rakennettu 50-luvun keittiö. Sen paremmin suunniteltua ja tehtyä keittiötä en ole missään nähnyt! Itkisin verta jos tietäisin jonkun sellaisen purkaneen.
50-luvulla mitoitus oli ihan muuta kuin nykyään ja jos itse ostan asunnon, jossa on tuollainen keittiö, niin se menee vaihtoon. En rupea kykkimään vuosia selkäranka mutkalla laittaessani ruokaa, koska keittiön tasot on liian matalalla.
Mulla taas menee hujopeille tarkoitettu keittiö vaihtoon. Tässä asunnossa edellinen omistaja oli pitkä. Keittiön seinällä oikein ihanat kaapit, mutta kun mun otsani oli alahyllyn kohdalla, ei kaapeista ollut mulle mitään iloa. Kaappien laskeminen alemmas taas olisi jättänyt kaapin ja katon väliin tilan, josta en olisi kuitenkaan ilman tikkaita pystynyt pyyhkimään pölyjä.
Sinc
Boordin? 😂 Tarkoitatko yläsokkelia?
Ei se lauta siellä ylhäällä mikään sokkeli ole pelle. Pelkkä lauta vaan ..
Ei verholautakaan mikään sokkeli ole ;)
Zinc
Boordi on paljon lähempänä, kuin "sokkeli" Hahhah !
Oletpa sinä ilkeä tänään. Oletko humalassa?
Vierailija kirjoitti:
Ja minua ei ainakaan kiinnosta, jos uuden kodin keittiöpinnat ovat jotain pas.kaa laminaattia. Vaihdattaa sitten kun haluaa/jaksaa/pystyy. Ei siitä mene elämä raiteiltaan ja tule henkilökohtainen konkurssi.
Kylppäriremppa on iso ja kallis projekti, mutta jos kukaan ei ostaisi näitä kivikautisia kohteita, niille olisi vähän pakko tehdä jotain. Ja sitten kun omistaja uusii paikkoja, menee helposti kaupaksi, seuraava omistaja ylläpitää ja uusii ajan kanssa, tai viimeistään seuraava omistaja.
Ajaton remontti tarkoittaa käytännössä "hajutonta, mautonta ja väritöntä" ts mitäänsanomatonta ja persoonatonta remonttia. Entä, jos sellaisen tekee myyntitarkoitukseen ja sitten ostaja ei pidäkään sellaisesta kylpyhuoneesta? Ensin myyjä tekee rempan ja sitten ostaja tekee rempan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinc
Zinc
Tarkoitat siis yläsokkelia? Joo, sellainen olisi tietysti ollut vaihtoehtona, mutta otettiin koko kaapisto pois ja hankittiin alakaapit ja niiden päälle työtaso.
Lauta ylhäällä ei ole sokkeli. Ei todellakaan, vaan pelkkä lauta. Boordi kuvaa sanana paljon paremmin.
Opettele se sana, niin tulet viisaammaksi.
Siis laittaa tiiviin boordin ylös, ja voi´la ei tule enää pölyt sinne.
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinc
Boordin? 😂 Tarkoitatko yläsokkelia?
Ei se lauta siellä ylhäällä mikään sokkeli ole pelle. Pelkkä lauta vaan ..
Ei verholautakaan mikään sokkeli ole ;)
Zinc
Boordi on paljon lähempänä, kuin "sokkeli" Hahhah !
Oletpa sinä ilkeä tänään. Oletko humalassa?
En !
Sinc
Vierailija kirjoitti:
Viime vuonna remppasin keittiöni. Tarkoitus asua tässä noin 10 vuotta ja siinä vaiheessa keittiö lieneekin vaihtokunnossa, joten en tosiaan ala tekemään tähän enää toista keittiöremppaa.
Öööö no 10-vuotias keittiö voi ihan hyvin olla tyylikäs ja OK. Sen sijaan 60-luvun rempat eivät ole millään mittarilla OK saati tyylikkäitä.
Ja tosiaan EN sanonut, että pitäisi juuri ennen myyntiä rempata. Ei se ole yleensä järkevää. Mutta esimerkiksi ruman välitilan laatoituksen voi vaihtaa, ja samoin altaita ja tuollaista. Edes jotain pientä!
Rakentaisitko sinä talosi yhden laudan päälle ;)
Siinäpä se.
Sokkeli sanana on jo hippuisen enempi, kuin yksi lauta ;)
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajaton remontti tarkoittaa käytännössä "hajutonta, mautonta ja väritöntä" ts mitäänsanomatonta ja persoonatonta remonttia. Entä, jos sellaisen tekee myyntitarkoitukseen ja sitten ostaja ei pidäkään sellaisesta kylpyhuoneesta? Ensin myyjä tekee rempan ja sitten ostaja tekee rempan?
Voi huoh kun edelleenkään ei ole kyse siitä, että viime tingassa remppaillaan!! Vaan siitä, että PITÄÄ ASUNNON AJANKOHTAISESSA KUNNOSSA.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viime vuonna remppasin keittiöni. Tarkoitus asua tässä noin 10 vuotta ja siinä vaiheessa keittiö lieneekin vaihtokunnossa, joten en tosiaan ala tekemään tähän enää toista keittiöremppaa.
Öööö no 10-vuotias keittiö voi ihan hyvin olla tyylikäs ja OK. Sen sijaan 60-luvun rempat eivät ole millään mittarilla OK saati tyylikkäitä.
Ja tosiaan EN sanonut, että pitäisi juuri ennen myyntiä rempata. Ei se ole yleensä järkevää. Mutta esimerkiksi ruman välitilan laatoituksen voi vaihtaa, ja samoin altaita ja tuollaista. Edes jotain pientä!
Ruman vai huonokuntoisen? Nimittäin mun mieleinen välitila saattaa ostajan mielestä olla ruma ja päinvastoin.
On tyhmää näyttää omaa makuaan hetken trendien mukaisella tyylillä. Se hajuttoman ja mauttoman voi pienillä jutuilla "stailata" mihin tyyliin haluaa. Persoonallinen kylpyhuone voi olla kuin kasvotatuointi, kannattaa harkita todella tarkkaan.
Olen pahoillani, ei ole varaa rempata ennen myyntiä. 9 vuotta asuttu eikä ole ollut rahaa uusia mitään. Vähän on tapetoitu ja maalattu. Alkuperäiset 90-luvun alun kylppäri, wc ja keittiö odottaa ostajaa kun tästä joskus lähdetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi huoh kun edelleenkään ei ole kyse siitä, että viime tingassa remppaillaan!! Vaan siitä, että PITÄÄ ASUNNON AJANKOHTAISESSA KUNNOSSA.
Mitä tarkoitat ajankohtaisella kunnolla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinc
Zinc
Lauta ylhäällä ei ole sokkeli. Ei todellakaan, vaan pelkkä lauta. Boordi kuvaa sanana paljon paremmin.
Opettele se sana, niin tulet viisaammaksi.
Siis laittaa tiiviin boordin ylös, ja voi´la ei tule enää pölyt sinne.
Zinc
Sinkki, muista laittaa siihen tapettisuikaleeseen tarpeeksi liisteriä, että pysyy tiiviisti seinässä.
Vierailija kirjoitti:
Ukko38 kirjoitti:
Kerran ostin hätäpäissäni asunnon, jonka keittiö ja kylppäri oli laitettu myyntikuntoon uusilla kaapeilla ja kalusteilla.
Olivat vaan niin pashkaa laatua, että 2v käytön jälkeen vaihtokunnossa.
Ennemmin ostan remontoimattoman ja teetän siihen mieleiseni hilut.
Mulle taas oli laitettu yhteen kämppään niin pazkaa laminaattia, että revin heti vdduun ne sorkkaraudan kanssa. Siivotessa siihen b laadun laminaatin päälle jäi aina pölykerros, vaikka sitä olisi pessytkin ..
Sinc
Juuri näin, onhan se laminaatin vika jos sulla kämpässä pölisee. Näin porvoossa.
0/5p
Kaksi änmää rakentaa talonsa yhden laudan päälle ;)
HAHAHAAHAQHAHAA !!
Zinc
Kuinka tuore remontin pitää olla, että tilat ovat ajankohtaisessa kunnossa? Jokin 2000-luvun alun keittiö ja kylppäri on monesti vielä ihan hyvässä kunnossa, vaikka ikää onkin jo 20 vuotta. Eiköhän kyse ole enemmän siitä, että tiloja on pidetty kunnossa ylipäätään.
Monesti ne 60-luvun alkuperäisessä kunnossa olevat tilat ovat kohteissa, joista alkuperäinen asukas muuttaa pois iän takia.
Zinc