AERO PAYCARD kokemuksia - onko joku huijaus?
Eli siis luottokorttikammoisena hankin tuon ns prepaid Mastercardin. Toimii niin kuin tavallinenkin luottokortti, mutta siis ladataan rahaa etukäteen eli kukaan ei voi viedä tililtä mitään sen enempää kuin on ladattu (vähän vainoharhainen kun olen, heh :D ).
Maksoin kortista 20 e (tilaushetkellä olisi myös voinut ladata enemmänkin, onneksi en sitä tehnyt..) ja kortti tuli sovitusti reilu viikon jälkeen kotiin.Olin s-postitse yhteydessä asiakaspalveluun toimituksesta mutten koskaan saanut vastausta. Tässä vaiheessa alkoi kellot vähän soimaan. No, sitten kun kortin aktivoinnin aika koitti niin homma vaikeutui. Tai siis oikeastaan, ei onnistunut lainkaan. Pääsin aina siihen kohtaan asti, missä sivusto ilmoittaa että aktivointilinkki jne on lähetetty s-postiisi, mene ja klikkaa siitä. Linkkiä ei kuitenkaan ole tullut nyt viiteen päivään, ja olen useita kertoja tänä aikana yrittänyt korttia aktivoida (ja saanut siis saman viestin aina).
S-posteihin firma ei vastaa, ja puhelinnumero sanoo vastattaessa että ''tämä on vastaaja''. Muutaman päivän jälkeen nauhoite kertoi vastajan olevan täynnä.
Onko muilla kokemuksia tästä firmasta, onko ketään saanut korttia toimimaan/yhteyttä asiakaspalveluun?
Kommentit (48)
Tilasin myös kyseisen kortin ja tuli seuraavana päivänä postiin. Kortin pystyin "aktivoimaan" ja pääsin käsiksi tietoihini mutta en pysty tekemään kortilla mitään, en edes lukitsemaan, vaikka niin väitetään että onnistuu! Asiakaspalvelu ei tosiaan vastaa mitään kautta. Onko joku saanut lisäinfoa asian tiimoilta??
No pitääpä soitella sinne ok-laskutukseen huomenna uudelleen.Sanoivat että yrittävät soitella sieltä Blue Financeen ja laittavat sitten meiliä kun saavat sieltä jonkun kiinni,mutta eivät näköjään ole saaneet.
Outoa etteivät tienneet mitään kun itse soittelin sinne jo eilen aamulla tästä asiasta ja ilmoitin että korttia ei pysty käyttämään....
Lasku tosiaan tuli kotiin,eräpäivä ensi kuun alussa.Laitoin nyt viestiä tuonne ok laskutuspalveluun,että ovatko saaneet ketään kiinni tuolta bluefinancelta,kun lupasivat sinne soitella.Seuraavaksi olen yhteydessä tuonne kuluttaja-asiamieheen,kannattaa varmaan kaikkien muidenkin olla jotka ovat tuolta kortin ottaneet.
Minkälainen peruutus tuonne Bluefinancelle pitäisi laittaa?tuskin vastaavat siihenkään kun eivät vastaa meileihin eikä puhelimeenkaan.
Menen tänään tekemään rikosilmon netissä. Vi*tu eräpäivä ois tnä tolle 130 jota en pysty käyttää-.- tälle sankarille(firman johtaja) janne rauhalalle soitin ja valehteli läpi päänsä että ongelmaa korjaillaan yms. Sanoin suorar sanat ja täö sankari kehtas sanoo viel että ei täö mikään huijaus ole-.-
Blue financen sivuilla on ohjeet peruuttamiseen (lainaa hakiessa sähköpostiin tuli samat lakipykälät ja ohjeet)
Minulle tämä Rauhala ei edes vastaa puhelimeen vaikka yritin monta kertaa. Eipä vissiin ole huijaus...kehtaa valehdella.
En aio kyllä itse maksaa laskua kun se tulee. Soita ok:lle että heidän kannattaisi vähän ottaa selvää tästä blue financen toiminnasta kun kerran heidän laskutusta hoitavat.
Hyvä että kaikki huijauksen kohteena olevat ottavat yhteyttä, saadaan asiaa eteenpäin!
Aika jännä oli se asiakaspalvelun aukioloaika. Hinta soittamalla 1,95 min.Auki oli jossain ilmoitettu klo.17.00 asti ja jossain vain 16.00 asti, eli viestillä pysty chattaamaan siihen asti. Sitten "pieni" hinnanpompsaus.
Kuullostaakin fiksulta keksinnöltä, mutta aloin epäilemään kun en saa omaani toimimaan ja kuitenkin maksoin siitä sen 20 e. Mietin siis sitä, että onko kukaan kys korttia koskaan saanut pelaamaan :D
Sain vihdoin ja viimein kortin aktivoitua, mutta ei sitä voi käyttää. Laskukin tuli tänään postissa, ensiviikolla pitäisi lasku maksaa kortista, jota et ole edes päässyt käyttämään. Pitäisiköhän suorilta tehdä rikosilmoitus vai kenenkä puoleen pitäisi kääntyä :/
Juuri äsken soitin tuonne ok laskutukseen tuosta laskustani,ongelmia kuulemma on ollut kortin aktivoinnissa tuolla USA.n päässä ja ovat laittaneet siitä sähköpostia tulemaan eilen,itse en ole sellaista saanut.
korttia kun yritin aktivoida,ilmoitti että se on jo aktivoitu ja kysyi pinkoodin,sitähän ei minulla ole kun en koskaan sähköpostiin tuota aktivointilinkin saanut.
käskivät tuolta laskutuksesta olla yhteydessä tuonne BlueFinanceen,no yllättäen palvelussa on juuri nytruuhkaa ja puhelu katkesi.
Sain toissa viikolla PIN koodin tekstarina. Loggauduin sisään ja tein sitten ekan tilisiirronkin, joka näkyi kortin saldossa 30s myöhemmin ja olen käyttänyt korttia sen jälkeen ihan normaalisti. Toimii ihan OK! Hivenen keskeneräinen webtoteutus, nmm. Nordean tilissirtoa ei ole vielä eikä toimi IE:llä, mutta Chromella kyllä. Ja pirtun hidas, mutta toimii.
Ei siis huijaus, mutta näköjään vähän vielä keskeneräinen palvelu.
Y-tunnun näyttäisi kuuluvan Blue Financelle, ilmesesti joku vippifirma? En muista siitä lukeneeni mitään paskamyrskyä mutta eihän se vielä kerro mitään.
Katsoin myös sivustoa, ja näytti suhteellisen luotettavalta. Kuinkahan suuri kynnys olisi käyttää masterin logoa jne jos toiminta olisikin vilpillistä?
[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 18:00"]
Tilaisin AIRO PAYCARD Prepaid MasterCardin (6 / 2014) täältä:
Tilauksen yhteydessä latasin kortille nettipankistani 40 euroa.
Kortti kolahti postiluukusta sisään 8 työpäivän kuluttua.
Kun kirjauduin http://www.paycard.fi/ sivuille sisään,
oli tuosta 40 euron alkulatauksestani kättelyssä veloitettu 17 euroa
kortin tilausmaksua ja 4 euroa kuukausimaksua.
Eli saldoa oli jäljellä 19 euroa.
Kortille voit ladata lisää "saldoa" suomalaisista nettipankeista taikka
toiselta mahd. luottokortilta. Kun lataisin omasta nettipankista saldoa niin se
näkyi Airo Paycardin puolella heti.
Ihan hyvin kortilla olen pystynyt maksamaan ulkomaisia nettiostoksia.
Suosittelen korttia harkitsevien perehtymään ennakkoon sen hinnastoon:
http://www.paycard.fi/korttiehdot.html
Ilmaista kortin käyttö ei ole..
[/quote]
Ihmetteleviä on muitakin kuin muutama tämän korttibisneksen takana värjöttelevä joka koettaa pulustautua laukomalla "käyttö-ohjeita", teinpä testin kahden viikon aikana 61 soittoa yrityksen palvelunumeroon tulos ei vastausta ei vastausta sähköposteihin ei mitään konktaktia lopputulos ei toimi kortin hinta on 20 euroa ja suurimman osalle palautteista kortti ei toimi kuinka monta petettyä saadaan koolle että viedään yhdessä tämä juttu poliisile kaksikymppiä on tietty pieni summa eikä kaikki petetyt halua nostaa meteliä
Laitoin jo ohjeistuksen ja tiedustelun mastercardin pääkonttoriin ja kuluttajansuojaviranomaisille nyt on kesäaika ja voi olla että vastausta saa dottaan syksyyn
Huomatkaa ensimmäiset reaktiot kaveri sai rahat eikä vastaa sen jälkeen eikä kortti toimi tästä hommasta on jo viime helmikuulta 22.02.
Nyt tuli lasku 130e vaikka en koskaan päässyt korttia käyttämäänkään. Numero johon käsketään soittaa, ei toimi ja spostiin tuskin vastaavat, laitoin kyllä sitäkin. Tehtävä pian rikosilmo tästä. kertokaa onko muilla näin ?