Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ollaanko Suomessa tosiaan niin pihejä, ettei ruokaa tarjota muuttoavuille?

Vierailija
23.02.2014 |

Täytyy ulkosuomalaisen ihmetellä ihan tosissaan tuota alempana olevaa ketjua. Kun me viimeksi muutettiin (tavaroiden siirtoon meni ehkä 3-4 tuntia), vietiin muutossa auttaneet ravintolaan ja tarjottiin ruuat ja juomat. Ja sama vastavuoroisesti, itse olemme olleet auttamassa ja urakan päätyttyä koko porukalla ravintolaan. Lisäksi muuton aikana oli saatavana kaljaa, kivennäisvettä ja limsaa.

Suomessa vissiin lasketaan minuutit ja tunnit, joiden alittavalta ajalta voi muuttoavut odottaa saavansa edes voileivän. Huhhuh.

t. ulkosuomalainen

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa toi ravintolakäynti maksaisi enemmän kuin muuttofirma. Mut pizzaa ollaan me aina tilattu! :)

Vierailija
2/27 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin siis, että onko joillakin joku aikaraja muutolle, jonka ylitttyessä niin voi toivoa saavansa purtavaa.

t. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä me ollaan aina tarjottu ruokaa. Ollaan haettu kebabit, pizzat tms. Ja tietty juomaa tarjotaan, tosin ei kyllä kaljaa olla tarjottu, vaan vettä, vicyä, limua jne. Ravintolassa käyminen tulee tosiaan suomessa kyllä niin kalliiksi, että ainakaan isolle muuttoporukalle ei sellaista voi kuvitellakaan tarjoavansa, ja toisaalta muuton jälkeen ollaan yleensä niin hikisiä ja rähjääntneitä ettei mihinkään ravintolaan oikein huvita lähteä istumaankaan.

Vierailija
4/27 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo siis ehdottomasti koskee vain ja ainoastaan suomalaisia tämä törppöily.

Vierailija
5/27 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on päivän roudannut, ei ehkä ole raikkaimmillaan ja pirteimmillään ruokaravintolaan. Paitsi tietysti fiinit ulkomaalaiset. Eikä muuttajan kotikaan ole heti laatikoiden sisään kantamisen jälkeen täydessä iskussa ruokatarjoiluja varten. Paitsi tietysti fiini ulkomaalaiskoti.

Vierailija
6/27 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutto on kohta ja oon hommannut kivennäisvettä, mehua ja lihapiirakoita nakeilla. Ja kahvit jos maistuu :) Uuteen asuntoon siirtyessä ajattelin vielä hakea maitoa, limsaa ja pitsaa. Onkohan tarpeeksi? Kaksio on kyseessä.. 

Vierailija
7/27 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä olen aina ruokaa tarjonnut, ja yleensä ruokaa löytyy vieraille ja tutuillekin. vierasvaraa on aina. SavolAinen perinne.

Vierailija
8/27 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole varaa ravintolaan/noutopizzaan, voi edellisenä päivänä tehdä kinkkukiusauksen valmiiksi. Maksaa muutaman euron.

Vierailija
9/27 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 15:01"]

Muutto on kohta ja oon hommannut kivennäisvettä, mehua ja lihapiirakoita nakeilla. Ja kahvit jos maistuu :) Uuteen asuntoon siirtyessä ajattelin vielä hakea maitoa, limsaa ja pitsaa. Onkohan tarpeeksi? Kaksio on kyseessä.. 

[/quote]

Ihan tarpeeksi, harvoin kaksioon niin paljon tavaraa mahtuu, etteikö olisi aika kevyt muutto edessä. Ja laita kaikki valmiiksi laatikoihin, koska on todella äsyttävää jos joutuu muuton alettua vielä odottelemaan ja katselemaan pakkaamista.

Vierailija
10/27 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin ollaan aina pitsat, intialaiset tms. take awayt tarjottu ja joskus kaljaa lopuks. Muuton ohessa tulee kuitenkin nälkä, eikä siinä hikisenä rönttökuteissa tulis mieleen mihinkään ravintolaan mennä.

Vierailija
11/27 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kotoa, ei tarvitse kenenkään lähteä nälkäisenä, oli muuttoa ta ei. Terv. Sisäsuomalainen itsekseen asusteleva mies henkilö :)

Vierailija
12/27 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Suomessa niin fiinejä ravintoloita, että pitää pukeutua parhaimpiinsa ja laittautua erityisesti, että voi mennä syömään :D?

Kai sitä kuitenkin voi vaatteet käydä vaihtamassa, jos ovat paskaiset, ja suihkussakin ennen syömään menoa, jos on tarpeen.

t. ap

Vierailija
13/27 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä ketjussahan enemmistö sanoi ehdottomasti tarjoavansa ruoat. Mutta koska ketjun tekijä ei sitä ymmärtänyt, on jälleen kerran kyse suomalaisten pihiydestä, ei suinkaan yhden suomalaisen ihmisen.

Vierailija
14/27 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksyllä itselläni on muutto edessä. Paikalla on tarjolla kahvia, teetä, limpparia ja vichyä. Ruoaksi on reilusti pizzaa, subitarjotin ja olutta/lonkeroa reippaasti ruokajuomaksi. Ei tulisi mieleenkään tarjota vähempää, kyllähän ammattimaiset muuttomiehet maksaisi mansikoita :)

Vierailija
15/27 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tarjottiin sapuskat jopa muuttofirman porukalle (8 kpl), eli ne oli tavallaan sitten niille tippi...

Haettiin toiveiden mukaan niille, mitä ne halus ja söivät sitten meillä ne. Tietty juomista koko pv. Muutto kesti 2 vrk ensin pakata ja sitten 1 vrk. purkaa.

USA

Vierailija
16/27 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, itse olin joskus muuttamassa (nykyään entistä..) kaveria, ja esim kahvista tai muusta pienestä tarjottavasta ei ollut tietoakaan. Se ei harmittanut yhtään toisin kuin se, että hän ei edes kiittänyt avusta.

Vierailija
17/27 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noloa aikuisen ihmisen velvoittaa kavereita muuttoavuksi! Opiskelijatouhua. Työssäkäyvä voi palkata muuttomiehet.

Vierailija
18/27 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 15:27"]

Onko Suomessa niin fiinejä ravintoloita, että pitää pukeutua parhaimpiinsa ja laittautua erityisesti, että voi mennä syömään :D?

Kai sitä kuitenkin voi vaatteet käydä vaihtamassa, jos ovat paskaiset, ja suihkussakin ennen syömään menoa, jos on tarpeen.

t. ap

[/quote]   

Jos muuttohommissa ollessa ruuan saaminen edellyttäisi suihkussa käyntiä ja ravintolaan menoa, lähtisin ilman safkaa kotiin. Musta ei voi odottaa että muuttoporukka viitsii kauhean paljon odotella töiden jälkeen vaan kyllä sitä ruokaa pitää olla tarjolla heti, eikä vasta suihkun jälkeen ravintolassa. Noutopizza, tai itse edellispäivänä tehty sapuska ja voileivät muuttokohteessa on parempo muuttopäivän tarjoilu kuin ravintolaan meno.  Ravintolaan on kurja mennä hikisenä rönttävaatteissa ja typerää olisi odotella useamman ihmisen suihkuttelija ja vaatteiden vaihtoa ennen ruokaa. Muutto on sitäpaitti usen niin raskasta duunia, että haluaa vaan masun täyteen ja kotiin rentoutumaan sen jälkeen.

Vierailija
19/27 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakastepitsaa on paistettu porukalla uudessa kodissa. Kiva se on istahtaa alas. Ihan suomalaisina.

Vierailija
20/27 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan nyt viitsi ravintolaan lähteä, kun on päivän rehkinyt muutossa? Älytön ajatuskin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme