Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Iso virhe pyytää kummiksi kaveripariskunta joilla samanikäisen lapsi

Vierailija
06.11.2020 |

Suru suru suru 😫😥😫😥 poikavauvamme puolesta, jonka kummit ovat täysin hurahtaneita sekopäistyteen oman lapsensa myötä. Entiset jalat maassa-ihmiset ovat muuttuneet hirvittäviksi hössääjiksi. Lasta hössätään aivan valtavasti, ostetaan tavaraa maanisesti, koti on kuin pienoispäiväkoti tms. Noudatetaan unikouluja vaikka mitään ongelmaa ei olisi, tiedetään ruokailusta kaikki, pidetään kaikkea mm TV, muovi, Piltit, kauheana uhkana lapsen terveydelle ym ym ym.

Tämä valtava hössäys on aiheuttanut sen, että heiltä ei riitä minkäänlaista empatiaa, huomiota meidän lapsellemme. Jos lähetämme heille kuvan että poika sai uuden haalarin ja kuva kummilapsesta siinä, niin koskaan eivät vastaa että onpa kaunis tms vaan peilaavat kaikki asiat omaan lapseensa! Vastaus tulee aina omasta lapsesta ”Meidän Elielillä onkin tuo haalari jo 3 värissä” eikä koskaan mitään että ”suloinen kummipoika”

Tämän hössötyksen ja itsekkyyden katsominen saa pahoinvoinnin partaalle🤢🤢 Siinä vertailussa ja lapsen kilpavarustelussa on vilpitön rakastaminen kaukana. Jopa tämä vanhempi mies (isä/ meille kummisetä) osallistuu tähän kamalaan ”juoksemiseen”. Kuvia postaillaan pitkien selostusten kanssa oman lapsen erinomaisuudesta. Kaikki storyt on selostamista oman lapsen päivän vaiheista.

Meillä on ollut suvussa tapa että kummiksi kutsutaan vain sukulaisia. Nyt mentiin sitten pyytämään näitä, ja kyllä tuntuu että ollaan etäännytty linnunradan toiselle puolelle.

Ei kiinnosta kertoa oman lapsen asioista mitään ihmisille jotka peilaavat kaiken omaan lapseensa ja alkavat suu vaahdossa vain selittää hänestä, alkavat valtavan kilpavarustelun (samanlaiset vaatteet ja lelut on hankittu viimeistään huomenna), tuomitsevat ja vertailevat ja pitävät omaa hössöttävät tapaansa ylivertaisena ja oikeana tapana olla vanhempi.

Miten tälläisestä selviää?
Otettu kunnolla etäisyyttä... Kamalaa seurattavaa. En olisi ikinä uskonut että jopa mies on mukana tälläisessä postailussa ja hössäyksessä😒🤯🤯🤯

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata vielä menettää toivoaan. Ehkä molemmat olette nyt vauvakuplassa ja se miten toinen toimii tuntuu vaikealta käsittää. Jos vauva on kaverienne eka lapsi, tuo toivottavasti menee ohi. Koita muistaa nekin hyvät puolet joiden vuoksi pariskunnan valitsitte lapsen kummiksi ja keskittyä niihin ja nähdä myös ne syyt miksi pariskunta noin käyttäytyy, kun käyttäytyy. 

Kun vauvakupla puhkeaa, saattaa heilläkin riittää taas aikaa ja ymmärrystä myös toisiin ihmisiin ja kummilapseen.

Ja tuohan voi olla vielä tulevaisuudessa hyvä asia, lapsistanne on seuraa toisilleen, voitte hoitaa toistenne lapsia puolin ja toisin ja on leikkikaveria jne.

Ei, ei, ei tuollaisten hössääjien lasta voi hoitaa. Eihän kukaan osaa hoitaa sitä kuin he.

Auta armias jos tulee pienikin vastoinkäyminen tai naarmu, niin olet Ap hoitaja syytettynä oikeudessa.

Kutsutaan Ap curling-vanhemmuudeksi tuota jumalatonta hössäämistä jota nämä harrastavat kaiken pyöriessä heidän lapsensa tekemisten ympärillä epänormaalin intensiivisellä tavalla.

Vierailija
42/58 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin näin, voimia Ap.

Onneksi on toiset kummit lähisukua.

Tämä hössötys heidän lapsen kanssa alkoi jo meidän ristiäisissä...!!! En viitsi tähän kertoa esimerkkejä, mutta luulimme että he auttavat ja keskittyvät kastettavaan lapseen. He hössöttivät koko juhlan ajan itseään, ja omaa lastaan😫 aivan samoilla tavoilla kuin aloituksessa.

No tottakai he keskittyvät omaan lapseen! Johan se olisi kumma jos huomioisivat vain kummilasta eikä omaa lastaan eikä se ole mitään hössöttämistä että oma lapsi on tärkein maailmassa. Eikö sinulle ole? Luulet lisäksi että vain sinun lapsesi on tärkeä jota kaikkien pitää palvoa ja unohtaa kaikki muu ja muut.

Olet käsittämättömän ajattelematon.

😂😂😂

Minä, minä, minä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kuulostaa oudolta että kummius tarkoittaisi sitä että kummilapsen tulee olla tärkeämpi kuin oman lapsen.

Miksi apta ei kiinnosta hyvän ystävän lapsi ja tämän kuulumiset? Miksi kaiken pitäisi keskittyä vain kummilapseen ja tämän kuulumisiin.

Hei ap oletko sinä yhdenkään lapsen kummi? Miten sinä olet hoitanut kummiuttasi? Mitä luulet kummin yleensä tarkoittavan?

Oletettavasti osalle kummeja tuo että pyydetään kummiksi on iso kunnia. Niin oli minullekin kun olin noin 20 v sinkku. Sitten on niitä joille kummiksi ryhtyminen on palvelus kaverille ja meneehän se. Itsellekkin tilanne tämä kun kysyttiin kummiksi ja olin noin 30v. Sitten on niitä joille kummius tarkoittaa sitä ettei kehtaa sanoa ei kun kysytään. Siitäkin minulla on kokemusta.

Ideaalimaailmassa kummius olisi kunnia ja kumilla olisi aikaa ja rahaa panostaa lapseen. Lapsen saisi aina kummalle hyvään hoitoon kun itsellä on muuta menoa jne. Kummilla ja lapsella olisi mielettömän hyvät suhteet. Todellisuudessa Tämä lienee todella harvinainen tilanne.

Itsellä ainakin on niin että osalle veljien lapsia olen kummi mutta valitettavasti heidän kanssaan en ole ollut sen läheisempi kuin muiden veljien lasten. Kyllä tulee oltua tekemisissä enemmän niiden kanssa joiden kanssa on yhteisiä mielenkiinnon kohteita ja tekemistä mitä sen mukaan kenen kummi olen. Ja tarkoitan nyt aikaa kun ovat jo aikuisia. Lapsena vein kummilapsille arvokkaammat lahjat kuin muille jne.

Vierailija
44/58 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuosta hymiöiden käytöstä tulee hieman vähäjärkinen kuva.

Vierailija
45/58 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tuosta hymiöiden käytöstä tulee hieman vähäjärkinen kuva.

Kyllä. Ja näyttäisi siltä, että ensimmäisen sivun jokainen emojitykitys on apn kynästä, myös tuo "kritiikki". Hohhoijaa...

Vierailija
46/58 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin tälläiset kummit 😒😥

Kummien mies, kummisetä postaa koko ajan omasta lapsestaan kuvia, mutta ei koskaan tykkää mistään meidän kuvasta. Epävakaa persona ja vallankäyttöä sekä huonot käytöstavat. Kaduttaa että pyydettiin!

Epävakaa persoona kun ei tykkää muiden kuvia ja postaa omastaan?:D

Huomaa näistä "meilläkin tällaiset kummit/meilläkin nämä lähipiirissä" viesteistä että ovat ap:n kirjoittamia. Kauhee emojitulva ja tekstin sisältö samanlainen. Noloa.

Vierailija
47/58 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla koko aloitus trolli. Mun mielestäni on kuitenkin ihan ok, jos oman lapsen saadessaan hurahtaa siihen ihan täysin. Varsinkin esikoisen kohdalla kaikki on niin uutta ja erilaista kuin ennen. Mä ostin omalle tytölleni ensimmäisen Barbie-nukenkin, kun tyttö oli vasta 4 kk ikäinen. Vuodet tekevät kyllä tehtävänsä ja jossain vaiheessa hurahtaminen alkaa hiipumaan. 

Vierailija
48/58 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jeesus. Se on ihan sama minkä ikäinen se kavereiden lapsi on, mutta heille oma lapsi tulee aina olemaan sinun lastasi tärkeämpi. Tämähän se sinun todellinen ongelma tässä tilanteessa on.

En ymmärrä millainen narsisti edes kuvittelee muuta.

Vierailija
49/58 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellisiä vastauksia, vaikka onhan aloituskin vähän överi.

Tällä palstalla on aina kummijutuissa tuota kummallista v*ttuilua, että kummin tehtävä on ohjata lapsen kristillistä kasvatusta. Kyllä jokainen nykypäivänä kummiksi suostuva ihminen tajuaa, että kummin sosiaalinen rooli on nykyään erilainen kuin ennen.

(Eikä kyllä keskiajallakaan minkään aatelislapsen ylhäiset kummit mitään kristillisiä oppitunteja pitäneet. Kummin roolilla oli jo tuolloin vahvasti sosiaalinen puoli.)

Minulla on kaksi kummilasta, ja todellakin olen lapsen asioista kiinnostunut, lähetän lahjat, ilahdun kun minulle lähetetään uusia kuvia, jne. En ymmärrä miksi kukaan suostuisi kummiksi, jos ei lapsi edes kiinnosta.

Vierailija
50/58 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi jeesus. Se on ihan sama minkä ikäinen se kavereiden lapsi on, mutta heille oma lapsi tulee aina olemaan sinun lastasi tärkeämpi. Tämähän se sinun todellinen ongelma tässä tilanteessa on.

Kummallista, että minun ystäväpiirissäni ei ole mitään vaikeuksia olla kummilapsista kiinnostunut, vaikka omia lapsia olisi liuta. Totta kai ne omat lapset ovat tärkeimpiä. Mutta ei se ole mikään kilpailu, että omat lapset on PAKKO priorisoida samalla sekunnilla, kun kummilapsesta kerrotaan kuulumisia.

-ei ap

Vierailija
51/58 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummallista, että minun ystäväpiirissäni ei ole mitään vaikeuksia olla kummilapsista kiinnostunut, vaikka omia lapsia olisi liuta. Totta kai ne omat lapset ovat tärkeimpiä. Mutta ei se ole mikään kilpailu, että omat lapset on PAKKO priorisoida samalla sekunnilla, kun kummilapsesta kerrotaan kuulumisia.

-ei ap

No jio, tuollainen kilpailu on lapsellista oman arvon nostatusta, mutta onhan tuo AP:n viesti nyt naurettava loppukaneetteineen, että miten tästä nyt selviää ja etäisyyttä on otettu. Ihan selviää vaan jatkamalla nirmaalia elämää ja puhumalla vauvasta muille, joilla ei ole sama esikoisen ihastelu päällä. Ei niiden vauvan läheisten ihmisten tarvitse olla välttämättä hänen kummejaan ja ilmeisesti nämä kummit eivät edes olleet mitään jo valmiiksi läheisiä AP:lle vaan jotain radom sukulaisia suvun tavan mukaan.

Vierailija
52/58 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ei ap

No jio, tuollainen kilpailu on lapsellista oman arvon nostatusta, mutta onhan tuo AP:n viesti nyt naurettava loppukaneetteineen, että miten tästä nyt selviää ja etäisyyttä on otettu. Ihan selviää vaan jatkamalla nirmaalia elämää ja puhumalla vauvasta muille, joilla ei ole sama esikoisen ihastelu päällä. Ei niiden vauvan läheisten ihmisten tarvitse olla välttämättä hänen kummejaan ja ilmeisesti nämä kummit eivät edes olleet mitään jo valmiiksi läheisiä AP:lle vaan jotain radom sukulaisia suvun tavan mukaan.

Sun kirjoitus on naurettava.

Ei kukaan jaksa tuollaista oman lapsen asioiden selostamista😂

Vierailija
53/58 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ei ap

Tämä!!

Vierailija
54/58 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kauheaa, miten jotkut on sokeita tuolle oman lapsen tekemisien selostamiselle🤦‍♀️ Kaduttaa, kaduttaa, kaduttaa että pyydettiin moisia kummeiksi. Eivät osaa muusta puhua, kuin lapsi sitä ja lapsi tätä.

Vierailija
55/58 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ei ap

Montako vuotta tämän esikoisen, ja ainoa ihastelu kestää? 😂😂🙊

Vierailija
56/58 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietittiin aikoinaan ihan liikaa kummeja ja lasten toisia nimiä. Otettiin liikaa kummeja ja liian pitkät toiset nimet, joita ei edes tarvitse missään ja jos tarvii, niin lomakkeissa ei meinaa mahtua kaikki etunimet kunnolla riville. Onneksi kummeja ei tarvi enää pyydellä mihinkään, kun on rippikoulu ohi. 

Vierailija
57/58 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietittiin aikoinaan ihan liikaa kummeja ja lasten toisia nimiä. Otettiin liikaa kummeja ja liian pitkät toiset nimet, joita ei edes tarvitse missään ja jos tarvii, niin lomakkeissa ei meinaa mahtua kaikki etunimet kunnolla riville. Onneksi kummeja ei tarvi enää pyydellä mihinkään, kun on rippikoulu ohi. 

Menikö pieleen?

Vierailija
58/58 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika kovilla höyryillä menet, ap. Että ihan suru, suru, suru.

Ei kummin ole edes tarkoitus olla koko ajan läsnä ja mukana ja hollilla, vaan hänhän on kristillinen neuvonantaja lapselle. Ja nimenomaan lapselle, ei lapsen vanhemmille.

Nuo sinun tuttusi kuvittelevat - ihan asiallisesti - , että haet nyt jonkinlaista vertaistukea tms itsellesi ja yrittävät vastata siihen. Lakkaa pommittamasta.

Eivätkä kuvittele. Jotkut vaan sekoavat lapsen saatuaan, toisaalta luonto varmaan tarkoittanut niin. Toisaalta ap ehkä odottaa liikoja kummiudelta. Itse en edes tunne kaikkia kummejani.