Mikä siinä pettämisessä nyt niin
Kauheeta on? Aika monet täälläkin varmaan sitä tekevät?
Kommentit (35)
Hei,
Ehka perheenlisays auttaisi suhdettanne...
Hei 20
Miten niin miehesi ei kykene seksiin? Ei seksi ole pelkkää munaa pilluun.
Toimiiko miehesi kädet ja kieli ja seksileluja voi käyttää yhdessä.
Vai eikö miehesi suostu mihinkään seksuaaliseen toimintaan kun itse ei kykene vai onko halvaantunut?
Kyllä mieheni kykenee seksiin, muttei enää yhdyntään. Onhan sekin ihan kivaa, mutta onko se niin kamalaa, jos haluaisn vielä joskus yhdynnän? saan kyllä ihan siitäkin orgasmin, ja sitä kaipaan. Vielä kerran elämässä? Sitä ei tule ajatelleeksi, että tulee se viimeinen kerta...
Mitäs sanotte siihen että jenkkitutkimuksen mukaan melkein 60% pettää? :D
Pettäminen on ihan sairaan yleistä verrattuna siihen, kuinka moni sen tuomitsee. Tälläkin palstalla 99% ihmisistä tuomitsee kaikenlaisen pettämisen, vaikka ihan tasan varmasti useampi kuin 1% pettää tai on pettänyt kumppaniaan.
Täysin seksittömässä suhteessa hyväksyisin pettämisen, muuten en. Siltikään en ole ketään kivittämässä. Jos ei kosketa millään lailla itseä, on helppo kivittää.
Ilmeisesti nautinto on väärin, sitä paheksuu av-mamma hautaansa saakka.
Nautinto ei ole väärin mutta hedoinismi on.
Se on helppo tuomita niin kauan kuin ei itse ole siinä tilanteessa.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 14:01"]
[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 13:57"]
No entäs jos luvalla käy vieraissa?
[/quote]Se on minusta lähinnä hyäksikäyttöä. Ylensä luvan pyytäjä on suhteessa sellaisessa asemassa että hän voi määrätä mitä toinen hyväksyy.
[/quote]
No mutta jos sovitaan avoimesta suhteesta ja sen säännöistä yhdessä, niin ei kai se ole hyväksikäyttöä?
Pettämisessä on niin kauheata toisen luottamuksen pettäminen, ei niinkään se seksi (tai muu yhteisten sääntöjen salaa rikkominen) itsessään.
Tiedän että tällä hetkellä avopuolisoni on tekemisissä toisen naisen kanssa, ainakin viestittelemällä ehkä soittelemalla. Tuskin pääsevät tapaamaan koska mies tulee kolmelta töistä ja on kanssani kotona, ellei sitten päivän aikana... En hyväksy miehen tekoa, mutta ei tuo viestittely vielä vahvaa suhdetta kaada. Mies tietää että tiedän, mutta ei kommentoi vaikka välillä naisesta mainitsen.. Olen sitä mieltä että se nainen ei tiedä minusta, mutta hyvin pian ehkä tietää.... Kukaan ei voi tulla kahden ihmisen väliin ellei siinä ole tilaa.
Minulla on sen verran itsekunnioitusta, etten halua olla toisen ihmisen riepoteltavana ja loukattavana vapaaehtoisesti.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 15:43"]
Mitäs sanotte siihen että jenkkitutkimuksen mukaan melkein 60% pettää? :D
[/quote]
Suomessa tuo luku taitaa olla noin puolet. Noissakin pettäjissä on käsittääkseni mukana nekin, jotka ovat pettäneet nuoruuden hullutteluvaiheessa ja sittemmin aikuistuneet. Se tarkoittaa, että on iso joukko, Suomessakin miljoonia, fiksuja ja selkärankaisia ihmisiä, jotka eivät petä, vaikka nilkit huutelevat puskista kilpaa, että "kaikki pettävät".
Koska parisuhde on PARIsuhde. Olemme luvanneet olla toisillemme uskollisia.
Jos ei kykene olemaan uskollinen, siitä on kerrottava jo ennen. Jos ei kykene olemaan parisuhteessa, on oltava sinkku tai etsittävä avoin suhde. Jos haluaa panna muita, onko pakko väkisin sitten ängetä parisuhteeseen ja loukata toista?
Pettäminen on itsekästä. Pettäjä loukkaa petettyä todella syvästi vain siksi koska "minäminä minä, minä haluan panna muita, minä minä". Pettäjä usein aiheuttaa petetylle VUOSIEN pahan olon, vain siksi, että saa itselleen 10minuutiksi hyvän olon.
Pitää vain löytää samanlainen puoliso kuin itse jos haluaa panna muita eli avoin liitto niin ei tarvitse pettää!