Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lenkille tällaisissa housuissa? Käytättekö juoksutrikoita?

Vierailija
23.02.2014 |

Olen alkuvuodesta aloittanut lenkkeilyn ja mulla on housuongelma! Ensin käytin kevyttoppahousuja (oli kylmä enkä jaksanut juosta oikeastaan lainkaan). Sitten kaivoin kaapista jotkut ikivanhat löysät kangashousut, joiden alle laitoin kalsarit. Näillä olen mennyt tähän saakka, mutta nyt ne alkavat olla liian isot ja lisäksi todella leveät ja pitkät lahkeet häiritsevät kun jaksan jo juosta osan lenkistä.

Minulla olisi tämän tyyppiset treenihousut http://www.hm.com/fi/product/22612?article=22612-A . Kehtaisiko noita pitää lenkillä? Housut ovat minulle tiukemmat kuin mallille. Trikoita en halua vielä ostaa, sillä ylipainoa on paljon, vaan haluaisin vähän löysemmät housut. Lahkeiden lepatusta voisi noissa housuissa hillitä säärystimillä, nykyisissä se ei onnistu niin, että housut olisivat mukavat. Vielä tosin voi lenkkeillä niin, että on pimeää, joten eipä sillä ulkonäöllä ole niin väliä :)

Käytättekö te "sunnuntailenkkeilijät" muuten juoksutrikoita? KUN paino tästä putoaa ja juoksuinnostus säilyy niin tekisi mieli hankkia trikoot, mutta onko ne vähän näurettavat tällaiselle persjalkaiselle, vielä pitkään vähintään pullealle keski-ikäiselle naiselle?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi linkittämäsi on varmasti ihan käyvät lenkkeilyyn. Kirppikseltä voi myös löytää edullisesti tuulihousut ja nekin toimii. Ei sillä hei oikeasti ole väliä, lepattaako lahkeet.:) Aiemmin kaikki juoksi tyytyväisenä collegehousuissa tai tuulihousuissa, nykyään on vaan toi juoksutrikoomuoti.

Vierailija
2/16 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tuon tyyliset jousut ja niillä lenkkeilen. Ei ne lahkeet mun vauhdissa niin paljon lepata että haittais :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät on nuo linkittämäsi housut. Talvella voi ihan hyvin käyttää tuollaisia, kevät- ja kesäkeleillä sitten niitä trikoita. 

Vierailija
4/16 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on tirkoot ja tuulihousuja. Vähän sen mukaan laitan päälle, juoksenko kokonaan lenkin vai juoksenko+kävelen. Jos aion kävellä, niin pistän tuulihousut, joissa sellainen pehmeä vuorikangas. Ei kuitenkaan toppahousuja. Tarvittaessa tekninen aluskerrasto alle. Jos taas lähden juoksemaan, laitan trikoot.

Vierailija
5/16 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksutrikoot on uusi tuulipuku, kyllä niitä voi käyttää minkä näköiset ja kokoiset tahansa, jos vaan itseltä hyvälle tuntuu. :) Itselle tulee ainakin aina paljon energisempi ja sporttisempi olo kunnon urheiluvälineissä, joten motivaation kannalta välineurheilu on ihan hyvä juttu. Kun vetää ne juoksutrikoot jalkaan, niin tekee mieli lähteä lenkille ja juosta pidempiä lenkkejä. Joten trikoot päälle vaan, jos siltä tuntuu!

Vierailija
6/16 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista! Itse asiassa lepattavat lahkeet näissä nykyisissä housuissa häiritsevät aika paljonkin ja sen takia huomaan käveleväni (ja varmaan myös juoksevani) jalat paljon enemmän harallaan kuin normaalisti esim. silloin, kun minulla on tiukahkot farkut jalassa. Housut ovat siis jo käyneet isoiksi JA niissä on leveät lahkeet. Mutta testaan noita jumppahousujani heti tänään kunhan tulee pimeä :) ap

Vierailija
7/16 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trikoissa juoksen, mukavuus ennen ulkonäköä :)

Vierailija
8/16 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatii vielä vähän lisää kilometrejä että juoksuhäpä helpottaa, sitten kehtaa vetää juoksu tirikoot jalkaan.

Jotku tälläiset voisi olla sopivat

http://www.ellos.fi/craft/craft-active-run-pants/349184

Vierailija
9/16 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä trikoita, vaikka juoksen kolmisenkymmentä kilometriä viikossa. Ohuet ulkoiluhousut ovat minun valintani, kesällä sortsit.

Vierailija
10/16 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trikoot ehdoton valina urheiluun, oli sitten lenkkiä ja salia. Olen vielä mies, ihan liian montaa muuta ei näy trikoot päällä nostamassa.

Vierailija
11/16 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yleensä juoksutrikoot. Talvella vähän paksumpaa materiaalia. Tänä talvena olen juossut myös vähän samantyyppisillä housuilla kuin ap:n linkittämät johtuen juoksuvauhdin pakollisesta hidastumisesta. Ei haittaa juoksemista yhtään.

Mä taas en vois muussa urheilussa kuin juoksussa ja fillaroinnissa käyttää trikoita ollenkaan. On ne sen verran kamalan näköset, vaikka tuhansia kilometrejä tulee niissä oltua vuosittain. Onneks ei näe itseään...

Vierailija
12/16 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon ettei kukaan tuijottele ihmistä joka juoksee piukoissa juoksutrikoissa sen takia että se on "nolon näkönen". Toivon että kaikki tuijottelee siksi että se juoksija sentään on raahannu perseensä lenkkiradalle :D Yritä miettiä niin että sä sentään liikut. Itse aloitin ihan vastikään uuden urheilulajin. Sitä ennen en ole juurikaan liikkunut. Luonnollisesti oon ihan hirvittävän näkönen treeneissä kun on tuota vatsamakkaraakin siunaantunut enemmän kuin tarpeeksi. Ei jaksa välittää. Olen vaan onnellinen että olen löytänyt liikunnanilon :) Mukavia lenkkeilyhetkiä sinulle.

Vierailija
13/16 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitan joko juoksutrikoot tai jos on kovin kylmä, niin juoksutrikoot alle ja tuuli/kuorihousut päälle. Juoksutrikoot eivät missään nimessä ole nolot! Jos trikoot tuntuvat hieman liian ihoa nuolevilta esim. takapuolen kohdalta, voit laittaa takin alle lisäksi jonkun pepun yltävän paidan/topin.

Vierailija
14/16 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän vain juoksutrikoita, sellaisia jazzhousumallisia (hieman levenevät lahkeet), itseäni häiritsisi löysät tai lepattavat housut. Asun Keski-Euroopassa joten sään puolesta trikoot käyvät kesät talvet, joskus kylmällä laitan villa-silkkikalsarit alle :)

Samapa tuo millaisissa vaatteissa lenkkeilee, kunhan itselle on mukavat!

Vierailija
15/16 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella pidän lenkeillä oikein kylmillä ilmoilla ihan kevyt toppa housuja tai tuulihousuja pitkien kalsareiden kanssa mutta lämpimilla ilmoilla trikoita sillä niissä on mukavinta juosta enkä tosiaan ole ihan fitness kunnossa:D Kokeilin kerran salillakin trikoita ja sen jälkeen ei ollut paluuta verkkareihin.

Vierailija
16/16 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä suosittelen trikoita, itsekin aikoinaan olin epävarma että kehtaako laittaa, mutta trikoot jalassa juoksukin kulkee paremmin. Ja tosiaan voi laittaa pidemmän paidan/takin takapuolta peittämään. Tsemppiä juoksuun!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi