Helsinkiläiset: mitä päälle kuntosalille??
Olen menossa yli 10 vuoden tauon jälkeen kuntosalille ja jumppaan ja mulla ei ole hajuakaan, kuinka noin 40-vuotiaat pukeutuvat kuntosalille. En haluaisi erottua joukosta. Voisiko joku ystävällisesti kuvailla tarkasti vaatetusta tai linkittää vinkkejä. Silloin kun olen viimeksi käynyt, mulla oli varrelliset aerobic-kengät (jääneet pieniksi), mustat puuvillatrikoot (revenneet) ja jätti-T-paita (käytän yöpaitana). Eli joudun päivittämään kaiken. Vartaloltani olen laiha, mutta plösö.
Kommentit (14)
Pukeudutaanko Helsingissä kuntosalille eri tavalla kuin muualla Suomessa? Mene urheilukauppaan ja pyydä myyjää avuksi näyttämään kuntoiluvaatteita. Jos olet aikaisemmin kuntoillut kuvailemissasi asuissa, tuskin olet kovin tarkka vaatetuksesta kuitenkaan. Yöpaita kuntoiluvaatteena ei ole ollut muotia edes kultaisella 80-luvulla...
On niitä, jotka panostavat ja niitä, jotka eivät panosta. Oikeasti ketään ei kiinnosta. Tervetuloa salille! Treenaan paljon ja olen se, jolla on poikansa hylkäämä paita päällä.
Mene urheiluliikkeeseen tai Stockan urheiluosastolle ja osta sieltä vaikka Niken uusimmasta mallistosta treenitoppi, kengät ja trikoot.
Kannattaa myös muistaa, että jos olet nelikymppinen, voit näyttää ikäiseltäsi myös salilla. Ei tarvitse pukeutua niihin kaikkein trendikkäimpiin parikymppisten vetimiin...
Niin tosiaan Helsingissä käytetään jumppavaatteita tai iltapukua kuntosalilla. Muualla Suomessa ollaan alasti.
Mä olen 23, kulkenut salilla ja jumpissa kolmisen vuotta ja vieläkään en ole hankkinut "oikeita" jumppavaatteita :D jumpissa minulla on joogahousut jotka joskus ostin ihan käyttöön ja t paita. Sisäkengät nyt on oikeat. En tykkää trikoista ollenkaan.
Minäkin ajattelin ennen, ettei sillä ole väliä miltä salilla näyttää, mutta kyllä siihen tarkoitukseen tehdyt vaatteet tuntuvat kuitenkin paljon paremmalta päällä. Suurimmalla osalla on päällään jonkinlaiset trikoot ja urheilutoppi, värejä laidasta laitaan. Itse käytän hihattomia toppeja ja caprimittaisia trikoita, en erotu niissä vetimissä yhtään joukosta. Ja ikää 35 enkä ole mikään unelmakroppainen ilmestys vaan ihan tavallinen tallaaja.
Miten nelikymppinen pukeutuu salille niin, että "näyttää ikäiseltään"? Tästä tulee mielikuva jostain isosta, vanhasta t-paidasta ja pyöräilyshortseista...
Itse olen pian 40, ja mulla on joku treenitoppi, hihaton tai t-paita. Tiukat nilkkapituiset trikoot, kevyet kengät ja matalat ("no show") sukat.
Salille kannattaa ostaa oikeasti sinne tarkoitetut, hengittävät vaatteet urheiluvaateliikkeestä. Puuvillaiset verryttelyhousut ja T-paita ovat todella kuumia ja pyörivät inhottavasti päällä. Eroa on kuin yöllä ja päivällä. T: nelikymppinen ja iso treenaaja
Loput kannattaa kysyä Sopfia Truusilalta
No kannattaa pukeutua teknisestä materiaalista valmistettuihin vaatteisiin, joissa on mukava treenata ja jotka miellyttävät omaa silmää. Itseä miellyttävät jumppatopit selviää vain kokeilemalla, varmaan sitten itse oivallat, haluatko hihallista/hihatonta, tiukempaa vai väljempää. Vai riittääkö teknisestä materiaalista oleva t-paita.
Hinnakkaampia merkkejä: Nike, Rönisch, Casall, David. Edullisempia H&M, SOC, Cubus. Kannattaa tsekata myös Piruetin fitnessvaatteet.
Housuissa sama juttu, kannattaa ostaa teknistä materiaalia olevat mutta malli sitten oman maun mukaan. Yksi miettimisen arvoinen juttu on, arveletko tarvitsevasi taskua. Useat jumppahousut ovat taskuttomia. Itselläni on salihousuina juoksuhousut juuri siitä syystä, että haluan sen taskun. Tasku ei ole välttämätön, yleensä mukaan kun tarvitsee vain juomapullon, pienen pyyhkeen ja avaimen.
Mitä tahansa puetkin, niin ole ystävällinen äläkä ole niitä peeloja jotka meikkaavat salille...
Urheilurintsikat ovat mukavuutesi kannalta järkevät, jos hikoilet niin tekninen paita, ja hengittävät housut. Ja toki kengät, hikipyyhe ja juomapullo ovat hyvä olla mukana.
tsemppiä treeniin ja muista aloitella rauhallisesti ja venytellä kunnoll muutama tunti treenin jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 09:58"]
Mitä tahansa puetkin, niin ole ystävällinen äläkä ole niitä peeloja jotka meikkaavat salille...
Urheilurintsikat ovat mukavuutesi kannalta järkevät, jos hikoilet niin tekninen paita, ja hengittävät housut. Ja toki kengät, hikipyyhe ja juomapullo ovat hyvä olla mukana.
tsemppiä treeniin ja muista aloitella rauhallisesti ja venytellä kunnoll muutama tunti treenin jälkeen.
[/quote]
Kenenkään meikkaaminen ei kuulu sinulle pätkän vertaa eikä siinä ole mitään arvosteltavaa jos ihminen itse haluaa meikata ja tuntea itsensä huolitelluksi myös salilla. En meikkaa salia varten, mutta ei kyllä poistakaan meikkiä silmistä jos sitä jo valmiiksi on.
Suosittelen myös, että ostaisit kunnon fitness-paidan. Ne ovat mukavia päällä. Housut voi olla pitkät fitness-housut tai puolipitkät.
Anybody?