Miksi vaaleat suomalaiset värjää hiukset mustiksi/tummanruskeiksi?
Ei vaan sovi!!!!! Te ette itse välttämättä sitä näe, jos vaikka olette ikänne värjänneet vaaleanruskeat/vaaleat/punertavat hiuksenne tummiksi, mutta uskokaa pois. Harmittaa nähdä naisia, jotka tekevät tietämättään itsestään rumempia tällä tavalla.
Kommentit (44)
En minä välitä ollenkaan, vaikka jonkun mielestä mustat hiukseni eivät sovi minulle. Miksi ihmeessä pitäisi? Makuja on erilaisia ja tiedän vetäväni lookini tyylillä.
T:talvi.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 01:48"]
Onko vaaleat siniset silmät? On kyllä aika erikoista, jos on, mutta toki aina löytyy poikkeuksia.
Muuten, hiuksista kyllä huomaa onko ne värjätyt vai ei. En sano, että kaikki sitä näkisivät, mutta kyllähän hius kiiltää ihan eri tavalla riippuen siitä onko se värjätty vai ei. -ap
[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 01:42"]
[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 01:32"]
"Huonoiten mustat hiukset sopivat sellaisille jotka ovat vaaleita ihon sävyltään, mutta hiukset punertavat. -ap"
No jaa, mulla on muuten punatukkaisen ominaisuudet, mutta hiukset on tummat. Punapigmentti tulee esiin, kun hiuksia vaalentaa. Ihan jännä kombinaatio mun mielestä.
[/quote]
Myös mulla tummien hiusten pohjaväri on voimakkaan punapigmenttinen. Olen luonnostaan tummatukkainen pisamanaama, kenties täysin luonnotonta ap:n mielestä ;)
[/quote]
[/quote]
Nimenomaan vaaleansiniset silmät, melkein harmaan puolella. Varmaan sekoittuneet isän ja äidin geenit, toiselta punapigmentti ja toiselta tummat sävyt.
Oon toki itsekin joskus värjäillyt tukkaa vaikka millaiseksi, mutta aina palannut tummanruskeaan, koska se yksinkertaisesti sopii parhaiten ja tuntuu - yllättäen - omimmalta. Tälläkin hetkellä on hiuksissa oma väri väripurkista.
Musta sellaiset ihmiset on mielenkiintoisen näköisiä, jotka tavallaan poikkeaa totutusta tai niistä yleisimmistä väriyhdistelmistä.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 01:13"]
Ap ilmeisesti kuuluu niihin, joiden mielestä tummat hiukset on luonnostaan vain niillä, joilla on ruskeat silmät ja pohjoismaista ihonväriä tummempi ihonsävy. Kaikilla muilla tietenkin on tummaksi värjätyt hiukset.
[/quote]
Tuli tästä mieleen yksi juttu, minkä opettajani kertoi joskus.
Kuulemma ranskalaisporukka oli sellaisessa uskossa, että Suomessa on pelkkiä blondeja ja muutenkin vaaleita ihmisiä. Heille sanottiin, että kyllä siellä paljon tummahiuksisiakin on. Ranskalaiset tähän: "niin, ne on niitä maahanmuuttajia". :D
ja aina luullaan myös aitoja vaalea iho - tummat hiukset ihmisiä liian kovalla värillä värjääväksi... Minulla on latinoisän peruja suorastaan sinertävään vivahtava musta tukka, mutta vaalea vähän kellertävä iho ja vihreät silmät. Olen niin monta kertaa kuullut että sulla on varmaan luonnostaan vaalea tai punertava tukka, ja tuo nykyinen väri on kyllä ihan liian kovan näköinen...
Oliskos näillä absoluuttisen oikean mielipiteen omaavilla myös muuta sanottavaa ulkonäköön liittyen? Tää hiusväri juttu on kai jo tullut selväksi.
No niin, totuuden sanoja miesten tai naisten ulkonäöstä, antaa tulla vaan.
(Uskoo ken uskoo, kiinnostaa ketä kiinnostaa.)
Minä olen viileän vaalea väritykseltäni ja sinisilmäinen. Monta vuotta värjäsin blondiksi (oma väri on viileän maantienruskea, varmaan joku light ash brown tai dark ash blonde..).nyt olen viimeiset 4vuotta värjännyt tummanruskeiksi (en kuitenkaan punertavan/lämpimänsävyllä) ja kyllä tämä tuntuu parhaimmalta ja kuitenkin "omimmalta". Tuntuu että kasvojen piirteet nousevat jotenkin paremmin esiin, kun on tukka antamassa "kontrastia"ja ikäänkuin kehystämässä kasvoja selkeämmin! Minä tykkään, viis muista ;)
Ja kuinka ollakaan, ketjuun vastaavat ovat tietty kaikki luonnostaan mustahiuksisia, paksulettisiä, oliivi-ihoisia tai punapigmenttisiä, toinen silmä harmaa toinen liila ja varmasti myös roomalainen nenäkin naamassa :D
Aidon ja värjätyn värin kyllä erottaa!
T. Vanhemmiten maantienväriseksi tummunut pottunokka, joka raidoittaa
[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 03:52"]
Ja kuinka ollakaan, ketjuun vastaavat ovat tietty kaikki luonnostaan mustahiuksisia, paksulettisiä, oliivi-ihoisia tai punapigmenttisiä, toinen silmä harmaa toinen liila ja varmasti myös roomalainen nenäkin naamassa :D
[/quote]
Ehkä kannattaisi lukea ketju uudelleen, niin huomaisit että tänne on kirjoittanut kaikkea muuta kuin kuvaamasi kaltaiset ihmiset. Miksi vääristelet? Mutta olen kyllä tosielämässäkin huomannut että kaltaiseni "luonnonoikun" olemassaolo ei mahdu maantienvärisen ihmisen maailmaan...
t. ketjun saamelais-suomalainen
[/quote]
Ehkä kannattaisi lukea ketju uudelleen, niin huomaisit että tänne on kirjoittanut kaikkea muuta kuin kuvaamasi kaltaiset ihmiset. Miksi vääristelet? Mutta olen kyllä tosielämässäkin huomannut että kaltaiseni "luonnonoikun" olemassaolo ei mahdu maantienvärisen ihmisen maailmaan...
t. ketjun saamelais-suomalainen
Jotta näyttäisi kauniilta?
[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 02:08"]
Yleensä sitä on itse se ihminen, joka kaikkein eniten kiinnittää huomiota omaan peilikuvaansa. Sen takia moni värjää hiukset sellaisiksi, mitä tykkää katsella muilla, vaikka se ei itsellä sopisikaan. Tai käyttää itselleen vääränsävyistä huulipunaa tai vaatteita tai mitä tahansa. Tällaiset asiat ovat niin helposti muuteltavissa, että miksei kokeilisi? Itsehän sitä jokaisen pitää olla tyytyväinen itseensä, ellei nyt ole miksikään malliksi pyrkimässä, ja jos omaa silmää miellyttävä hiusväri auttaa siinä, niin miksei? Miksi pitäisi värjätä hiukset omasta mielestään rumalla värillä vain, koska se "sopisi väritykseen"?
[/quote]
Pari suomalaista kaveria on värjännyt hiuksensa tummiksi vähän sillä periaatteella että "Eva Longoriallakin on".. Kaunis väri kieltämättä mutta näyttää aivan liian vahvalta haaleaa suomalaista väritystä vasten :/ eikä ihonsävyään tai piirteitään voi oikeasti meikillä tai rusketuksella muuttaa.
Itsekin olen vuosia sitten värjännyt hiukset ruskeiksi, lätrännyt itseruskettavilla ja kuvitellut näyttäväni brasilialaiselta kaunottarelta, mutta luojan kiitos olen nyt ulkomailla asuessani oppinut arvostamaan luonnollista vaaleuttani ja näytän paremmalta kuin koskaan..
[/quote]
Totta kai kirjoitan tähän, koska mulla on aiheeseen jotain vähän omakohtaista sanottavaa tällaisena kalpeaihoisena ja -silmäisenä tummatukkana. Miten on jonkun mielestä niin uskomatonta, että muitakin suomalaisia on kuin maantieharmaita tai blondeja? Mun geeneistä suuri osa on Aasiasta, mutta siihen sekoittuu myös ihan supisuomalaiset geenit, joten tältä nyt sitten näytän. Mitä järkeä olisi valehdella ulkonäöstään tuodakseen jotain pointtia esiin? Jos joku värjää tukkaansa tummaksi koska tykkää, voi perustella mielipiteensä niin eikä tarvitse väittää olevansa luonnostaan tummatukkainen.
Minusta ei näytä sen pahemmalta kuin vaalentaminen lähes valkoiseksi. Molemmat ääripäät ovat usein epäonnistuneen näköisiä.
Minulla on luonnostaan keski–tummanruskeat hiukset, vaalea iho ja tummanruskeat silmät. Talvityyppiä olen siis minäkin. Minulta kukaan ei ole koskaan kysynyt, värjäänkö hiuksiani tummiksi, eli varmaan ruskeat silmät sitten tekevät sen, että ihmiset tajuavat tämän hiusvärin omakseni.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 01:15"]
Minulle ei sovi vaaleat tai punertavat hiukset.
[/quote]
Sama. Joidenkin ihmisten on vaikeaa uskoa, että se luonnollinen hiusväri ei välttämättä sovi ihonväriin ollenkaan.
Mitäs mammat tuumaatte sitten meistä, jotka värjäämme hiukset kirkkaan punaisiksi?
Mulla on vaalea couperosa iho (ihoni on niin vaalea, etten löydä sopivaa meikkivoidetta Suomesta. Tätä ollaan kosmetologienkin kanssa ihmetelty), "Hazel green" silmät ja luonnostaan mahonginruskeat hiukset. Vihaan tuota punaista pigmenttiä, koska tuntuu että se korostaa tuota couperosaa. Ja ihan rehellisesti sanottuna näytän mieluumin vamppyyrilta kuin juopolta.
No juu, tietysti on niitä, joilla on esim. luonnostaan jäänsiniset silmät ja tummat hiukset, mutta ne kyllä erottaa massasta. Värjätyn ja värjäämättömän tukan kyllä erottaa kaukaa. Raidoittamalla voi päästä hyvin luonnolliseen tulokseen, mutta kokopään värjäykset ovat melko luonnottomia.
Usein myös suomalaiset ajattelevat, että tummien hiusten kanssa myös ihon pitää olla tumma. Tämä johtaa siihen, että käytetään itseruskettavaa tai liian tummaa meikkivoidetta ja lopputulos on vielä kaksi kertaa luonnottomampi.
Suomalaiset kampaajatkaan eivät usein osaa tehdä taidokkaita raidoituksia ja värjäyksiä. Tämä varmasti johtuu myös lyhyiden hiusmallien yleisyydestä. Helpompi vain lässäyttää se sinimusta, mummonvalkoinen tai punaruskea mahonki siihen päähän kuin yrittää tehdä luonnollisennäköistä värjäystä. Usein myös täällä haetaan kampaajalta "muutosta". On ihmisarvon mitta, että on päivittänyt tyyliään, esim. ah-niin-trendikkääseen kouvolamalliin tai siihen jo legendaksi muodostuneeseen "kananperseeseen", joka on värjätty mahdollisimman räikeällä värillä.
Suomalaiset usein häpeävät luonnollista hiusväriään. Täällä ei oikein ymmärretä, että kauniilta ja tyylikkäältä voi näyttää myös luonnollisessa hiusvärissä.
Mulla on luonnostaan tosi tummat hiukset, lähes mustat, eivätkä sovi minulle ollenkaan! Näytän väsyneeltä ja vanhalta tummahiuksisena. Iho näyttää kalpealta ja silmänaluset tummilta... Niinpä vaalennankin hiuksiani tosi rankasti... Tuloksena 10 vuotta nuorempi ulkonäkö, iho näyttää heleältä ja kauniit tummanvihreät silmäni pääsevät oikeuksiinsa! Mustat hiukset sopivat todella harvoille suomalaisille! Ihan kamalia tapauksia näkee nykyään, kun näyttää tuo musta hiusväri olevan monen mielestä se ainoa oikea, huh huh!!!
Yleensä sitä on itse se ihminen, joka kaikkein eniten kiinnittää huomiota omaan peilikuvaansa. Sen takia moni värjää hiukset sellaisiksi, mitä tykkää katsella muilla, vaikka se ei itsellä sopisikaan. Tai käyttää itselleen vääränsävyistä huulipunaa tai vaatteita tai mitä tahansa. Tällaiset asiat ovat niin helposti muuteltavissa, että miksei kokeilisi? Itsehän sitä jokaisen pitää olla tyytyväinen itseensä, ellei nyt ole miksikään malliksi pyrkimässä, ja jos omaa silmää miellyttävä hiusväri auttaa siinä, niin miksei? Miksi pitäisi värjätä hiukset omasta mielestään rumalla värillä vain, koska se "sopisi väritykseen"?