Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Macadamianpähkinöissä on 740 kcal per 100 g. Fasun maitosuklaassa on 550 kcal/100 g. Eihän tuossa pähkinäjutussa ole mitään järkeä!

Vierailija
05.11.2020 |

Miksi pähkinää edes söisi, paitsi jos haluaa nimenomaan lihoa? 740 on järjetön määrä! Noin paljon enemmän kuin suklaassa.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen tarvitsee kaloreita elääkseen. Niiden lisäksi pähkinöissä on painoon nähden runsaasti kaikkea muutakin, mitä ihminen tarvitsee kuten pehmeää rasvaa, vitamiineja ja hivenaineita. Tutkimusten mukaan pähkinöitä syövät ovat keskimäärin hoikempia. Itse syön pähkinöitä päivittäin ja olen normaalipainoinen.

En ymmärrä tätä ajatusta, että kalorit tekisivät ruuasta epäterveellistä. Hyvä, terveellinen ravinto kuten pähkinät pitävät ihmisen kylläisenä ja vähentävät tarvetta puputtaa tyhjiä kaloreita kuten vehnäleipää, sokeria, pastaa jne.

Vierailija
2/14 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Macadamian pähkinä on rasvaisin pähkinä. Ei niitä kannata tosiaankaan montaa kerralla syödä. Ne on 75 % rasvaa. Tosin se on hyvää rasvaa, mutta persuus leviää silläkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Koska niitä on pakko syödä kerralla vähintään sata grammaa. 

Vierailija
4/14 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin syön pähkinöitä päivittäin ja olen normaalipainoinen. Siksi minulla oli noita macadamianpähkinöitäkin kaapissa. Yhtäkkiä vain huvikseni katsoin taulukon ja näin kalorit. Se tuntui vain niin päätähuimaavalta. Eri pähkinöissähän on eri verran kaloreita. Tuo on varmasti korkeimmasta päästä.

Pitäydyn varmaan tästedes muissa pähkinöissä, noissa on niin huiman paljon rasvaa.

Vierailija
5/14 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin syön pähkinöitä päivittäin ja olen normaalipainoinen. Siksi minulla oli noita macadamianpähkinöitäkin kaapissa. Yhtäkkiä vain huvikseni katsoin taulukon ja näin kalorit. Se tuntui vain niin päätähuimaavalta. Eri pähkinöissähän on eri verran kaloreita. Tuo on varmasti korkeimmasta päästä.

Pitäydyn varmaan tästedes muissa pähkinöissä, noissa on niin huiman paljon rasvaa.

Ne on parhaan makuisia joka tapauksessa. Pitää vaan pitää kohtuus.

Vierailija
6/14 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaassa on sokeria. Hiilihydraatit lihottaa, ei rasva.

Vierailija
7/14 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ap. Olin ilmeisesti vuosien saatossa unohtanut tuon macadamianpähkinöiden kalorimäärän, koska olin ostanut niitä nyt kotiin ja mussutin niitä onnellisena, kunnes huomasin kalorimäärän. Miten olen voinut unohtaa! Järkytyin uudestaan, aivan kuten silloinkin kun tein tämän aloituksen.

Varokaa macadamianpähkinöitä! Ap

Vierailija
8/14 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No macadamiapähkinöissä on vaan rasvaa. Suklaan rasva yhdistettynä hiilareihin on paljon pahempaa.

Vierailija
9/14 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vaan hyvää rasvaa. 

Vierailija
10/14 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kait nyt kukaan vedä 100 g päivässä pähkinöitä? 20-30 g riittää mainiosti 

Vierailija
11/14 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasva-sokeri yhdistelmä on pahin lihottaja siksi suklaa, ranskalaiset hampurilaiset ym lihottaa.

Vierailija
12/14 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suositus onkin, että päivässä syötäisiin pähkinöitä vain 30g, ja ERILAISIA, eli järkevintä on ostaa pähkinäsekoituksia. Ihan muutamasta pähkinästä päivässä saa jo terveyshyötyjä.

Vierailija
13/14 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pähkinän rasva on terveellistä toisin kuin se suklaan sokeri.

Vierailija
14/14 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rasva-sokeri yhdistelmä on pahin lihottaja siksi suklaa, ranskalaiset hampurilaiset ym lihottaa.

Höpönlöpön. Liiallinen kalorien saanti suhteessa kulutukseen lihottaa, tulipa ne ylimääräiset kalorit mistä tahansa, vaikka kaurapuurosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän