Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi hemmetissä hiivalääke EI AUTA??

Vierailija
22.02.2014 |

Otin tabletin (fluconatsol ratiopharm) iltapäivällä kolmen aikaan ja oireet vain tuntuvat pahenevan. Pitää varmaan olla aamulla jo jonossa apteekkiin ja hakea jotain puikkoa tai voidetta. Prkl koko viikonloppu pilalla, kun alapää kuumottaa ja kirvelee perjantai-illasta lähtien.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sen hiivan aikana jos haluat päästä siitä eroon.

Vierailija
22/31 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

klamydia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni kaveri on sanonut että ei ole toiminut suun kautta otettuna. Itse en ole edes kokeillut, kun se voide tuo mulle helpotuksen kutinaan ihan samantien. Mutta kannattaa ottaa huomioon että kondylooman voi saada muutenkin kuin seksistä

Vierailija
24/31 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole ollut yhtään hiivaa sen jälkeen kun lakkasin pitämästä posliinia pari vuotta sitten. Sitä ennen jatkuva ongelma Vilja ja sokeri kyllä maistuu edelleen. Ap:n vaivat kuullostaa hiivalta..

Vierailija
25/31 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli bakteerivaginoosi eli kuumotusta, kihelmöintiä, valkovuotoa (kokkareista). Luulin hiivaksi, Canesten-emätinpuikot vain pahensivat oireita. Lääkärissä kävin, otti kaikki sukupuolitautitestit (kaikki negat.) ja määräsi lopulta emätinpuikkoja (Flagyl comp) n. viikoksi, jotka tepsivät! Mene lääkäriin, jos et maanantaina ole kunnossa.

t. nro 14

Vierailija
26/31 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 00:22"]

Moni kaveri on sanonut että ei ole toiminut suun kautta otettuna. Itse en ole edes kokeillut, kun se voide tuo mulle helpotuksen kutinaan ihan samantien. Mutta kannattaa ottaa huomioon että kondylooman voi saada muutenkin kuin seksistä

[/quote]

Ja mulle auttanut se paremmin ja helpommin kuin puikot ja voiteet.. tosin voiteesta saa sen nopean helpotuksen ja tabletti toimii mulla varmasti.. ja meneehän siihen aikaa kun se vaikutus menee röpsään asti. Ja joo voi saada myös suuseksinkin kautta mut ei se nyt herranjestas hyppäämällä tartu..

Vierailija
27/31 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin "hiivakierteessä" noin vuoden ajan. Minulla oli myös toistuvia virtsatieinfektioita. Tässä kootusti konstit, jotka minulla toimivat hiivan ja VTI:n karkoittamiseksi:

1. Apteekin hiivalääkkeet.

Ulkoisista käytin aluksi mm. Canesten- ja Gyno-Daktarin-merkkisiä. Näistä Gyno-Daktarin toimi itselleni parhaiten. Canesten Kombi -paketin rasva sopii kuitenkin hyvin miehen hoitamiseen (mies hoiti itseään kahdesta syystä: lievien oireiden takia sekä jottei tartuttaisi minuun jos vaikka sattuisin pääsemään hiivasta kokonaan eroon, vaikka päätavoite oli hiivan hillitseminen.) Jatkuva ulkoisten lääkkeiden käyttö kuitenkin rasitti limakalvojani. Tämän vuoksi käytin myöhemmin vain sisäisesti otettavia lääkkeitä: Diflucan auttoi (joskin pääasiassa tilapäisesti). Limakalvojen kunnostamiseksi: Multi-gyn Actigel -voide toimi erinomaisesti, mutta VAIN niissä väleissä, joissa hiivaa ei ollut. Maitohappobakteeriemätinpuikot eivät minulla auttaneet. Hiiva tosin oli jo jossain määrin päällä kun kokeilin niitä.

2. Ruokavalio

Hiivan vuoksi karsin ruokavaliosta sokeria (josta hiiva riemuitsee). Toisin lopetin pastan, vaalean leivän ja leivonnaisten syömisen sekä alkoholin käytön. Olin tässä vaiheessa jo aika turhautunut, joten tämä ei edes tuntunut suureltakaan uhraukselta. Lisäsin ruokavalioon maitohappobakteerit, Gefilus-piimän ja Bulgarian jogurtin, sekä join laimennettuna Molkosan-nimistä valmistetta. Virtsan happamoittamiseksi (pääosin vt-infektioiden ehkäisemiseksi): lisäsin juomaveteen välillä sokeroimatonta puolukkaa, join sokeroimatonta karpalomehutiivistettä "shotteina", söin säännöllisesti greippejä (pääosin verigreippejä, ne ovat sentään ihan ok:n makuisia). Sekä tietenkin join runsaasti vettä (lisää virtausta, ehkäisee vt-infektioita).

Vierailija
28/31 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

3. Peseytyminen, vaatteet ym.

Kaikista parhaiten vt-infektioita minulla ehkäisee mielestäni seuraava: virtsaaminen + alapesu (vedellä) HETI yhdynnän jälkeen. Tämän käytännön aloitettuani minulla on ollut VTI vain n. kerran vuodessa jos sitäkään. Minua ja kavereitani, joilla on ollut hiivaa ja/tai VTI yhdistää se, että suhde on ollut tällöin melko tuore. Jos haluaa välttää virtsatieinfektioita ei muutenkaan kannata pidättää pissaa eli muhia bakteereja rakossa.

Hiivan takia hommasin hengittäviä alusasuja (esim. Changelta saa kokopuuvillaisia) ja vähensin alushousujen, sukkahousujen ja tiukkojen housujen käyttöä. Sekä hiivaa että VTI:tä ehkäisevät normialapesu vedellä max. 2 x pvässä ja alushousujen tiheä vaihto.

4. Öljyäminen, hiivan vihollinen

Viimeinen, ja mielestäni paras, vinkki hiivan kukistamiseen on öljyäminen. En tiedä mistä tämän toimivuus johtuu - ehkä siitä, että hiiva viihtyy kosteassa (eli tarvitsee vedessä olevaa happea tms., jota ei ole vedettömässä öljyssä). Lääkäri oli vuosia aiemmin suositellut minulle Ceridal-öljyä vulvodyniaan*, jotta limakalvot pysyisivät kunnossa. Googlesta löysin, että Ceridalin on myös tutkimuksissa todettu vähentävän emättimen hiivasientä. Tämän jälkeen poikaystäväni alkoi (pitkällisen hiivan selättämiseen motivoituneena) öljytä minut kolme kertaa päivässä :D Tämän voi tietysti tehdä myös itse. Tämä auttoi selvästi, mutta: Ceridalia on vaikea saada isoina annoksina emättimeen.

Kaverini vinkkasi, että kookosöljy on auttanut häntä. Toisin kuin Ceridal, kookosöljy kovettuu kylmässä. Sen voi siis kaataa huoneenlämpöisenä esim. jääpalamuotteihin ja laittaa jääkaappiin, jolloin saa erinomaisia "hiivantukahduttaja-annospaloja". Silloin kun hiiva alkoi osoittaa paluun merkkejä (kosteuden häviäminen limakalvoilta, kokkareet, hiutaleet) eikä pelkkä Ceridal auta, laitan tällaisen kookosöljypalan emättimeen ennen nukkumaanmenoa. Valitettavasti öljy sulaessaan tuhrii lakanoita, mutta hiiva ei ole palannut! (Kookosöljyn huono puoli tosin on, ettei sitä luultavasti kannata käyttää jatkuvasti - joskus öljyn käyttöä seurasi "härski" kookosmainen haju. Ceridal onkin tässä mielessä parempi, sillä kyseessä ei ole elintarvike vaan lääkekäyttöön tarkoitettu öljy.)

Toivottavasti näistä kokemuksista on jollekin apua. Itse olin hyvin turhautunut silloin, kun huomasin etteivät lääkärin ohjeet minulla auttaneet hiivaan. Yksi lääkäri jopa sanoi minulle, että "hiiva kuuluu naisen elämään", samoin on joskus sanottu minulle yhdyntäkivuista. Mutta ei kuulu, hiivakierteestä voi kun voikin päästä pois! :) Hiivasta eroon päästyäni höllensin pikkuhiljaa myös noita ruokarajoituksia, nykyään voin taas syödä ja juoda mitä haluan.

*Vulvodynia viittaa emättimen krooniseen kipuiluun, jonka on muuten todettu liittyvän hiivaan. Hiiva siis oikeasti kannattaa hoitaa pois. Minulla vulvodynia helpotti onneksi n. puoli vuotta ehkäisypillerien lopettamisen jälkeen.

Vierailija
29/31 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noihin edellisiin viesteihin täytyy vielä lisätä: VT-infektioihin söin tietysti myös antibioottikuurit (tosin näitä sairastaneet tietävätkin että kipu ajaa lääkäriin/apteekkiin, vaikka yrittäisikin antibiootteja välttää ja toivoisi tulehduksen paranevan itsestään.. Noin kahdella kerralla seitsemästä ensimmäiset oireet ovat menneet päivässä ohi runsaalla vedenjuonnilla, yleensä ei!)

Vierailija
30/31 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vai kerran ollut hiiva. Se lähti ilman lääkkeitä sillä, että jätin sokerin pois ruokavaliosta. Sen jälkeen aloitin myös maitohappobakteerit eikä ole tullut toiste.

Vierailija
31/31 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tuo hiivaa, jossei kutise kuitenkaan? Kyllä mulla nimenomaan siitä kutinasta on tiennyt, mistä on kyse.

C-vitamiinissa voi olla perää, söin nimittäin viimeksi pissatulehdukseen antibioottikuurin, johon oli sitä lisätty.