Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis se limsako EI ZUP?! Vaan 7UP!? Maailmani kääntyi juuri ylösalaisin!

Vierailija
05.11.2020 |

En tiedä mitä sanoa, 29 vuotta olen juonut Zuppia. Nyt selvisi että joinkin 7uppia.

Vertaistukea?

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuo seiska ylös 7UP tarkoittaa? Ei mitään järkeä.

"A myth exists that the 7 Up name comes from the drink having a pH over 7. That would make it neutral or basic on the scale; however, this is not the case, as the 7 Up pH is close to 3.79, making it acidic on the pH scale and similar to other drinks of this type.[5] The real origin of the name is unclear,[6] though Britvic claims that the name comes from the seven main ingredients in the drink,[7] while others have claimed that the number was a coded reference to the lithium contained in the original recipe, which has an atomic mass around 7.[8] Britvic also claims that the name is a result of the fact that 7 Up was bottled in 7-ounce bottles (Coca-Cola and most other soft drinks were bottled in 6-ounce bottles)."

Google Translate:

"On olemassa myytti, että 7 Up -nimi tulee juomasta, jonka pH on yli 7. Se tekisi siitä neutraalin tai emäksisen asteikolla; Näin ei kuitenkaan ole, koska 7 Up-pH on lähellä 3,79, mikä tekee siitä happaman pH-asteikolla ja samanlainen kuin muut tämän tyyppiset juomat. [5] Nimen todellinen alkuperä on epäselvä, [6] vaikka Britvic väittää, että nimi tulee juoman seitsemästä pääainesosasta, [7] kun taas toiset ovat väittäneet, että numero oli koodattu viittaus alkuperäisen reseptin litiumiin , jonka atomimassa on noin 7. [8] Britvic väittää myös, että nimi johtuu siitä, että 7 Up pullotettiin 7 unssin pulloihin (Coca-Cola ja useimmat muut virvoitusjuomat pullotettiin 6 unssin pulloihin)."

Wikipedia

Vierailija
22/51 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tietokonemerkki nimettiin Apple - omena? Aika moni muukaan nimi ei tarkoita mitään... 7UP tulee mahdollisesti siitä että alunperin oli ilmeisesti 7 pääraaka-ainetta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
24/51 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko olla trolli, tai sitten olet elänyt jossain kiven alla.

Vierailija
25/51 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei heheh hauska. Tää oli uus. Oon kuullu että joku muka luuli sitä Jupiksi mutta Zup on ihan uus juttu.

Vierailija
26/51 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten mietin miksei KUKAAN ole IKINÄ reagoinut kun olen kertonut juovni Zuppia? Lapsenakin pyysin vanhemmiltani Zuppia, kavereiden kanssa viinat blandattu Zupilla ja loput Zupit krapulassa jne.

Varmaan luulleet että sanot vitsillä. Koska ei normaalille ihmiselle tule mieleenkään että joku tosissaan luulis sitä seiskaa Z:ksi.

Vierailija
27/51 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eniten mietin miksei KUKAAN ole IKINÄ reagoinut kun olen kertonut juovni Zuppia? Lapsenakin pyysin vanhemmiltani Zuppia, kavereiden kanssa viinat blandattu Zupilla ja loput Zupit krapulassa jne.

Millaiset vanhemmat antavat lapselleen limsaa ja millainen ihminen juo aikuisena limsaa?

Meillä ainakin juotiin vain kirnupiimää!

Vierailija
28/51 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mut ZUPissa sitä vasta järkeä onkin... Eiku.

Vierailija
29/51 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"A myth exists that the 7 Up name comes from the drink having a pH over 7. That would make it neutral or basic on the scale; however, this is not the case, as the 7 Up pH is close to 3.79, making it acidic on the pH scale and similar to other drinks of this type.[5] The real origin of the name is unclear,[6] though Britvic claims that the name comes from the seven main ingredients in the drink,[7] while others have claimed that the number was a coded reference to the lithium contained in the original recipe, which has an atomic mass around 7.[8] Britvic also claims that the name is a result of the fact that 7 Up was bottled in 7-ounce bottles (Coca-Cola and most other soft drinks were bottled in 6-ounce bottles)."

Google Translate:

"On olemassa myytti, että 7 Up -nimi tulee juomasta, jonka pH on yli 7. Se tekisi siitä neutraalin tai emäksisen asteikolla; Näin ei kuitenkaan ole, koska 7 Up-pH on lähellä 3,79, mikä tekee siitä happaman pH-asteikolla ja samanlainen kuin muut tämän tyyppiset juomat. [5] Nimen todellinen alkuperä on epäselvä, [6] vaikka Britvic väittää, että nimi tulee juoman seitsemästä pääainesosasta, [7] kun taas toiset ovat väittäneet, että numero oli koodattu viittaus alkuperäisen reseptin litiumiin , jonka atomimassa on noin 7. [8] Britvic väittää myös, että nimi johtuu siitä, että 7 Up pullotettiin 7 unssin pulloihin (Coca-Cola ja useimmat muut virvoitusjuomat pullotettiin 6 unssin pulloihin)."

Wikipedia

Vau oispa vanhat hyvät ajat kun 7UPissa oli litiumia ja Coca-Colassa oli kokaiinia.

Vierailija
30/51 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun maailmani nyrjähti kun selvisi että se kelmi Aku Ankassa ei olekaan Velmu Viirusilmä vaan Viurusilmä. Mikä ihmeen viuru????

Ja varmaan sanomattakin selvää että ZUPia olen juonut minäkin 🤦

Minäkin järkytyin tuosta viurusilmästä. En oikein vieläkään suostu käyttämään tuota nimeä. Viirusilmä on paljon parempi.

Vierailija
31/51 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä luulin vuosia, että se yks jäätelö on Tom&Jerry ...

Siis eikö se ole Tom&Jerry 😮?

Vierailija
32/51 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zup zup derp derp

Vierailija
33/51 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te nyt vouhkaatte. :D

Zup se on eikä mikään 7up.

Eikö se jäde oo Tom N' Jerry?

En tajuu teitä...

Vierailija
34/51 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä tuli mieleen tällainen aikuisiänlukihärö kun olen ostanut lastenvaatteita eli Ciraf merkkiä. Vasta kun siskoni sanoi Ciraf niin tajusin, että niinpäs onkin. Vielä kaksi kirahvin päätä kirjaimina, mutta ei älyä. Siihen asti olin lukenut siis että "citat"  ja joskus edelleen välillä äännän vahingossa "sitat".

Vierailija
35/51 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap:ta😂

Vierailija
36/51 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin tietää 3 tarkkaa reseptiä: linnan booli, Coca-cola ja mämmi?

Vierailija
37/51 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun maailmani nyrjähti kun selvisi että se kelmi Aku Ankassa ei olekaan Velmu Viirusilmä vaan Viurusilmä. Mikä ihmeen viuru????

Ja varmaan sanomattakin selvää että ZUPia olen juonut minäkin 🤦

MITÄ??? Oli pakko googlata. Se ON tosiaan Viurusilmä!!!

Vierailija
38/51 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä te nyt vouhkaatte. :D

Zup se on eikä mikään 7up.

Eikö se jäde oo Tom N' Jerry?

En tajuu teitä...

Ikinä kuullut Ben & Jerry's -jäätelöstä?

Vierailija
39/51 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoristorata on siis nimensämukaisesti vuoristolta näyttävä rata. Tajusin tämän tässä 33 vuotiaana.

Vierailija
40/51 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuoristorata on siis nimensämukaisesti vuoristolta näyttävä rata. Tajusin tämän tässä 33 vuotiaana.

HÄH?