Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka kauan lähestymiskiellon hakeminen kestää

Vierailija
22.02.2014 |

ja miten sitä haetaan? Millaisilla perusteilla sen saa? Meneekö tieto kiellon kohteelle heti kun asia on laitettu vireille?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kiinnostaa. Entä jos nostaa syytteen jostain niin kuinka pitkä prosessi se on? Ahdistelusta kyse. 

Vierailija
2/12 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kiinnostaa. Entä jos nostaa syytteen jostain niin kuinka pitkä prosessi se on? Ahdistelusta kyse. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 kk yleensä. Kyllä haastemies tuo tiedon heti.

Vierailija
4/12 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käräjäoikeudelta hetaan. Käräjäoikeus järjestää istunnon, jonne kutsutaan hakija ja se jota vastaan lähestymiskieltoa haetaan. Istunnossa kuullaan molempia osapuolia. Isunnon lopuksi käräjäoikeus tekee päätöksen tuomitseeko lähgestymiskiellon vai ei. Lähestymiskiellot käsitellään käräjäoikeudessa kiireellisinä. 

Vierailija
5/12 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla nyt myös harkinnassa :( Kävin kaksilla treffeillä Suomi24:n Treffit-palstalta tavatun miehen kanssa. Kirjoitellessa hän oli mukava, tavallinen ja normaali, mutta eka treffeillä erittäin sisäänpäinkääntynyt ja vähäsanainen. Olemukseltaan hän on ihan tavallinen ja vähän ujo. Hänellä on kasvoissa nykimisliikkeitä, mutta en kokenut niitä häiritseviksi, vaan käytöksen. Toisilla treffeillä hän oli uhkaava. Hän olisi halunnut saada minut vannomaan että olen hänen kanssa aina. Sitten hän sanoi että tiedokseni, että hän ei enää tule suostumaan yksiinkään pakkeihin naisten taholta.

Minä en tietenkään enää uskaltanut tavata häntä ja nyt hän on vainonnut minua jo viikkoja. Jouduin vaihtamaan puhelinliittymän koska puhelin täyttyi haukkumisviesteistä. Puhelinnumeroni avulla hän ehti löytää kotiosoitteeni ja on tullut öisin pari kertaa alaovelle soittamaan ovisummeria. Voiko soittaa poliisin kun sellaista tapahtuu?

Olin tyhmä kun annoin deitille oikean numeron, enkä hankkinut prepaid-liittymää :( Tämän kokemuksen perusteella en suosittele kertomaan edes oikeaa nimeä vielä tapailun aikana!

Vierailija
6/12 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako lähestymiskiellosta merkinnän rikosrekisteriin? Jos nostan syytteen niin joutuuko se, jota vastaan syyte on nostettu, olemaan poliisin tavoitettavissa kunnes asia on ratkaistu vai saako hän poistua vaikka maasta? Jos tilanne on sellainen että hänen ahdistelunsa saattaa täyttää rikoksen tunnusmerkit.

Vierailija
7/12 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa lähestymiskiellosta rikosrekisterimerkintää. Rekisteriin se kyllä merkitään mutta ei rikosrekisteriin. Se joutuuko rikosasian vastaaja matkustuskieltoon riippuu asiasta josta häntä epäillään. Rikosasia lähtee liikkeelle siitä, että teet poliisille rikosilmoituksen. 

Vierailija
8/12 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelläkään kokemuksia haasteen jättämisestä tai syytteen nostamisesta (tai jos teitä vastaan on nostettu syyte)? Olisi mielenkiintoista kuulla minkälaisia vaikutuksia sillä on ollut ja joutuuko syytteen nostaja pelkäämään että häirikkö aiheuttaa haasteen jättämisen jälkeen vielä enemmän ongelmia? 

Vierailija
9/12 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
10/12 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheiselläni kesti liian kauan koska se sairas ihminen vältteli viranomaisia. Hänelle ei saatu toimitettua tietoa asiasta (älytön juttu toikin). Jos uhrilla on tekstiviestejä, sähköposteja, videoita ja kuvia todisteina niin asian pitäisi edetä vaikka syypäätä ei kuultaisi lainkaan.

Vierailija
11/12 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 10:05"]

Kenelläkään kokemuksia haasteen jättämisestä tai syytteen nostamisesta (tai jos teitä vastaan on nostettu syyte)? Olisi mielenkiintoista kuulla minkälaisia vaikutuksia sillä on ollut ja joutuuko syytteen nostaja pelkäämään että häirikkö aiheuttaa haasteen jättämisen jälkeen vielä enemmän ongelmia? 

[/quote]

Joutuu pelkäämään. Mulla oli mielenterveysongelmainen stalkkeri ja poliisi suositteli että en hanki lähestymiskieltoa, koska aiheutan sillä hänen käytökseensä todennäköisimmin vain enemmän ongelmia. Silloin ymmärsin että uhri on tosi heikoilla näissä asioissa.

Mies ihastui muhun kun olin kaupan kassalla töissä. Ikinä en antanut aihetta ihastumiseen enkä vastakaikua oudoille huomionosoituksille.

Vaihdoin stalkkerin vuoksi lopulta puhelinliittymän ja työpaikan ja jopa muutin kaupungin laidalta toiselle, osoitetietoni laitoin salaisiksi.

Vierailija
12/12 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 13:58"]

[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 10:05"]

[/quote]

Joutuu pelkäämään. Mulla oli mielenterveysongelmainen stalkkeri ja poliisi suositteli että en hanki lähestymiskieltoa, koska aiheutan sillä hänen käytökseensä todennäköisimmin vain enemmän ongelmia. Silloin ymmärsin että uhri on tosi heikoilla näissä asioissa.

Mies ihastui muhun kun olin kaupan kassalla töissä. Ikinä en antanut aihetta ihastumiseen enkä vastakaikua oudoille huomionosoituksille.

Vaihdoin stalkkerin vuoksi lopulta puhelinliittymän ja työpaikan ja jopa muutin kaupungin laidalta toiselle, osoitetietoni laitoin salaisiksi.

[/quote

No on todella paskamainen tilanne uhrin kannalta!