Tapetoijalle palkkaa
Paljon maksaisitte pintakäsittelyalaa opiskelevalle palkkaa 3mh:n tapetoinnista (aikaa menisi n. 4 työpäivän verran) jos hän itse ei osaisimääritellä sopivaa korvausta.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
40 e tunti opiskelijalle
Ja tietysti ilman verokorttia ja käteisellä, ettei vaikuta tukiin, eikö niin???
40e/h kuulostaa isolta... jos vaan koko urakasta 250e ja lämmintä kättä.
Eiku kerrotaan verottajalle ja ilmotetaanpalkka kelaan, että ne voi miinustaa sen sitten tt-tuesta.
300€ + tekisin/tarjoaisin päivittäin ruoan ja kahvit
Kyllä alaa opiskelevan pitäisi osata määritellä osaamiseensa suhteutettu palkka.
Tuo on yleinen ja outo käsitys että pimeästi tekevä jotenkin hyötyisi pimeästä työstä. Palkan maksajahan siinä välttelee maksuja.
Vierailija kirjoitti:
10 e/H
:D Lycka till
En maksa mitään otan kuvia Instaan ja kerron kuka teki niin saa näkyvyyttä ja lisää asiakkaita
Paljollako itse tekisit töitä 4 päivää? Mulla olis siinä tonnin pintaan nettona.
Minä maksoin pojalleni lähes samasta urakasta 300e.
Väittäisin että aikaa menee opiskelijalla enemmän kuin 4 päivää, riippuen toki tapetista ja huoneista jotka tapetoidaan.
Haasteellisempi kuvion kohdistus, joku halpa paperitapetti joka venyy, huoneet kulmat ei ole suoria ja ikkunoita ja lämpöpattereita kierrettävänä ja vielä ihan huoneen koko --> aikaa kuluu yhteen huoneeseen helposti kaksikin päivää.
Sanoisin näin melko kokeneena harrastelijaremontoijana. Tapetoitua on tullut kohtuu paljon erilaisilla tapeteilla vanhassa talossa.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on yleinen ja outo käsitys että pimeästi tekevä jotenkin hyötyisi pimeästä työstä. Palkan maksajahan siinä välttelee maksuja.
Pimeistä töistä ei eläke kerry
Vierailija kirjoitti:
40 e tunti opiskelijalle
Tämä on oikeasti kohtuullinen. Ammattilainen velottaisi yli kaksinkertaisen summan.
Normi palkka, 13€h tai 300-400 koko urakasta.
Vierailija kirjoitti:
Väittäisin että aikaa menee opiskelijalla enemmän kuin 4 päivää, riippuen toki tapetista ja huoneista jotka tapetoidaan.
Haasteellisempi kuvion kohdistus, joku halpa paperitapetti joka venyy, huoneet kulmat ei ole suoria ja ikkunoita ja lämpöpattereita kierrettävänä ja vielä ihan huoneen koko --> aikaa kuluu yhteen huoneeseen helposti kaksikin päivää.Sanoisin näin melko kokeneena harrastelijaremontoijana. Tapetoitua on tullut kohtuu paljon erilaisilla tapeteilla vanhassa talossa.
Tuohon on pakko puuttua. ULKOSEINIÄ ei tapettoida! Ainakaan elementtitaloissa. Lämpötilanvaihtelut!
Jos Ap:n huoneisto elementtitalossa 3x3 seinää, eikä pohjatöitä (vanhan poistoa,tasoituksia, yms.) 300€ pimeenä ois mun maksimi. Tapetointi on kuitenkin nopeaa hommaa, pelkkä kolmen huoneen tapetointi ei voi viedä neljää työpäivää. Kuviollisten tapettien kohdistus vois nostaa "palkkaa" satasen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haasteellisempi kuvion kohdistus, joku halpa paperitapetti joka venyy, huoneet kulmat ei ole suoria ja ikkunoita ja lämpöpattereita kierrettävänä ja vielä ihan huoneen koko --> aikaa kuluu yhteen huoneeseen helposti kaksikin päivää.Sanoisin näin melko kokeneena harrastelijaremontoijana. Tapetoitua on tullut kohtuu paljon erilaisilla tapeteilla vanhassa talossa.
Tuohon on pakko puuttua. ULKOSEINIÄ ei tapettoida! Ainakaan elementtitaloissa. Lämpötilanvaihtelut!
Jos Ap:n huoneisto elementtitalossa 3x3 seinää, eikä pohjatöitä (vanhan poistoa,tasoituksia, yms.) 300€ pimeenä ois mun maksimi. Tapetointi on kuitenkin nopeaa hommaa, pelkkä kolmen huoneen tapetointi ei voi viedä neljää työpäivää. Kuviollisten tapettien kohdistus vois nostaa "palkkaa" satasen.
Menee helposti neljä päivää kun ottaa kännykkätauot huomioon.
Anna sille piparia, tapetointi on helppo tehdä itse, ei siihen ammattilaista tai ammattiin opiskelevaa tarvitse palkata.