Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ääh, exä ei maksa velkaansa, miten saan sen perittyä??

Vierailija
22.02.2014 |

Vai saanko mitenkään? Velan suuruus on 15.000e ja siitä on velkakirja. Velka koostuu erinäisistä remonttikuluista, jotka maksoin hänen puolestaan. Nyt väittää ettei pysty maksamaan. On työtön, mutta realisoitavaa omaisuutta on (auto, kesämökki jne.). Auttakaa perinnästä tietävät!!

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisin pakeille,jos kerta velkakirjakin on. Eiköhän oikeudessa laadita maksu suunnitelma.

Vierailija
2/17 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää hakea tästä velasta käräjäoikeuden päätös. Se on helppoa, jos velkakirja on olemassa. Toivottavasti siinä oli myös joku maksusuunnitelma. Käräjäoikeuden päätöksen jälkkeen voit viedä velan ulosottoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi poliisin? Eihän hän mitään rikosta ole tehnyt...

Vierailija
4/17 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollu maksusuunnitelmaa, vain eräpäivä eli maksettava viimeistään 30.3.2014 mennessä.

Vierailija
5/17 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos sulla on velkakirja, sulla ei oo mitään ongelmaa!! Käy täyttämässä käräjäoikeudessa haastehakemus ja laitat kopion velkakirjasta liitteeksi. Haastemies soittaa exällesi ja jos rahoja ei vieläkään tule, aloitetaan oikeudellinen perintä kuluineen kaikkineen ja exällesi tulee merkintä luottotietoihin. 

Parasta olisi, jos saisitte homman sovittua ilman tuota, maksuohjelma myös kirjallisesti, jotta voit taas helposti ottaa haastemiehen avuksi Jos tarvetta tulee.

Vierailija
6/17 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, thanks! Onko käräjäoikeudessa siis jotain lomakkeita jotka voi täyttää, vai pitääkö haastehakemus teetättää juristilla? 

Vierailija
7/17 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eräpäivä on 30.3.2014, pitää odottaa sinne asti ja senkin jälkeen lähettää vielä maksukehotus. En usko, että käräjäoikeus alkaa hoitaa perintää ennenkuin eräpäivä on ohitettu.

Vierailija
8/17 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käräjäoikeus sitä perintää hoida vaan ulosottoviranomaiset! Käräjäoikeus vaan antaa maksutuomion, joka tarvitaan ulosottoperusteeksi ulosottoviranomaisille.

Vierailija
9/17 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 14:54"]

Ok, thanks! Onko käräjäoikeudessa siis jotain lomakkeita jotka voi täyttää, vai pitääkö haastehakemus teetättää juristilla? 

[/quote]

on joo valmiit lomakkeet, siitä kansliasta sihteereiltä löytyy. laitat siihen ensin kantajan eli omat sekä vastaajan eli velallisen tiedot. Sit vapaamuotoisesti kuvailet asian ja ruksaat  että asia on mielestäsi riidaton. Allekirjoitat ja jätät liitteinern siihen kansliaan. 

Odota kuitenkin tuo eräpv ja siitä 2vk jälkeen laitat exälle MAKSUMUISTUTUKSEN (ota kopio liitteeksi) ja siitä 2vk:n jälkeen 2. Maksumuistutuksen. Sitten tuo on selvää kauraa! 

T. 6

Vierailija
10/17 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso kiitos 6!! Tottakai laitan maksukehotuksen. Riittääkö yksi vai tarvitaanko useampi? Onko merkitystä sillä jos mies on ilmottanut sähköpostilla, ettei aio maksaa velkaansa? /AP

Vierailija
11/17 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla samantyyppinen tilanne. Exä on auki reilun tonnin. Asiasta on sähköpostiviestit. Exän piti maksaa kerran kuussa vähintään. Ei sitä ole tietenkäön tehnyt. Olen uhkaillut jo käräjillä mutta en tiedä onko minulla tarpeeksi ns.keissiä. Voikohan oikeusaputoimistoon mennä tällaisen asian kanssa?

Vierailija
12/17 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muuta "keissiä" tarttet kun velkakirjan jonka exäsi on allekirjoittanut? Tee kuten 6 neuvoi ap:tä.

Vierailija
13/17 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 15:06"]

Iso kiitos 6!! Tottakai laitan maksukehotuksen. Riittääkö yksi vai tarvitaanko useampi? Onko merkitystä sillä jos mies on ilmottanut sähköpostilla, ettei aio maksaa velkaansa? /AP

[/quote]

Se eräpäivähän on vasta kk päästä, joten ei sulla vielä ole mitään mitä sä voit tehdä tuolle asialle. Oikeuteenvientikin sitten maksaa ja sä voit oikeasti jopa hävitä ton jutun. Nyt sulla on noin kk aikaa, joten tää on hyvä ajankohta muistuttaa exääsi tosta ja nyt sillä on hyvin aikaa hommata noi rahat eräpäivään mennessä. 

Vierailija
14/17 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti odotan että velka on erääntynyt eikä maksua kuulu, itsestään selvää! Miten voin hävitä jos mulla on hänen allekirjoittama velkakirja ja mailit+tekstarit, joissa myöntää velan olemassaolon? AP

Vierailija
15/17 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 15:32"]

Tietysti odotan että velka on erääntynyt eikä maksua kuulu, itsestään selvää! Miten voin hävitä jos mulla on hänen allekirjoittama velkakirja ja mailit+tekstarit, joissa myöntää velan olemassaolon? AP

[/quote]

No, mä en anna velallisille mitään vinkkejä miten voi välttyä maksamasta noita. Jos se teidän velkakirja on tehty jollekin valmiille sellaselle velkakirjapohjalle tai juristi laatinut (mikä tuskin on tehnyt) niin sitten sulla ei ole hätää. Mutta jos se on itse väsätty, niin siinä on aina riskinsä. En tarkota pelotella sua, mutta sä haluat että se maksaa sen itse ilman oikeuteen menoa. Sano vaan suoraan sille, että sulla ei ole varaa odotella maksaako se sitä vai ei. Jos rahaa ei tule eräpäivänä, niin sä myyt sen perintätoimistolle tai viet saman tien oikeuteen. Pyytäkööt rahaa vaikka vanhemmiltaan, jos muualta ei löydy käteistä. Ja jos tunnet sen vanhemmat, niin ota asiasta yhteyttä myös niihin ja kerro ettei se aio maksaa velkojaan. Jos kaikki muu epäonnistuu, niin sitten on mentävä oikeuteen ja toivottava, että homma menee hyvin sun kannalta. Voi olla ettei se edes tule oikeuteen mikä on hvyä asia. Sillon sä voitat ton jutun automaattisesti. Useimmat vellalliset ei ilmesty tonne.

Vierailija
16/17 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 15:48"]

[/quote]

No, mä en anna velallisille mitään vinkkejä miten voi välttyä maksamasta noita. Jos se teidän velkakirja on tehty jollekin valmiille sellaselle velkakirjapohjalle tai juristi laatinut (mikä tuskin on tehnyt) niin sitten sulla ei ole hätää. Mutta jos se on itse väsätty, niin siinä on aina riskinsä. En tarkota pelotella sua, mutta sä haluat että se maksaa sen itse ilman oikeuteen menoa. Sano vaan suoraan sille, että sulla ei ole varaa odotella maksaako se sitä vai ei. Jos rahaa ei tule eräpäivänä, niin sä myyt sen perintätoimistolle tai viet saman tien oikeuteen. Pyytäkööt rahaa vaikka vanhemmiltaan, jos muualta ei löydy käteistä. Ja jos tunnet sen vanhemmat, niin ota asiasta yhteyttä myös niihin ja kerro ettei se aio maksaa velkojaan. Jos kaikki muu epäonnistuu, niin sitten on mentävä oikeuteen ja toivottava, että homma menee hyvin sun kannalta. Voi olla ettei se edes tule oikeuteen mikä on hvyä asia. Sillon sä voitat ton jutun automaattisesti. Useimmat vellalliset ei ilmesty tonne.

[/quote]

Unohtus mainita, että se mitä sä haluat sanoa vanhemmille on tietysti, että se on velkaa eikä aio maksaa, joten sun tarttee sitten viedä asia oikeuteen. Ja sen jälkeen lähteekin sitten omaisuutta myyntiin, jos muuten ei saada rahoja. Monien vanhemmat on enemmän kun valmiita sekaantumaan aikuisten lapsiensa asioihin, painostamaan niitä hoitamaan asiat kuntoon ettei tilanne enää pahene. Tai jopa maksavat sen velan, jos vekara koittaa jotenkin luimia tuosta. Eikä ne halua myöskään mitään maksuhäiriömerkintöjä lapsilleen. Kun mahdollisimman moni ulkopuolinen sekaantuu tuohon, niin se on sun kannalta hyvä asia. Laittaa painetta velalliselle.

Vierailija
17/17 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 16:07"]

[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 15:48"]

[/quote]

[/quote]

Unohtus mainita, että se mitä sä haluat sanoa vanhemmille on tietysti, että se on velkaa eikä aio maksaa, joten sun tarttee sitten viedä asia oikeuteen. Ja sen jälkeen lähteekin sitten omaisuutta myyntiin, jos muuten ei saada rahoja. Monien vanhemmat on enemmän kun valmiita sekaantumaan aikuisten lapsiensa asioihin, painostamaan niitä hoitamaan asiat kuntoon ettei tilanne enää pahene. Tai jopa maksavat sen velan, jos vekara koittaa jotenkin luimia tuosta. Eikä ne halua myöskään mitään maksuhäiriömerkintöjä lapsilleen. Kun mahdollisimman moni ulkopuolinen sekaantuu tuohon, niin se on sun kannalta hyvä asia. Laittaa painetta velalliselle.

[/quote]

Ja vielä jatkoa edelliseen. Jos/kun se exäs haluaa tavata sut kahdenkesken asian tiimoilta, niin et mielellään suostu tuohon. Jos tapaat sen, niin sä menet sinne parin kaverisi (todistajan) kanssa. Lisäksi sä laitat esim kännykkäsi nauhottamaan käydyn keskustelun. Ja jos vielä on vaara, että se tulee koputtelemaan ennalta ilmottamatta oven taakse, niin odottomattoman vieraan kohdalla laita aina kännykkä nauhottamaan ennen oven aukasua. Sä et tee tätä väkivallanpelon takia vaan välttääksesi tuossa ekassa viestissäni mainitseman ikävän lopputuleman oikeudesta.  Voi kuulostaa oudolta, mutta sä haluat oikeasti toimia noin. Etenkin jos se velkakirja ei ole hyvin laadittu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän