Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erkka jätetty retkeltä pois

Vierailija
05.11.2020 |

Onko maailmanloppu jos erityisentuen lapsi jätetään pois retkeltä ja muut lähtevät?

http://secretlifeanytime.blogspot.com/2020/08/erityislapseni-ei-paassyt…

Kommentit (118)

Vierailija
101/118 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityislapsi samassa ryhmässä oman lapsen kanssa voi olla painajainen. Mun lasta (ja paria muuta) lyötiin, potkittiin ja purtiin, ja ryhmässä olisi varmasti ollut tämän erityisen ääntelyn vuoksi ollut aiheellista käyttää kuulosuojaimia. Lasta pk:sta hakiessa näki henkilökunnasta, että onko tämä erkki ollut hoidossa. Saikuista päätellen oli jaksamisen kanssa haasteita henkilökunnalla, tosi paljon oli sijaisia. En käsitä miksi sillä lapsella ei ollut avustajaa, tuo olisi tarvinnut varmaan kaksi. En usko, että tuon ryhmän lasten suvaitsevaisuus ainakaan parani, kun saivat sitä erkkiä pelätä, vieläpä ihan syystä. Onneksi muuttivat toiselle paikkakunnalle.

Palautetta annettiin, mutta mitään ei tapahtunut. Onneksi tuo arvaamaton tapaus ei saanut pahempaa vammaa aiheutettua muille, vaaratilanteita oli useita. Esim mun lasta löi hiekkaisella lapiolla silmään. Missä on normaalien lasten oikeudet?

Vierailija
102/118 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erityislapsi samassa ryhmässä oman lapsen kanssa voi olla painajainen. Mun lasta (ja paria muuta) lyötiin, potkittiin ja purtiin, ja ryhmässä olisi varmasti ollut tämän erityisen ääntelyn vuoksi ollut aiheellista käyttää kuulosuojaimia. Lasta pk:sta hakiessa näki henkilökunnasta, että onko tämä erkki ollut hoidossa. Saikuista päätellen oli jaksamisen kanssa haasteita henkilökunnalla, tosi paljon oli sijaisia. En käsitä miksi sillä lapsella ei ollut avustajaa, tuo olisi tarvinnut varmaan kaksi. En usko, että tuon ryhmän lasten suvaitsevaisuus ainakaan parani, kun saivat sitä erkkiä pelätä, vieläpä ihan syystä. Onneksi muuttivat toiselle paikkakunnalle.

Palautetta annettiin, mutta mitään ei tapahtunut. Onneksi tuo arvaamaton tapaus ei saanut pahempaa vammaa aiheutettua muille, vaaratilanteita oli useita. Esim mun lasta löi hiekkaisella lapiolla silmään. Missä on normaalien lasten oikeudet?

Tasavertaisuuslaki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/118 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tasavertaisuuslaki.

Miksi tämä laki on?

Vierailija
104/118 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on todella kakspiippuisia asioita. Mikä on päiväkodin kanta? Olisi kiva lukea sama tarina heidän kertomana.

Vierailija
105/118 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

minulla on astma enkä kokenut lapsena tulleeni väärinkohdelluksi, kun minut jätettiin keväisin pois kaikilta ulkoretkiltä. Sain päiväkodissa aamulla käteeni kasan aku ankkoja ja päiväkodin keittäjä kävi välillä kysymässä minulta onko kaikki ok, tahdotko seuraa.  Ei haitannut minua, koska vanhempani olivat olleet fiksuja ja kertoneet minulle rehellisestimistä on kyse ja miksi minun olemistani joskus joudutaan rajoittamaan. Lapsikin ymmärtää, jos vanhempansa ovat rehellisiä.

Taas, ei ole nykypäivää. Ei me voida jättää lapsia yksinään luokkaan istumaan aku ankkojen pariin ja keittäjiä ei kouluissa ole nykyään olemassakaan.

Ja oikeasti, ihan hyvä niin.

Koko ajan on ympäri Suomea lapsia yksin luokissa (oletan, että koulusta nyt on puhe), kun opettaja on sairas. Toisen luokan opettaja vain käy avaamassa oven välitunnin jälkeen ja sanoo, mitä tehdään. Sitten ovat lopputunnin siellä keskenään.

En tiedä, missä asut, mutta minun lapseni päiväkodissa ja koulussa on kummassakin keittäjät. Sattuvat olemaan juuri niitä keskuskeittiöllisiä yksiköitä, joista viedään myös lähiseutujen päiväkoteihin ja sivukouluihin ruoka. Näissäkin on työntekijä, joka sitten sen tulleen ruuan laittaa esille.

Vierailija
106/118 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajana voin sanoa, että minä vien retkille vain rauhallisia luokkia. Käymme kirjastossa, teatterissa, museossa, päivätapahtumissa, merenrannassa kävelyllä, vieraisilla muissa kouluissa jne. Ne rauhattomat rinnakkaisluokat jäävät kaikista näistä paitsi, mukaan lukien luokkaretki keväisin. Minä en ala ottaa vastuuta yhdestäkään pölöpääsakista.

Ihan vinkiksi, ei kannata laittaa lastaan liikuntaluokalle, jos haluaa, että lapsen luokka pääsee retkille. Ap:n erkan sakki olisi ehdottomasti nounou-luokka.

Vierailija
107/118 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

minulla on astma enkä kokenut lapsena tulleeni väärinkohdelluksi, kun minut jätettiin keväisin pois kaikilta ulkoretkiltä. Sain päiväkodissa aamulla käteeni kasan aku ankkoja ja päiväkodin keittäjä kävi välillä kysymässä minulta onko kaikki ok, tahdotko seuraa.  Ei haitannut minua, koska vanhempani olivat olleet fiksuja ja kertoneet minulle rehellisestimistä on kyse ja miksi minun olemistani joskus joudutaan rajoittamaan. Lapsikin ymmärtää, jos vanhempansa ovat rehellisiä.

Taas, ei ole nykypäivää. Ei me voida jättää lapsia yksinään luokkaan istumaan aku ankkojen pariin ja keittäjiä ei kouluissa ole nykyään olemassakaan.

Ja oikeasti, ihan hyvä niin.

Koko ajan on ympäri Suomea lapsia yksin luokissa (oletan, että koulusta nyt on puhe), kun opettaja on sairas. Toisen luokan opettaja vain käy avaamassa oven välitunnin jälkeen ja sanoo, mitä tehdään. Sitten ovat lopputunnin siellä keskenään.

En tiedä, missä asut, mutta minun lapseni päiväkodissa ja koulussa on kummassakin keittäjät. Sattuvat olemaan juuri niitä keskuskeittiöllisiä yksiköitä, joista viedään myös lähiseutujen päiväkoteihin ja sivukouluihin ruoka. Näissäkin on työntekijä, joka sitten sen tulleen ruuan laittaa esille.

Hieman eri asia.

Vierailija
108/118 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lol...

Vierailija
109/118 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdasmielisyys ei oo hyvä asia

Vierailija
110/118 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan tämä bloggari ei puolusta itseään instassa vs moni muu.

Vierailija
111/118 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakaan tämä bloggari ei puolusta itseään instassa vs moni muu.

Liittyipä paljon aiheeseen xD

Vierailija
112/118 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala mitä Kommentteja 😳

Vierailija
113/118 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tässä nyt on ahdasmielistä?

Vierailija
114/118 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monikin kommentti

Vierailija
115/118 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh mitä settiä

Vierailija
116/118 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettajana voin sanoa, että minä vien retkille vain rauhallisia luokkia. Käymme kirjastossa, teatterissa, museossa, päivätapahtumissa, merenrannassa kävelyllä, vieraisilla muissa kouluissa jne. Ne rauhattomat rinnakkaisluokat jäävät kaikista näistä paitsi, mukaan lukien luokkaretki keväisin. Minä en ala ottaa vastuuta yhdestäkään pölöpääsakista.

Ihan vinkiksi, ei kannata laittaa lastaan liikuntaluokalle, jos haluaa, että lapsen luokka pääsee retkille. Ap:n erkan sakki olisi ehdottomasti nounou-luokka.

Ymmärrän hyvin.

Muistan, kun kuudennella luokalla lähdettiin leirikouluun. Häirikköpoika ei saanut tulla mukaan. Silloin vähän harmitti kun hän varmasti olisi keksinyt monta hyvää jäynää reissulla, mutta aikuisena ymmärrän ratkaisun täysin.

Oli rankat kotiolot tuolla pojalla ja muuta häiriköintiä selittävä taustaa, mutta silti. Jatkuvaa haistattelua, paikkojen rikkomista, muiden nimittelyä jne ei tarvitse sietää.

Moni pakenee erityis-diagnoosin taakse, eivät edes yritä opettaa lastaan tavoille. Toki hyviäkin vanhempia on,jotka ymmärtävät, ettei erityisyyden vuoksi ole syytä levittää punaista mattoa lapsen eteen.

Vierailija
117/118 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monikin kommentti

Kuten?

Vierailija
118/118 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tasavertaisuuslaki.

Miksi tämä laki on?

Se, että toiset ovat tasavertaisempia kuin muut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan