Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Paljonko töitä/vko olet tehnyt enimmillään?

Vierailija
22.02.2014 |

Tuolla uupumisketjussa joku kertoo tehneensä 110h/vko kahden vuoden ajan ( eli 22h/ 5pv tai 16h/7pv). Onko tuollaiset työajat tavallisia jollain alalla? Miten voi edes tehdä 22h/työpäivää montaa päivää putkeen, kai uni kaataa sitkeimmänkin työnsankarin?

Millaisia työviikkoja te olette jaksaneet jos/kun on pakko jaksaa?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin taannoin kanarialla ja siellä tein yli puoli vuotta töitä 6pv viikossa,keskimäärin 10h/pv... Kerran viikossa oli 5,5h työpäivä. Että ei paljon tullut laiskoteltua auringossa....

Vierailija
2/27 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keväällä rehunteon tai kylvöjen aikaan työpäivälle kertyy helposti mittaa 18 tuntia 7 päivänä viikossa, joskus enemmänkin. Vastaavasti talvella voi laiskotella ja tehdä töitä vain 5.30 - 11.30 ja 13.30 -19.30 7 päivänä viikossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäsitkö/viihdyitkö tuossa 6pv/viikko työssä? Oliko myös fyysisesti rankkaa? 

Vierailija
4/27 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjänä ollessa tein säännöllisesti 7 päivän viikkoa, 8-18 tuntia/päivä. Reilun 2,5 vuoden aikana pidin kaksi viikonloppua kokonaan vapaata. Väsyin, elämässä ei ollu muuta kuin työ, vaikka ikää oli vasta 22-25 vuotta ja muutakin olisi pitänyt elämään mahtua.

Vierailija
5/27 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen opettajana tehnyt 2 vuotta töitä 70h/viikossa. Ei ollut muuta elämää ja älysin hakeutua helpompiin opettajan töihin.

Vierailija
6/27 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten opettaja voi tehdä noin paljon töitä? Teit siis joka arkipäivä 12h ja toisena viikonlopun päivänä 12h ( tai 6h kumpanakin päivänä)? Miksi?

Vierailija
7/27 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tehnyt pahimmillaan noin 90 tuntia viikossa pari vuotta. normaali virkatyösika on 37,25h, joten tuo on yli kaksinkertaisesti. En uupunut tuolloin. Tiesin, mitä minun piti tehdä, mitä hyötyä siitä on ja miten se kannattaa tehdä. Sain tyydytystä siitä, että sain sen tehtyä.

Sen sijaan uuvuin tuohon 37,25h työhön, kun johtaminen muuttui surkeaksi. Kun ei enää sanottu selvästi, mitä minulta odotetaan, miksi ja miten se pitäisi tehdä. Sitä piti arvailla ja aina tuli vain narinaa ja mäkätystä tulokseksi. Kun en enää voinut tehdä edes niitä selviä töitäni sen takia, että aina jostain osasta puuttui joku jonkun muun tekemä välivaihe tai johdon päätös ja niin kaikki vain venyi ja venyi pahimmillaan kuukausia epävarmana ja keskeneräisenä. pahimmillaan johddossa sählättin asioita ihan sillä, että niitä ei vaan viety eteenpåin. Minä esimerkiksija sain kilpaillun kohtuullisenkokoisen rahoituspalan toiminnallemme eräältä kansainväliseltä rahoittajalta, mutta johto sähläsi sen, kun eivät lähettäneet allerkirjoitettuja sopimuspapereita takaisin rahoittajalle. Siis allekirjoittivat ne, mutta jättivät lähettämättä eteenpäin.  Arvatkaa vituttiko? 

Nautin työstäni, kun pääsen sitä tekemään, mutta tuossaa tilanteessa en enää päässyt. Sen sijaan tekemättömät työt jaoma aika epätoivoiselta vaikuttava urakehitys veivät yöunet. Mä en voi noin vain vaihtaa työnantajaa, koska niitä on tällä alalla aika rajallinen määrä ja ne tekevät tiivistä yhteistyötä, vaikka kilpailevatkin keskenään. Juuri nyt olen lähdössä ulkomaille joksikin aikaa, jos vaikka väki johdossa vaihtuisi.

Vierailija
8/27 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laske sen kummemmin tunteja, mutta muistan tehneeni putkeen 2kk töitä ilmaan vapaata päivää tai tuntia. Käytännössä siis kolmivuorotyö varsinaisessa virassa ja kaikki muu aika valmiudessa oloa ja keikan heittämistä ambulanssissa. Olin töissä siis 24h/vrk ja nukuin puolen tunnin pätkissä.

Vierailija
9/27 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin töissä Normaalikoulussa. Minulla oli pidettävänä ja suunniteltavana tunnit sekä yläasteelle että lukioon. Lisäksi minulla oli opetusharjoittelijoita. Lisäksi oli ties mitä projekteja, joihin piti osallistua. Pisteenä iin päälle oli se, että työnantaja vaati opiskelemaan töiden ohessa ja opettamaan myös ainettani englanniksi. Näistä yhteensä kertyi kevyestikin minulla, erittäin ripeällä ihmisellä, tuo 70h/ vko. Veikkaisin että hitaampitahtisella ihmisellä olisi mennyt 80 h/vko. Ihan tappohommaa sanon minä.

Vierailija
10/27 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen lukuvuoden uliopistolehtorina ollessani tein töitä keskimäärin 60 tuntia viikossa. Minulla oli yhdeksän kurssia valmistettavana. Meidän oppiaineessamme ei siis käytetä valmiita kurssikirjoja, vaan materiaali kootaan itse eri lähteistä ja niiden pohjalta opettaja suunnittelee kaikki tehtävät, harjoitustyöt ja esseet. Yhtä kurssia varten täytyy etsiä tekstejä kymmenistä kirjoista ja artikkeleista. En uupunut, koska tiesin että seuraava vuosi tulee olemaan huomattavasti helpompi. Ja niin olikin!

Vierailija
11/27 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 13:05"]

muistan tehneeni putkeen 2kk töitä ilmaan vapaata päivää tai tuntia. Käytännössä siis kolmivuorotyö varsinaisessa virassa ja kaikki muu aika valmiudessa oloa ja keikan heittämistä ambulanssissa. Olin töissä siis 24h/vrk ja nukuin puolen tunnin pätkissä.

[/quote]

Miksi ihmeessä tuollainen työtahti? Kauanko jaksoit ja mitä tapahtui tuon jälkeen?

Vierailija
12/27 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma 50h/vko maksimissaan tuntuu kärpäsen kakalta näihin verrattuna... Miten ihmeessä jaksatte tuollaisia työaikoja?

Vierailija
13/27 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamun Hesarissakin oli juttua työajoista, tosi hyvä että näistä puhutaan. Ihmettelen tuota 110h/vko töitä paiskinutta; eikö kukaan palkanlaskennassa tai esimiestasolla puuttunut asiaan jos kyseessä oli palkkatyö? Jos lain mukaan vuodessa saa tehdä 250h ylitöitä niin tuolla tahdilla se on täyttynyt varmaan alle kuukaudessa. Vai tehdäänkö suurin osa työstä kaiken seurannan ulkopuolella?

Vierailija
14/27 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
15/27 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 12:24"]

Tuolla uupumisketjussa joku kertoo tehneensä 110h/vko kahden vuoden ajan ( eli 22h/ 5pv tai 16h/7pv). Onko tuollaiset työajat tavallisia jollain alalla? Miten voi edes tehdä 22h/työpäivää montaa päivää putkeen, kai uni kaataa sitkeimmänkin työnsankarin?

Millaisia työviikkoja te olette jaksaneet jos/kun on pakko jaksaa?

[/quote]

Älyllistä ajatustyötä kukaan ei pysty tuohon tahtiin. Varmasti jossain voi olla työpaikalla. Ja jos on yrittäjä, "se on aina mielessä". Pitäisi tietää oikeasti onko ollut moottorisaha kädessä koko valveillaoloajan vaiko onko kaupparatsu joka vetelee autolla puolet päivästä.

Vierailija
16/27 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 15-vuotiaana ravintolassa kesätöissä. Heinäkuussa ei usein ollut viikossa yhtään vapaapäivää ja päivien pituus 10-16h. Siinä iässä sitä jaksoi, mutta jälkikäteen ajatellen ei noin nuorta tuolla tavalla saa työllistää!

Vierailija
17/27 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo ole totaalisen laitonta mutta ravintola-ala on kai näissä työaikajutuissa totaalinen takapajula

Vierailija
18/27 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesätöissä tein kaksi kuukautta tavallisen pituisia arkipäiviä 3-4 ja niiden lisäksi joka viikko 1-2 vuorokauden mittaista työvuoroa. Ne kahdeksan tunnin päivät yleensä vähän venyivät kun olin hommissa kokematon, saattoi mennä 9-10 tuntia. Mitäs tuosta tulee, 24x2 + 4x10, maksimissaan siis 88 tuntia viikossa. Vähän väsytti, mutta toisaalta elelin ansaitsemillani rahoilla sitten kivasti lukukauden ajan.

Vierailija
19/27 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen töitä 24/7, siis töissä myös nukkuessani

Vierailija
20/27 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimmillaan on mennyt jotain 70-80 tuntia viikossa, kun on pakko jaksaa. Kyllä tuota kuukausi riittää, kun en ole yrittäjä joka hyötyis tuosta mahdollisesti taloudellisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme