Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

voinko jättää 10v vahtimaan pikkuveljeä 5v kun käyn kaupassa?

Vierailija
22.02.2014 |

...

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mielestäni siitä, millaiset lapset kyseessä.Tulevatko toimeen, kuinka vastuuntuntoinen esikoinen on, eli ettei jätä 5v yksin jos kaveri tulee pyytämään ulos, ym.

Ja tietenkin siitä, oletko  menossa shoppailemaan tuntikausiksi ostoskeskukseen, vai käytkö lähikaupassa pikaisesti.

Itse olen jättänyt 12vuotiaan hoteisiin sairaan 5 v:n, kun olen käynyt ruokaostoksilla kaupassa, joka vieressä.Hyvin pärjäsivät.

Vierailija
2/8 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummityttöni, joka on aina ollut hyvin reipas, usein jäi, siis ehkä kerran viikossa, kun hänen äitinsä kävi kaupassa.

Hän toimitti listan etukäteen kauppaan, haki aina kerran viikossa ostokset.

Kuopus tarhasta, kotiin jossa koululainen jo odotti, syötiin jne ja klo 18 aikaan katsoi lapset telkkaria yhdessä, äiti kävi kaupassa, kesti n 15 min.

Viikolla kollega toi muutaman litran maitoa työpaikalle.

Nyt kuopuskin on päässyt jo ripille mutta äiti kertoi ettei käynyt kaupassa vuosikausiin, ei tiennyt valikoimista, joku ns uutuushedelmäkin oli jäänyt kokonaan väliin.

Kuopuksella on aspargen, hänen kanssaan kaupassa käyminen oli hyvin haastavaa, mutta vartin oli tosi mielellään siskon kanssa kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen jättänyt. Ja 3v oli vielä joukon jatkeena. Tosin minulla kauppa noin minuutin kävelymatkan päässä eli poissa olen alle 5min.

Vierailija
4/8 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

70-luvulla viisivuotiaat vahtivat kaksivuotiaita koko äidin työpäivän ajan. 

Vierailija
5/8 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin.
Asutaan siis kyllä maalla että kauppaan on 10km suuntaansa matkaa. Aikaa menee reilu puoli tuntia pikaiseen kauppareissuun.
Esikoisella kuitenkin puhelin ja ovat kyllä päivittäin yksin sisällä niin että minä käyn navetassa yms. Silloin kuitenkin olen pihapiirissä eli vähän eriasia kuitenkin. Hyvin olivat pärjänneet.

ap

Vierailija
6/8 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuon ikäiset lapset, enkä ole vielä jättänyt. 10-vuotias hyvin vastuuntuntoinen. Ajattelen, että jos jotain sattuisikin, se olisi esikoiselle liian raskasta. Jätän sitten, kun ajattelen, että nuorempi pärjäisi yksinkin.

Vierailija
7/8 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tosiaan lapsista, että voiko. Mun siskolla 8- ja 5-vuotiaat rauhalliset pojat, ja varmasti pärjäisivät hetken kahdestaan, tuskinpa liikkuisivat edes sohvalta jos saisivat sen aikaan pelata tietokoneella tai katsoa piirrettyjä. TOISAALTA, jos jotain sattuu, se on aika hirveä vastuu isommalle lapselle. Ja voi siitä tulla vaikkapa onnettomuustilanteen jälkipuinneissa vanhemmillekin sanomista, jos lapset on jätetty päineen. Ei sillä, etteikö vahinkoja ja tapaturmia sattuisi vanhempien kotona ollessakin.

Vierailija
8/8 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hoidin 12- vuotiaana kolmea lasta ihan täysiä päiviä, eikä mitään ongelmaa.

Sain siitä palkkaa.

Myös omat luokkakaverit oli ihan ensimmäisestä luokasta alkaen kotona koulupäivän jälkeen. ei ollu iltapäivätoimintaa. Olen 30 eli en mikään 70-luvun kasvatti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan