Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rauhalliset, kohtuuhintaiset alueet Helsinki tai Espoo

Asuntokaupoilla
05.11.2020 |

Olen ostamassa asuntoa ja valitettavasti budjettini ei riitä alueeseen, jossa nyt asun ja joka on omaan makuuni ideaalialue. Asun nyt Munkkiniemessä vuokralla, jossa liikenneyhteydet lähellä, mutta niin myös luontoa ja meri. Ja hinnatkin on sen mukaiset, ainakin omistusasunnoissa.

Missä siis Helsingissä tai Espoossa olisi kohtuullisen hintainen alue, joka on rauhallinen ja jossa uskaltaa liikkua iltaisin, mutta kohtuullisen matkan päässä palveluista ja Helsingin keskustasta (mieluiten max 30-40min) julkisilla autottomalle?
Liikenteenmelu tms ei haittaa, rauhallisella tarkoitan lähinnä sitä, ettei poliisi ole pihalla joka toinen päivä ja öisin ei saa nukuttua, kun naapurit huutaa kännissä tai muuten vaan.
En halua remontoitavaa 70-luvun asuntoa tai erityisemmin tykkää betonilähiöistä, vaan omaan makuuni on uudemmat talot sekä vanhemmat talot (ennen 60-lukua tai 2000-luvun jälkeen rakennetut). Arvostaisin myös lähellä olevaa vettä, peltoa tai metsää, varsinkin merta.

Budjettini on max. 220k, pieni kaksio, väh. 35 neliötä riittää. Sauna tai parveke olisi plussaa.

Ilmianna siis alueesi, jos kuuluu tähän kategoriaan :-)!

Onko jollain kokemusta esimerkiksi Helsingin uudesta Kuninkaantammesta, Espoon Saunalahdesta tai Finnoosta? Vantaan Jokiniemen Gammelkullantanhuan uudet talotkin näyttää ihan kivoilta, mutta alue itsessään ei sano mitään.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä Espoonlahti-Laurinlahti alue? Ranta lähellä, metron tulossa ja ennen sitä pääsee ainakin ruuhka-aikaan vielä bussilla suoraan keskustaan vajaassa puolessa tunnissa. Muuna aikana täytyy vaihtaa Matinkylässä metroon, jolloin keskustaan kestää vähän pitempään, mutta parin vuoden kuluttua sitten pääsee sitten suoraan metrolla. 

Itse asun Kivenlahdessa, jossa viihdyn mutta jota en suosittele siksi, että maine ei kai ole kovin rauhallinen. Itse en kyllä ole mitään ongelmia kohdannut, juoppoja toki jonkin verran, mutta niitä on varmaan kaikkialla. En tosin liiku ulkona myöhään iltaisin tai öisin, joten siitä en osaa sanoa mitään. Oma talo on rauhallinen, suuri osa asukkaista vuosikymmeniä täällä viihtyneitä vanhuksia, rantaraitti muutaman sadan metrin päässä. Asuntokanta tosin suurleta osin 70-luvulta eikä ainakaan ulkopäin kovin kaunista, itse tykkään valoisista ja avaroista tiloista. 

Vierailija
22/25 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idässä Mellunmäki, Puotila ja Vartiokylä ovat lintukotoja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen Tuomarilan pohjoispuolta. Talot rakennettu 2000-luvulla.  Ehdottomasti rauhallinen, urheilupuisto ja ulkoilualueet lähellä. Raideliikenne vie nopsaan Leppävaaraan ja Helsingin keskustaan. Miinuspuolena palvelujen vähäisyys.

Vierailija
24/25 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä7437 kirjoitti:

Järvenperä Espoossa on ihana.

Tätä olen joskus katsonutkin, kauniita taloja ja kohtuuhintainen, mutta saattaa olla autottomalle vähän haasteellinen :/

-Ap

Järvenperästä löytyy kaikki peruspalvelut kävelyetäisyyden päästä. Busseja kulkee 10 minuutin välein esim. Leppävaaraan ja matka kestää 20 min. Siitähän on sitten latu auki mihin vaan. Hiukan kuitenkin epäilen riittääkö tuo reilu 200.000 siistiin asuntoon, kun alueella on pääsääntöisesti rivareita ja muutama pienkerrostalo, jotka nekin taitaa olla aso-asuntoja.

Okei, Helsinkiin töihin saa toki vähän pidempään matkata, mutta ei se toki Leppävaarasta hirveän kauan vie.

Järvenperään on itse asiassa rakennettu muutamia uusia värikkäitä pienkerros/luhtitaloja, joissa kaksioiden ja kolmioiden hintaluokka 170 000-180 000 ja oli hyvin asiallisen näköisiä. Pieniä rivareita oli myös saatavilla. Sen hinnan kohtuullisuuden ja kauniiden talojen takia tuota aluetta vähän sillä silmällä katselinkin. En ole kuullut, että alue kuitenkaan rauhaton olisi, mutta ehkä vaan vähän kaukana.

Vierailija
25/25 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen katsonut Kiloa sillä silmällä. On nyt vuoden sisään tullut käytyä useamman kerran ja vaikuttaa todella viihtyisälle alueelle.

Viikinmäki voisi myös toimia sinulle. Paljon uudistuotantoa, vieressä Vantaanjoki ulkoilualueineen ja lyhyt matka Vanhankaupungin koskelle. Rakennettu korkealle, joten maisemat ovat varsin kivat Bussilla menee puolisen tuntia keskustaan. Sauna ja parveke ei ehkä budjetiisi mahdu, eikä niitä uudistuotanossa muutenkaan enää ole. Lähellä on ainakin ruokakauppa, kuntosali yms. Viikin Prisma, kirjasto yms ovat myös lyhyen matkan päässä ja raidejokerilla on pysäkki alueella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi