Rauhalliset, kohtuuhintaiset alueet Helsinki tai Espoo
Olen ostamassa asuntoa ja valitettavasti budjettini ei riitä alueeseen, jossa nyt asun ja joka on omaan makuuni ideaalialue. Asun nyt Munkkiniemessä vuokralla, jossa liikenneyhteydet lähellä, mutta niin myös luontoa ja meri. Ja hinnatkin on sen mukaiset, ainakin omistusasunnoissa.
Missä siis Helsingissä tai Espoossa olisi kohtuullisen hintainen alue, joka on rauhallinen ja jossa uskaltaa liikkua iltaisin, mutta kohtuullisen matkan päässä palveluista ja Helsingin keskustasta (mieluiten max 30-40min) julkisilla autottomalle?
Liikenteenmelu tms ei haittaa, rauhallisella tarkoitan lähinnä sitä, ettei poliisi ole pihalla joka toinen päivä ja öisin ei saa nukuttua, kun naapurit huutaa kännissä tai muuten vaan.
En halua remontoitavaa 70-luvun asuntoa tai erityisemmin tykkää betonilähiöistä, vaan omaan makuuni on uudemmat talot sekä vanhemmat talot (ennen 60-lukua tai 2000-luvun jälkeen rakennetut). Arvostaisin myös lähellä olevaa vettä, peltoa tai metsää, varsinkin merta.
Budjettini on max. 220k, pieni kaksio, väh. 35 neliötä riittää. Sauna tai parveke olisi plussaa.
Ilmianna siis alueesi, jos kuuluu tähän kategoriaan :-)!
Onko jollain kokemusta esimerkiksi Helsingin uudesta Kuninkaantammesta, Espoon Saunalahdesta tai Finnoosta? Vantaan Jokiniemen Gammelkullantanhuan uudet talotkin näyttää ihan kivoilta, mutta alue itsessään ei sano mitään.
Kommentit (25)
Espoolaisena osaan sanoa, että Saunalahti on alueena ihan kiva, mutta tosi kaukana kaikesta ja palveluita ei ole nimeksikään. Autottomana en muuttaisi sinne, julkisilla kestää tosi kauan.
Finnoo ja Kaitaa ovat jees etenkin Länsimetron jatkeen valmistuttua, aika rakennustyömaameininkiä tällä hetkellä. Liityntäliikenne kulkee Matinkylän metriksen kautta ihan toimivasti.
Itse katsoisin ehkä: Kilo, jo mainittu Järvenperä, Pohjois-Tapiola, Laajalahti, Konala, Mäkkylä, Pohjois-Leppävaara. Itse asun jälkimmäisessä, ja täällä asuntokanta on toki melko 70-80 lukulaisen tunkkaisen näköistä, mutta hintataso kohtalainen ja rauhallista on etenkin Vallikallion puolella (verrattuna Kyyhkysmäkeen, esim).
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Järvenperä Espoossa on ihana.
Tätä olen joskus katsonutkin, kauniita taloja ja kohtuuhintainen, mutta saattaa olla autottomalle vähän haasteellinen :/
-Ap
Viikin Latokartano. Asun itse rivarissa siellä. Peltoja, metsiköitä, merenrantaa (Vanhankaupunginlahti). ASukkaina pääosin lapsiperheitä, yliopistotutkijoita ja opiskelijoita ja asiantuntija-ammateissa olevia. Myös maah anmuuttajat on lähinnä tutkijoita yms, ei niitä humanitäärisiä tulijoita. Erittäin rauhallista ja mukavaa, ainakin täällä Eko-Viikin puolella, ihmiset uskaltaa jopa antaa aika pienten lastenkin ulkoilla itsekseen, enkä ikinä ole koiraani mihin tahansa vuorokaudenaikaan ulkoiluttaessani kohdannut mitään häiriöitä. Asunnot rakennettu 2000 ja jälkeen.
Julkisilla kulkijalle ei ehkä maailman kätevin mutta kyllä noissa sinun aikarajoissa keskustaan pääsee. Pari pikkukauppaa ja Viikin Prisma kävelymatkan päässä. Raide-Jokeri tulee pian jos itä-länsisuunnassa pitää matkustaa.
Painiity, joka virallisesti kuuluu Lintuvaaraan Espooseen. ihana paikka❤️
Kuninkaantammi on tylsä, siellä ei ole mitään. Ei kauppaa, ei kioskia. Junia sinne ei kulje, bussejakin huonosti ja ensi syksynä vielä huonommin, kun HSL huonontaa Länsi-Helsingin liikennettä.
Katsopa Koivuhovin ja Tuomarilan asemanseutua.
Helsingissä Kontula on kohtuuhintainen ja hyvät kulkuyhteydet ja palvelut 👍
Vuosaari vaikka tätä ei moni uskokaan. Muutan sinne vielä takaisin eläkkeellä 😊 Helsingin hienoimmat merimaisemat löytyy sieltä! Etsit vain kulman, jossa ei ole liikaa vuokrataloja. Lapsiperheelle en välttämättä suosittelisi, suhtaudun kouluihin epäilyksellä. Nyt asun Espoossa, mutta täällä on aika tylsää. Saunalahti on ok, mutta kaukana ja palvelut huonot.
Mahdoton yhtälö tuo rauhallinen ja kohtuuhintainen. Espoon kohtuuhintainen on Suvela. Muttei rauhallinen.
Vierailija kirjoitti:
Mahdoton yhtälö tuo rauhallinen ja kohtuuhintainen. Espoon kohtuuhintainen on Suvela. Muttei rauhallinen.
En sanonut halpa, vaan nimenomaan kohtuuhintainen.
Eikö muka Helsingissä tai Espoossa saa pientä kaksiota tai isoa yksiötä n.200 000 eurolla?
Ei kai nyt suurin osa alueista voi levottomia olla?
En nyt kuvittelekaan mistä Eirasta tai Westendistä ettiväni, vaan ihan vaan normaalialueilta, kun on monia paikkoja joihin en ole tutustunut tai tullut mieleen.
Kiitos vinkeistä muille!
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Katsopa Koivuhovin ja Tuomarilan asemanseutua.
Koivuhovi on junapysäkin nimi, asuinalue on Ymmersta.
Vierailija kirjoitti:
Espoolaisena osaan sanoa, että Saunalahti on alueena ihan kiva, mutta tosi kaukana kaikesta ja palveluita ei ole nimeksikään. Autottomana en muuttaisi sinne, julkisilla kestää tosi kauan.
Finnoo ja Kaitaa ovat jees etenkin Länsimetron jatkeen valmistuttua, aika rakennustyömaameininkiä tällä hetkellä. Liityntäliikenne kulkee Matinkylän metriksen kautta ihan toimivasti.
Itse katsoisin ehkä: Kilo, jo mainittu Järvenperä, Pohjois-Tapiola, Laajalahti, Konala, Mäkkylä, Pohjois-Leppävaara. Itse asun jälkimmäisessä, ja täällä asuntokanta on toki melko 70-80 lukulaisen tunkkaisen näköistä, mutta hintataso kohtalainen ja rauhallista on etenkin Vallikallion puolella (verrattuna Kyyhkysmäkeen, esim).
Kiitos vinkeistä, olen myös Leppävaaraa miettinyt kun olisi aika kätevän lähellä, mutta kuitenkin Helsinkiin nähteen edullisempi. Olen vähän käsittänyt, että sielläkin on vähän erilaisia alueita. Tiedätkö Millaisia ovat Puustellinmäki, Säterin alue ja uusi Vermonniitty? Ne kai kaikki kuuluvat Leppävaaraan?
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Järvenperä Espoossa on ihana.
Tätä olen joskus katsonutkin, kauniita taloja ja kohtuuhintainen, mutta saattaa olla autottomalle vähän haasteellinen :/
-Ap
Järvenperästä löytyy kaikki peruspalvelut kävelyetäisyyden päästä. Busseja kulkee 10 minuutin välein esim. Leppävaaraan ja matka kestää 20 min. Siitähän on sitten latu auki mihin vaan. Hiukan kuitenkin epäilen riittääkö tuo reilu 200.000 siistiin asuntoon, kun alueella on pääsääntöisesti rivareita ja muutama pienkerrostalo, jotka nekin taitaa olla aso-asuntoja.
Saako olla sosiaalista asuntotuotantoa kadun toisella puolella?