Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ihmisellä on vikana kun on kaksi korkeakoulututkintoa takataskussa mutta työvuosia kertynyt 0 vaikka ikää on 45

Vierailija
05.11.2020 |

Siis ihminen on valmistunut kahteen ammattiin. Toinen vieläpä työllistävälle alalle. Ei kuitenkaan työnteko maistu ja kituutetaan mielummin köyhyysrajalla.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikeuksia työllistyä? Aina pelkkä tutkinto ei riitä siihen.

Niinpä. Palstalla on varmasti paljon sellaisia, jotka eivät ole akateemisia, koska yliopistosta valmistunut tietää, että harvemmat tutkinnot ovat ammattiin suoraan pätevöittäviä. Lääkäri, opettaja, psykologi, sosiaalityöntekijä niitä harvoja. Hölmöä vetää aina joku egyptologia tuosta esimerkiksi, koska ekonomeilla on aivan sama tilanne. Työkokemusta on oltava jo ennen tutkintotodistusta, jos aikoo saada töitä. 

On siis eri asia kuin amiska tuo yliopisto. Akateemisilla työttömyys on silti harvinaisempaa ja selittyy urasuunnittelun puutteella, sairastumisella yms. Juuri vastasin HY:n kyselyyn tästä aiheesta, kaikille samana vuonna valmistuneille suunnattu kysely.

Ai, mä valmistuin just ekonomiksi enkä kerennyt edes hakea töitä (ehdin kyllä miettiä asiaa) kun mulle soitettiin 3 paikasta, että haluanko töihin heille, eikä ole mitään alan kokemusta. Työhaastattelussa suoraan sanoin, ettei ole kokemusta enkä tiedä millaista homma on.

Vierailija
42/43 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikeuksia työllistyä? Aina pelkkä tutkinto ei riitä siihen.

Niinpä. Palstalla on varmasti paljon sellaisia, jotka eivät ole akateemisia, koska yliopistosta valmistunut tietää, että harvemmat tutkinnot ovat ammattiin suoraan pätevöittäviä. Lääkäri, opettaja, psykologi, sosiaalityöntekijä niitä harvoja. Hölmöä vetää aina joku egyptologia tuosta esimerkiksi, koska ekonomeilla on aivan sama tilanne. Työkokemusta on oltava jo ennen tutkintotodistusta, jos aikoo saada töitä. 

On siis eri asia kuin amiska tuo yliopisto. Akateemisilla työttömyys on silti harvinaisempaa ja selittyy urasuunnittelun puutteella, sairastumisella yms. Juuri vastasin HY:n kyselyyn tästä aiheesta, kaikille samana vuonna valmistuneille suunnattu kysely.

Ai, mä valmistuin just ekonomiksi enkä kerennyt edes hakea töitä (ehdin kyllä miettiä asiaa) kun mulle soitettiin 3 paikasta, että haluanko töihin heille, eikä ole mitään alan kokemusta. Työhaastattelussa suoraan sanoin, ettei ole kokemusta enkä tiedä millaista homma on.

Sepäs taianomaista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tällainen taivaanrannanmaalari, tosin ikää "vasta" 32v. Taskussa kuitenkin kaksi suoritettua korkeakoulututkintoa ja yksi keskeytynyt tutkinto. Töitä tein ahkerasti 15-vuotiaasta parikymppiseksi, kunnes muutin omilleni uudelle paikkakunnalle ja sairastuin. Sen jälkeen en ole tehnyt päivääkään töitä. Olen opiskellut pääasiassa kuntoutustuella, sillä sairastan skitsofreniaa, vaikeaa masennusta ja ahdistuneisuushäiriötä. Vaikea löytää itselleni sopivaa alaa. Opiskelu on kuitenkin vähemmän kuormittavaa kuin työnteko, varsinkin yliopiston generalistialoilla joilla ei ole pakollisia opintoon sisältyviä harjoitteluita. Ehkä vielä jonakin päivänä pystyn tekemään vaikka asiantuntijatöitä tai hallinnollisia hommia. Yhden AMK-tutkinnon jouduin keskeyttämään, kun en saanut harjoitteluita suoritettua polttavan ahdistuksen takia. Tällainen on minun tarinani kaikessa lyhykäisyydessään.

Miten olet päässyt korkeakouluun ilman toisen asteen tutkintoa?? jos olet tehnyt töitä 15-20v ikävuodet?

Mistä sinä voit tietää, että hän ei olisi suorittanut toisen asteen tutkintoa, kun ei hän sitä kerro kirjoituksessaan? On olemassa mm. oppisopimuskoulutus, jossa tulee sekä tutkinto että työtä samaan aikaan, ja aika moni lukiolainenkin tekee töitä. Tai siis teki siihen aikaan, kun työtä oli tarjolla enemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kuusi