Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ihmisellä on vikana kun on kaksi korkeakoulututkintoa takataskussa mutta työvuosia kertynyt 0 vaikka ikää on 45

Vierailija
05.11.2020 |

Siis ihminen on valmistunut kahteen ammattiin. Toinen vieläpä työllistävälle alalle. Ei kuitenkaan työnteko maistu ja kituutetaan mielummin köyhyysrajalla.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaiselta ihmiseltä pitäisi periä maksetut opintotuet ja koulutuksen hinta takaisin korkojen kera.

Vierailija
22/43 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on motiivisi tämän ihmisen halveeraamisen yrittämiselle? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tällainen taivaanrannanmaalari, tosin ikää "vasta" 32v. Taskussa kuitenkin kaksi suoritettua korkeakoulututkintoa ja yksi keskeytynyt tutkinto. Töitä tein ahkerasti 15-vuotiaasta parikymppiseksi, kunnes muutin omilleni uudelle paikkakunnalle ja sairastuin. Sen jälkeen en ole tehnyt päivääkään töitä. Olen opiskellut pääasiassa kuntoutustuella, sillä sairastan skitsofreniaa, vaikeaa masennusta ja ahdistuneisuushäiriötä. Vaikea löytää itselleni sopivaa alaa. Opiskelu on kuitenkin vähemmän kuormittavaa kuin työnteko, varsinkin yliopiston generalistialoilla joilla ei ole pakollisia opintoon sisältyviä harjoitteluita. Ehkä vielä jonakin päivänä pystyn tekemään vaikka asiantuntijatöitä tai hallinnollisia hommia. Yhden AMK-tutkinnon jouduin keskeyttämään, kun en saanut harjoitteluita suoritettua polttavan ahdistuksen takia. Tällainen on minun tarinani kaikessa lyhykäisyydessään.

Vierailija
24/43 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tällainen taivaanrannanmaalari, tosin ikää "vasta" 32v. Taskussa kuitenkin kaksi suoritettua korkeakoulututkintoa ja yksi keskeytynyt tutkinto. Töitä tein ahkerasti 15-vuotiaasta parikymppiseksi, kunnes muutin omilleni uudelle paikkakunnalle ja sairastuin. Sen jälkeen en ole tehnyt päivääkään töitä. Olen opiskellut pääasiassa kuntoutustuella, sillä sairastan skitsofreniaa, vaikeaa masennusta ja ahdistuneisuushäiriötä. Vaikea löytää itselleni sopivaa alaa. Opiskelu on kuitenkin vähemmän kuormittavaa kuin työnteko, varsinkin yliopiston generalistialoilla joilla ei ole pakollisia opintoon sisältyviä harjoitteluita. Ehkä vielä jonakin päivänä pystyn tekemään vaikka asiantuntijatöitä tai hallinnollisia hommia. Yhden AMK-tutkinnon jouduin keskeyttämään, kun en saanut harjoitteluita suoritettua polttavan ahdistuksen takia. Tällainen on minun tarinani kaikessa lyhykäisyydessään.

Miten olet päässyt korkeakouluun ilman toisen asteen tutkintoa?? jos olet tehnyt töitä 15-20v ikävuodet?

Vierailija
25/43 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuntenut pari tuollaista. He ovat nyt aika paljon vanhempia, koska aloittivat opintonsa siihen aikaan, kun opinto-oikeusaika ei ollut rajattu.

Toinen oli käytännössä koti-isänä ja opinnot kesken, jotta saivat asua Helsingissä edullisessa opiskelija-asunnossa. Toinen opiskeli niin hyödyntöntä alaa, että ei oikeasti valmistunut eikä työllistynyt ennen kuin toisen tutkinnon ansioista joskus viisikymppisenä.

Molemmat olivat tietääkseni terveitä kunnon kansalaisia, mutta sen verran varakkaista perheistä, että ei ollut mitään taloudellista syytä valmistua ja päästä hankkimaan elantoaan itse.

Vierailija
26/43 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä aviomies elättää ja ap on kotiäidille kateellinen.

Vierailija
27/43 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tuntenut pari tuollaista. He ovat nyt aika paljon vanhempia, koska aloittivat opintonsa siihen aikaan, kun opinto-oikeusaika ei ollut rajattu.

Toinen oli käytännössä koti-isänä ja opinnot kesken, jotta saivat asua Helsingissä edullisessa opiskelija-asunnossa. Toinen opiskeli niin hyödyntöntä alaa, että ei oikeasti valmistunut eikä työllistynyt ennen kuin toisen tutkinnon ansioista joskus viisikymppisenä.

Molemmat olivat tietääkseni terveitä kunnon kansalaisia, mutta sen verran varakkaista perheistä, että ei ollut mitään taloudellista syytä valmistua ja päästä hankkimaan elantoaan itse.

Tunnen yhden tutkinnon suorittaneen, joka ei ole ollut koskaan töissä, koska ei ole rahan puolesta tarvinnut. Kukaan ei varmaan elä köyhyysrajalla huvikseen, vaan siinä on joku vakavampi syy. Siksi aloitus on mielestäni halpamainen. 

Vierailija
28/43 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikea vastaus. Liian suuret tuet.

Mä lopettaisin heti työt jos tuet olisi hyvät. Vierestä katson kuinka sisko kituuttelee tukien varassa. Ei kiva.

Vierailija
29/43 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen yhden tutkinnon suorittaneen, joka ei ole ollut koskaan töissä, koska ei ole rahan puolesta tarvinnut. Kukaan ei varmaan elä köyhyysrajalla huvikseen, vaan siinä on joku vakavampi syy. Siksi aloitus on mielestäni halpamainen. 

Ainakaan tuplasti korkeakoulutettu. Liikkeellä jälleen sadistisia kuraperseinsinöörejä.

Vierailija
30/43 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse en vain saa töitä vaikka olen.hakenut tuhansia ja tuhansia paikkoja!

Vierailija
31/43 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä aviomies elättää ja ap on kotiäidille kateellinen.

Todennäköisin selitys on tämä. Mutta on myös voinut saada lottovoiton tai perinnön, tuskinpa ap on nähnyt pankkitilin saldon, vaikka verotiedot on voinutkin pyytää verotoimistosta. 

Vierailija
32/43 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut jää kiikkiin opiskeluun, nauttii siitä niin paljon ettei halua lopettaa, ei tule valmista oloa...työelämä tuntuu lopulliselta

Vierailija
33/43 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläpäin estää, jos ei ole sukulaisia valitsemassa työpaikkoihin. Jotkut vain eivät kelpaa.

Vierailija
34/43 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että kyseinen ihminen kaipaa myötätunnoksi verhottua juoruilua. Juoruilun ja lannistaminen tarve on ilmeinen, kateus.

Vierailija
35/43 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko, että kyseinen ihminen kaipaa myötätunnoksi verhottua juoruilua. Juoruilun ja lannistaminen tarve on ilmeinen, kateus.

Kateus siitä, että on suorittanut kaksi yliopistotutkintoa, kun ap:lla ei ole yhtään? Köyhyysrajalla elämisessä ei luulisi olevan mitään kadehtimista.

Vierailija
36/43 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateus siitä, että on suorittanut kaksi yliopistotutkintoa, kun ap:lla ei ole yhtään? Köyhyysrajalla elämisessä ei luulisi olevan mitään kadehtimista.

Moni amk-inssi/opistoinssi kadehtii.

Vierailija
37/43 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten olet päässyt korkeakouluun ilman toisen asteen tutkintoa?? jos olet tehnyt töitä 15-20v ikävuodet?

Olen tuo lainaamasi henkilö, ja minulla on kyllä ylioppilastutkinto. :) Tein töitä lukion ohella synttäriohjaajana ja ruokakaupassa.

Vierailija
38/43 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeuksia työllistyä? Aina pelkkä tutkinto ei riitä siihen.

Vierailija
39/43 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kysyt?

Vierailija
40/43 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikeuksia työllistyä? Aina pelkkä tutkinto ei riitä siihen.

Niinpä. Palstalla on varmasti paljon sellaisia, jotka eivät ole akateemisia, koska yliopistosta valmistunut tietää, että harvemmat tutkinnot ovat ammattiin suoraan pätevöittäviä. Lääkäri, opettaja, psykologi, sosiaalityöntekijä niitä harvoja. Hölmöä vetää aina joku egyptologia tuosta esimerkiksi, koska ekonomeilla on aivan sama tilanne. Työkokemusta on oltava jo ennen tutkintotodistusta, jos aikoo saada töitä. 

On siis eri asia kuin amiska tuo yliopisto. Akateemisilla työttömyys on silti harvinaisempaa ja selittyy urasuunnittelun puutteella, sairastumisella yms. Juuri vastasin HY:n kyselyyn tästä aiheesta, kaikille samana vuonna valmistuneille suunnattu kysely.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi