Mikä ihmisellä on vikana kun on kaksi korkeakoulututkintoa takataskussa mutta työvuosia kertynyt 0 vaikka ikää on 45
Siis ihminen on valmistunut kahteen ammattiin. Toinen vieläpä työllistävälle alalle. Ei kuitenkaan työnteko maistu ja kituutetaan mielummin köyhyysrajalla.
Kommentit (43)
No ehkä se, että se työnteko ei maistu? Sen taustalla voi olla esim mielenterveysongelmia, mutta ei väistämättä niitäkään.
Mulla! Asperger ja muutakin ongelmaa jota ei (onneksi) tarvitse kaltaisillesi sairaille ihmettelijöille kertoa.
Oisko adhd/autismi/add/pershäiriö?
Ei ihmisellä tarvitse olla mitään vikaa jos töitä ei vaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Mulla! Asperger ja muutakin ongelmaa jota ei (onneksi) tarvitse kaltaisillesi sairaille ihmettelijöille kertoa.
Mutta miksi kuluttaa yhteiskunnan varoja noin törkeästi jos ei ole aikomustakaan maksaa takaisin.
Kaikki eivät vaan kelpaa yhteiskuntaan tekivätpä mitä tahansa osoittaakseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta miksi kuluttaa yhteiskunnan varoja noin törkeästi jos ei ole aikomustakaan maksaa takaisin.
Jos opintotukea ja lainaa tarkoitat, niin eivät ne riitä edes ensimmäisen tutkinnon suorittamiseen, kun loppuvat. Joten toisen tutkinnon on ainakin omilla rahoillaan tehnyt.
Oikea vastaus. Liian suuret tuet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten törkeästi? Luulitko että opiskellessani tiesin, että sairastuisin pahemmin? Oletko joku oraakkeli, jolta käydään kysymässä lupa mitä täällä saa tehdä ja mitä ei - ihan vaan tulevaisuuden varalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko S. Kosken ruma fanipoika?
Yleensä se vika on yhteiskunnassa eikä yksilössä.
Ei ole ymmärtänyt lähteä ulkomaille unohtaen äidinkielensä, töitä ei ole suomessa ollut oikein koskaan satoihin vuosiin. Joten ihan kuin albaaniassa tai nigeriassa jos haluaa edetä pitää lähteä pois kotiomaastaan myös suomessa.
En ole ihan 45, vaan vasta 39. Aloitin vasta tänä vuonna ensimmäisessä työpaikassani.
Historiani tähän asti:
- lukioaikana en tehnyt töitä tai kesätöitä, koska harrastin kaiken vapaa-aikani ja kesälomat vietin perheen kanssa aina ulkomailla - rahan puolesta ei siis tarvinnut koskaan tehdä töitä
- lukion jälkeen vanhempani rahoittivat opiskeluni kokonaan - ei tarvinnut käydä töissä
- ensimmäisen tutkinnon jälkeen menin naimisiin - mies elätti
- olin 12 vuotta kotiäitinä kolmen lapsen kanssa, enkä käynyt töissä tuona aikana
- opiskelin toisen tutkinnon kotiäitivuosinani ja valmistuin maisteriksi 38-vuotiaana
- kahden tutkinnon jälkeen sain töitä siis vasta 39-vuotiaana
Minulla suurimmat syyt ovat siis olleet vanhempien varakkuus ja pitkään jatkunut kotiäitiys, jolloin mies oli vastuussa perheen elättämisestä. Nyt minulla on vielä 25-30 vuotta työelämää jäljellä.
Saan nyt bruttona noin 3100 euroa, eli kaipa tässä ehdin maksaa veroja ihan kiitettävästi takaisin näistä vuosien lorvimisista huolimatta.
Jos tutkinnot ovat koillis-Afrikan tutkimus ja egyptologia, niin ihmekös tuo.
Ensimmäinen tutkinto ei ole työllistänyt, joten opiskellut toisen ja sairastunut johonkin. Mt-ongelmat ei näy aina päältä eivätkä kaikki muutkaan vakavat sairaudet. Ja jos työhistoriaa ei ole kertynyt, niin vanhempana ei saa enää töitä, vaikka olisi kolme tutkintoa.
Vastuunpakoilua? Kuulostaa kyllä oudolle. Melko jännä tapaus taitaa olla kyseessä.
Masennus ja ahdistus.kun elämä ei ollutkaan kivaa?