Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asia, mitä ihmettelen: mihin ihmeeseen käytätte vedenkeitintä?

Vierailija
21.02.2014 |

Minä, sen harvan kerran, jos teetä haluan, keitän veden kattilassa.

Kommentit (123)

Vierailija
1/123 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim kuumaan mehuun, teehen, nuudeleihin, couscousiin, pussikahveihin.

Vierailija
2/123 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska se on energiatehokkaampaa kuin veden keittäminen liedellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/123 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veden keittämiseen.

Vierailija
4/123 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään käytin kaksi krt: keitin teeveden ja lapselle nuudeliveden. Keitin on sellainen, että voimme itse valita veden kiehumisasteen. Hifistelyä nääs.

Vierailija
5/123 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiehutan perunoiden, riisin, pastan keitinveden. Teevettä, kuumaa mehua, jo mainitut nuudelit, joskus pikapuuro.

Vierailija
6/123 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun minä teen näin niin muissa tavoissa ei ole järkeä.

Vierailija
7/123 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös kahvinkeitin on turhake. Onhan jokaisella kotona kahvipannu. Onhan?

Vierailija
8/123 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Levy päälle, kattila levylle, keittimellä vesi kiehuvaksi, kiehuva vesi kuumaan kattilaan ja hups, sehän kiehuu heti! Sinne pasta ja valmista on puolet nopeammin.

Vierailija
9/123 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska kysymys.

Vierailija
10/123 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä teevettä keitän ja keittimeni voi ohjelmoida keittämään sopivan kuumaa vettä vihreälle, valkoiselle ja mustalle teelle.

Käytän toki myös perunoiden ym. keitinveden kiehauttamiseen.

Vierailija
11/123 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veden keittäminen on nopeampaa ja säästää sähköä enemmän kuin kattilassa keittäminen. Ja on myös turvallisempaa, vedenkeitin menee kiinni kun on kuumaa eikä siinä tarvitse vieressä seisoa ja odottaa.

Vierailija
12/123 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaikissa kattiloissa on tehty rasvaisiakin ruokia, joten mitään niistä ei viitsi käyttää teeveden keittämiseen. Pitäisi olla ihan oma vesikattila erikseen. 

Vedenkeitin on ihan nopsa ja kätsy.

Vierailija
13/123 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kahvini pressopannulla ja lämmitän veden vedenkeittimessä. Ruuanlaitossa käytän melkein aina kun tarvitaan vettä; kiehautan kastikkeeseen tarvittavan veden keittimessä ennen kuin kaadan kasariin muiden ainesten joukkoon, samoin kuumennan pasta- ja perunaveden keittimellä ensin. On se ihan kätevä, nopeuttaa ja säästää energiaa.

Vierailija
14/123 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 22:35"]

Tänään käytin kaksi krt: keitin teeveden ja lapselle nuudeliveden. Keitin on sellainen, että voimme itse valita veden kiehumisasteen. Hifistelyä nääs.

[/quote]

Onko teillä paineistettu vedenkeitin vai uhmaako se muuten vaan fysiikan lakeja?

Vierailija
15/123 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitän veden vedenkeittimessä, tulee nopeammin ja energiatehokkaammin kuin liedellä kattilassa. Silloinkin, jos teen esim. keittoa, keitän veden usein vedenkeittimellä ja lisään ruokaan, testattu on, vesi kiehuu huomattavasti nopeammin keittimessä kuin kattilassa. Puuroa keittäess lisään kuuman veden hiutaleisiin. Ruokaa lämmittäessä ruoka pannulle / kattilaan ja vähän kuumaa vettä päälle, lämpiää nopeasti. Vedenkeitin on päivittäisessä käytössä. Teehen ja kaakaoon tietenkin vesi vedenkeittimellä. 

Vierailija
16/123 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en enää tulis toimeen ilman. Sen huomaa kun va.menemme vanhemmilleni, mun kodinhengetärtaidot kun ei oo aina maailman parhaimmat niin usein alan laittaa esim. ruokaa vähän viime tingassa. Nälkäisten lasten odottaessa nopeuttaa aika paljon jos pastaveden kiehauttaa ensin vedenkeittimellä ja sitten laittaa hellalle, kuin että alkaa ensin paria litraa kylmiltään lämmittelemään. Puhumattakaan siitä energiatehokkuudesta :)

Vierailija
17/123 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitän teeveden, aamun pikapuuroveden, pakastekasvikset sulatan vedenkeittimellä kiehautetulla vedellä (jäävät rapeammaksi kuin kattilassa keitetyt) ym. Nopeampaa kuin kattilassa keitetty.

Vierailija
18/123 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no, kaikki ei halua teetä "sen harvan kerran". Mä en juo kahvia ollenkaan, mutta juon päivässä monta kuppia teetä. Vedenkeitin on siis mulle sama kuin kahvinjuojalle kahvinkeitin. Yhtä hyvin voisi kysyä, että mihin sinä kahvinkeitintä tarvitset? Sen harvan kerran kun minä juon kahvia, niin menen kahvilaan juomaan kunnon erikoiskahvit. 

Vierailija
19/123 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä teinit keittää nuudeleihin veden vedenkeittimellä. Muuhun ei käytetä.

Vierailija
20/123 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 22:38"]

[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 22:35"]

[/quote]

Onko teillä paineistettu vedenkeitin vai uhmaako se muuten vaan fysiikan lakeja?

[/quote] Eiko teilla ole mikroja? Minulla tulee kattilallinen vetta kiehuvaksi muutamassa minuutissa kaasulla, ei tarvite erillisia keittimia.