Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaalilaatikko on niin hyvää?!

Vierailija
05.11.2020 |

Tein täydellistä kaalilaatikkoa, taas kerran.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki perusruokahan on taivaallista,kaalilaatikko,karjalanpaisti,kalakeitto ja lihapullat .Lisäksi terveellistä.

Vierailija
42/50 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saisko reseptejä, kiitos!

Kaali suikaleiksi, soijarouhetta, murusteltuja lihaliemikuutioita, parsakaalta antamaan makua, persiljaa, homejuustoa, pilkottua silliä ja liemeksi piimää. Valmistuu mikrossa reilussa vartissa.

Huono Äiti?

XD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos kaalilaatikkoa jää yli, siitä tulee täydellistä kaalipiirakkaa!

Vierailija
44/50 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja jos kaalilaatikkoa jää yli, siitä tulee täydellistä kaalipiirakkaa!

Ei jää yli, koska vain paranoo jääkuapissa.

Vierailija
45/50 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, ei ole helppoa tehdä täydellistä kaalilaatikkoa, hakusessa vielä.

Onko vinkkejä?

Piiiiiiitkä haudutus, maustaminen.

Pitkä, pitkä mutta riittääkö kaksi tuntia? Kai tässä joku optimiaika on, vaikka ohjeissa tyrkyttävät vain tuntia. Tuo hapankaalin lisääminen voisi olla mielenkiintoinen juttu.

No itse pehmentelen kaalin ensin kasarissa sipulin kanssa, siinä menee sellainen puolitoista tuntia kun höyryttelee. Sitten lisäilen mausteita, riisiä ja ruskistettua jauhelihaa ja annan muhia kasarissa puolisen tuntia lisää. Lopuksi siirrän uunivuokaan ja tyrkkään kolmeksi vartiksi, ainakin, uuniin.

Ei ole hätästen ruoka tämä.

Minulla on varsin samanlainen resepti mutta tehdään aina kasvisversiona. Tuo pitkä pehmentely ensin pannulla ja sitten uunissa haudutus on herkullisen laatikon salaisuus. Paranee vielä aina lämmitettäessä uudelleen, joten voi suosiolla tehdä ison annoksen.

Vierailija
46/50 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silppua kaali ja paista kaalisilppu voissa valurautapannulla muutamassa erässä. Kaada paistettu kaalisilppu uunivuokaan.

Keitä pari desiä hyvin huuhdeltua riisiä suolatussa vedessä lähes kypsäksi. Voit laittaa keitinveteen laakerinlehden jos haluat.

Laita puolisen litraa lihalientä kiehumaan.

Ruskista reilusti naudanjauhelihaa, lisää sipulia ja ruskista vielä hetki, mausta oman makusi mukaan. Esim. chili ja valkosipuli antavat mukavaa makua. Vähintään tarvitset suolaa ja mustapippuria. Myös meiramia voi laittaa.

Sekoita keitetty riisi ja jauheliha paistetun kaalisilpun sekaan. Kaada lihaliemi joukkoon ja päälle tummaa siirappia vähintään puoli desiä.

Hauduttele uunissa vähintään pari tuntia. Peitä foliolla jos pinta alkaa tummua liikaa.

Tällä reseptillä olen onnistunut aina täydellisesti. Keinokermat ja munamaidot kannattaa unohtaa. Ne pilaavat hyvän ruoan.

Vierailija
47/50 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mä olen tehnyt sen.

Vierailija
48/50 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras ruoka ikänä

Vierailija
49/50 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä on niin paljon sokeria.

Eikkai siinä ny paljon sokeria ole :D Tuleeko siihen nyt jopa puoli desiä siirappia? Aika vähän jos vertaa siihen kuinka paljon jotkut mussuttavat kaiken maailman karkkia ja viinereitä ja juovat limpparia.

Jonottaa sadan metrin jonossa irtokarkkeja ja valittaa kuinka kaalilaatikossa on sokeria? :DDD

Vierailija
50/50 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole..Vihaan kaalilatikkoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi