3kk - pääseekö minkäänlaiseen hölkkäkuntoon?
En tällä hetkellä jaksa hölkätä edes 100 metriä. Ylipainoakin on reilusti. Jos nyt aloitan, ehdinkö esim. 3kk aikana minkäänlaiseen "juoksukuntoon"? Porin juoksukoulu lienee ihan aloittajille, jospa noudattaisi sitä ja kävisi parin ekan viikon useampaan kertaan...
Kommentit (11)
Vaikea sanoa, mutta kyllä 3 kuukaudessa ehtii kunto koheta vauhdilla. Varo yliharjoittelua, jos meinaat tosi kovaa treenata esim. joka päivä. Uskon, että pääset juoksukuntoon. Tsemppiä!
onko tuon porin juoksukoulun sisältö jossain netissä nähtävissä, siis sisältörunko noin pääosissaan? millaisia harjoitteita, kesto ja määrät?
Miten huono kunto voi olla, jos ei 100m taitu??? Ei ymmärrä.
Löytyy googlesta. Ja voi olla huono kunto kun on läski. Toisaakta jaksan kyllä 50min crossing-tunnin, joten juoksun oppimisen isoimpana esteenä on varmaan se, miten pää ja polvet kestää. Ap.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 19:36"]Hmm, pitäisiköhän munkin kokeilla. Vaikuttaa sopivan uksinkertaiselta, en tosin ole varma jaksanko edes tuota ekan viikon ohjelmaa... Ja mitä mä laitan päälle??
[/quote]
Kävin kokeilemassa. En jaksanut juosta edes tuota kahta minuuttia :( Nyt on pohkeet ja perse ihan jumissa. Miten voi ihmisellä olla näin huono kunto?
Treenasin kolme kuukautta ja osallistuin juoksukisaan. Lenkkejä 4 viikossa mut erilaisia ja tavoitteellisia. Eli ehtii mut vaatii sitoutumista.
Update eiliseen viestiin:
Kävin kokeilemassa miltä Porin juoksukoulun ekan päivän ohjelma tuntuu. Ja juhuu, jaksoin juosta 2 minuuttia! Vauhti ei päätä huimannut vaan meno oli enemmänkin lyllertämistä, mutta etenin nopeammin kuin kävellen. Oikeastaan 90 sekuntia jaksoin hyvin, viimeisen 30 aikana piti katsoa kelloa. Toinen kaksiminuuttinen oli ekaa helpompi. Kävelyä tuli vähän enemmän kuin ohjeessa, sillä ensin piti päästä pois kotikadulta :)
Tästä se lähtee! Nyt on hyvä fiilis, ihan kuin olisin tehnyt pidemmänkin lenkin :) Ap.
Hmm, pitäisiköhän munkin kokeilla. Vaikuttaa sopivan uksinkertaiselta, en tosin ole varma jaksanko edes tuota ekan viikon ohjelmaa... Ja mitä mä laitan päälle??
Mulla on menossa kuudes viikko Porin juoksukoulua ja hyvin on mennyt!:) Aina, kun eteen on tullut uusi, suurempi haaste, olen ensin kironnut, että ei tämä ikinä tule onnistumaan, mutta lenkin jälkeen olen aina saanut todeta, että ei helvetti, MÄ pystyin siihen! :)
Mä opettelin tolla porin juoksukoululla. Alkutilanne oli se, että mulla meni 5km:n kävelylenkkiin yli tunti ja oli pakko välillä pysähtyä penkille pitämään taukoa.
11 vkoa porin juoksukoulua ja juoksin sen 10km!
Porin juoksukoulussa 11. viikossa oppii juoksemaan 10 km eli 3 kk riittää hyvin. Juoksin sen mukaan noin 1,5 vuotta sitten ja sain kovan kipinän liikuntaan. Itse etenin ohjelman mukaan, mutta minulla ei olllut ylipainoa. Jos ohjelma tuntuu liian kovalta, aloita laihduttamisesta ja porraskävelystä parin viikkoa ja etene sitten juoksuohjelman mukaan.