Oman elämäsi ärsyttävimmät ihmistyypit
Tyyppi joka raivostuttaa tahallaan tai vahingossa.
Kommentit (43)
Työkaveri joka tekee toisten hommia omasta halustaan ja uhriutuu koska ”hän tekee täällä kaiken” Kukaan ei kysynyt häntä tekemään mitään muuta kuin omat hommansa. Deadlineen on kaksi kuukautta, mutta hänestä kaikki pitää tehdä justhetinyt.
Säälijät. Kun olet työtön (vaikkakaan et köyhä), niin jokainen yrittää sääliä. En tarvitse säälivää katsettanne.
Toinen ovat sekopäät liikenteessä nykyään, joiden on pakko ohittaa sinut jos olet ihan normaalin ajon aikana ohittanut heidät.
Kokoomusajokoirat ovat toki sitten ihan oma lukunsa. Eivät ymmärrä mitään ihmisistä, jotka elävät toisenlaisessa tilanteessa kuin he itse. Aivan pihalle muista kuin omasta elämästään.
Mulkku naapuri, joka kyylää kaikkea ja etsimällä etsii syytä valittaa
Kaikki, mutta hei! Meillä on hyvä tekosyy siihen olemme vain ihmisiä.
Et voi muuttaa muita, mutta voit muuttaa oman suhtautumisesi muihin. ( ei ole helppoa, mutta pitkässä juoksussa säästää sun hermojas enemmän)
Tyyppi, joka vähättelee ja vinoilee kaikille muille (muka vitsinä), mutta auta armias, jos sanot hänelle vähänkin jotain poikkipuolista. Joko hän saa hirveän raivarin tai sitten vaikenee, ja perästä kuuluu syyllistäviä uhriutumisviestejä: "Hei, kyllä mä tiedän, etten todellakaan oo täydellinen, mutta mä yritän parhaani. Tuli kyllä tosi paha mieli, kun huomautit mun viasta..."
Olen yrittänyt karsia näitä elämästäni (mm. joitain vanhoja kavereita), mutta aina niitä tulee jostain matkan varrelta uusia.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomusajokoirat ovat toki sitten ihan oma lukunsa. Eivät ymmärrä mitään ihmisistä, jotka elävät toisenlaisessa tilanteessa kuin he itse. Aivan pihalle muista kuin omasta elämästään.
Noitahan on palsta pullollaan ja sit tarjoavat omaa elämäänsä malliksi muille.
Vierailija kirjoitti:
Tahallaanväärinymmärtäjä. Pyrkii provosoitumaan kaikesta, mitä sanon. Vaikka kuinka varon sanomisiani hänen seurassaan, hän osaa kyllä ylitulkita ja ymmärtää minut väärin. On kyllä muidenkin tiimiläisten elämän ärsyttävin ihmistyyppi, ja samanlainen kaikille. Syö koko tiimin motivaatiota.
Ihan kuin Av-palstan nainen! Haukkuuko hän myös miehiä?
Normaalissa keskustelussa pikkuseikkoihin takertuvat räkättäjät, jotka vääntämällä vääntävät vitsiä aiheesta kuin aiheesta joko tahallaan tai vahingossa huomaamatta, että muut eivät ole huumorintajuttomia vaan kyllästyneitä heidän rätkötyksiinsä. En vain ymmärrä miten joiltain voi mennä täysin ohi, ettei heidän tekonaurunsa naurata tai kiinnosta ketään muuta. Monta palaveria tuli vedettyä niin, että puolet ajasta kului yhden vitsiniekan irvailun kuunteluun. Lisäksi aina ryhmissä yhdelle ihmiselle suodaan joku kumma koomikon rooli, eli aivan sama mitä se sanoo, niin se on aina hauskaa välittämättä siitä et 90% ryhmästä on aivan nyppiintyneitä siihen touhuun.
Kyllästyin myös eksässä tähän piirteeseen. Meinasin lyödä luurin alas harva se kerta, kun olin hänen kanssaan puhelimessa. Olin kerran vaihtamassa julkisia, eli nousemassa bussista toiseen ja aiempi bussi viivytteli etten ehtinyt jatkoyhteyteen. Olin juuri juoksemassa linjuria kiinni, kun kuski vain löi ovet kiinni ja lähti pysäkiltä. Sanoin puhelimessa eksälle, että helkutin ykkönen lähti, ja eksä alkoi riekkua "Hyppää kakkoseen HOHHOHHOHHHOO!" Liikkumisesta tullut stressi yhdistettynä huonoon huumoriin sai minut lyömään luurin kiinni.
Hän asui uudella asutusalueella, josta olin lukenut että taloissa oli vakiovarustuksena hiustenkuivaaja peilikaapin yhteydessä (vau mikä etu) ja erehdyin kysymään asiaa. Hän sai kaljuuteensa vedoten väännettyä asian taas teennäisesti vitsiksi jolle hän höhötti itsekseen puhelimessa kunnes huomasi hiljaisuudestani, ettei minua kiinnostanut kuunnella sitä itseensä käännettyä väkisin väännettyä huumoria.
Draamaqueenit. Onneksi näitä ei tutuissani ole kuin kaksi ja kummankaan kanssa ei tarvitse olla kovin usein tekemisissä.
Ajantappaja. Henkilö joka hakee muilta itsensä viihdyttämistä.
Soittaa kun itsellään on tylsää. Ei mitään asiaa, mutta olisi aikaa puhua kanssani nyt puoli tuntia, kun juna on myöhässä. Mistä haluaisit jutella? Ei mitään, mulla vaan on nyt aikaa.
- määrittelijät, lokeroivat ja määrittelevät sinut kysymättä
- huomionhakuiset, näitä on liikenteessä, kadulla, bussissa, joka paikassa
Krooniset valittajat ja marisijat ärsyttävät. Lähipiirissäni on yksi tällainen. Hän valittaa koko ajan kaikesta, ei halua kuitenkaan tehdä mitään helpottaakseen ja muuttaakseen asioita. Kääntää puheen hyvin usein itseensä.
Ihminen joka tupla buukkaa tapaamisia toistuvasti ja odottaa muiden joustavan hänen aikojensa mukaan.
Ihmiset jotka laittavat yöllä tekstiviestejä tai pahimmillaan soittavat.
Ihmiset jotka laittavat tekstiviestinsä useassa erässä. Esim. 1. Moi mitä kuuluu. 2. Mulla ois yks juttu. 3 kerkertkä kuulemaan. 4. ois kiva jos kerkeet. 5. kuulemisiin 6.😊 7.👍...
Vierailija kirjoitti:
Sellainen joka kiertoilmaisuilla yrittää muuttaa toisia ihmisiä tai tuoda esiin vikoja. Oli tällainen työkaverian ja v...n raskas persoona. Piti itseään viisaana.
Kiertoilmaisuja ristiriita-/ konfliktitilanteissa käyttävä pyrkii tuomaan esiin näkemiään epäkohtia hienovaraisesti ja diplomaattisesti. Ei pidä tapanaan hyökkätä päälle. Näistä närkästyy yleensä se, kenellä olisi jotain korjattavaa. "Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa". Eli: kumpihan siinä pitää itseään viisaana? Tätä viimeksi lausuttua en yleensä käytä tätä poikkeusta lukuunottamatta itse lainkaan, koska ei meistä kukaan pääse toisen pään sisään ajatuksia lukemaan. Emme siis voi tietää pitääkö ihminen itseään viisaana, ellei hän itse sitä totena ääneen sano. Ne jotka luulevat tietävänsä, tuovat oman ylemmyydentuntonsa/ "viisautensa" esille tällaisilla arvioilla toisista ihmisistä.
Työpaikan pahanpuhujat. Myrkyttävät ilmapiiriä selän takana ja keräävät "tukijoukkoja" yhteiseen parjauskampanjaan. Aivan kuin muuan tapetilla oleva presidenttiehdokas suuressa maailmassa.
Huippu nuukat tyypit ja jotka yrittävät hyötyä toisesta rahallisesti.
Se, joka juoksee jännämiesten perässä sen minkä kerkeää ja vähän sen päälle, lisäksi tästä on tullut oikeastaan hänen ainoa puheenaiheensa - päivittäin saan kuulla kuinka martti ja pertti ovat taas kehuneet häntä... Kuitenkaan hän ei suuresta kysynnästä huolimatta halua niitä, jotka hänet ottaisivat, vaan vain ne kusipäisimmät kelpaavat :D Meno tasoa ala-aste....
Toinen paha on joka asiassa apua tarvitseva takertuja ja uhriutuva roikkuja, onneksi olen päässyt hänestä eroon.