Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitääkö hiivatulehdusepäilyssä mennä lääkäriin?

Vierailija
21.02.2014 |

Asun monen kymmenen kilometrin päässä lähimmästä viikonloppupäivystyksestä enkä viitsisi lähteä päivystykseen tämän takia. Voinko hakea apteekista suun kautta otettavan lääkkeen jos ennen ei ole ollut kyseistä tulehdusta? Virtsaaminen ei satu, mutta emätintä kuumottaa :( Epäilisin olevan hiivatulehdus..Sukupuolitauti ei voi olla, koska en ole aikoihin harrastanut seksiä eikä vastaa oikein virtsatietulehduksenkaan oireita.

Voiko hiivaepäilyn takia edes mennä päivystykseen vai pitääkö odottaa maanantaihin? Miten hiivatulehdus tutkitaan lääkärissä?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oireet on tosi selvät ja tunnistat ne selvästi niin senkus haet lääkkeet apteekista. Jos taas ainoa iire on tuo kuumotus ja et ole lainkaan varma niin sitten lääkäriin vahvistamaan asia. Vaikka et olisi hetkeen sekstaillut niin se ei pois sulje taudin mahdollisuutta sillä useat taudit saattavat olla piilevinä pitkäänkin. Kyllä hiivan oireet on aika helposti tunnistettavissa.

Vierailija
2/6 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kait sanotaan että ekan hiivan kanssa pitäis mennä lääkäriin ja myöhemmin saa hommata vaan itse apteekista lääkkeet. Mutta luulen että tuo suositus on lähinnä siksi että teinit kävis sen ekan hiivaksi olettamansa oireilun kanssa lääkärissä varalta, koska eivät ehkä osais itse diagnosoida jos se onkin jotain ihan muuta ja saattavat muutenkin tarvita pientä keskustelutuokiota sukupuolielämään yms. liittyen. Mutta aikuiset voi mun mielestä hakea itse lääkityksen ekaankin hiivatulehdukseen, koska osaavat yleensä itse järkeillä paremmin mistä on kyse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hain vaan lääkkeet apteekista. Auttoi nopeasti joten varmistui hiivaksi.

Vierailija
4/6 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse mennä, lääkkeet on reseptivapaita.

Vierailija
5/6 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä lääkkeet on ihan samat, ostat ne sitten itse tai käyt lääkärillä näyttämässä, että hiivaa on. Hiivalääkkeet onneksi tehoavat nopeasti, joten kauaa ei tarvitse kärvistellä. :)

Vierailija
6/6 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 14 vuotta ja mua kutittaa alapääs välillä voimakkaasti mutta välillä taas ei yhtään tää on musta outoa. ollaa äidin kanssa pähkäilty että kyseessä voidi olla hiivatulehdus mutta jos mua vaan kutittaa ja ei oo kokkareista valkovuotoa ni voiko se silti olla hiivatulehdus? Oon käyttäny pari päivää bepanthenia ja kutina helppottuu muutamaksi tunniksi virtsaaminen ei satu mutta joku vessa käynnin jälkeen pitää laittaa rasvaa uuestaan. me mennää lääkärille kun päästään kotiin takasin matkalta mutta mua pelottaa meno lääkärille koska jos tää on hiivatulehdus nii tää on vasta mun eka ja en tiiä miten lääkäri tutkii onko se hiiiva vai mistä tää johtuu? Toivoisin vastauksia että miten lääkäri toimii?