Kassaneiti ei kysynyt nuoren asiakkaan henkkareita, huomautin asiasta ja...
...taisin saada sillä "perjantai-illan paskin asiakas"-palkinnon. Kassaneiti flirttaili nuoren pojan kanssa, poika osti 24-päkin kaljaa eikä kassa kysynyt papereita. Poikien mentyä sanoin ääneen, ettei sitten henkkareita kysytty, ja kassa vaan tokaisi että "ei se musta alle 18-vuotiaalta näyttäny". Ostoksia pakatessa vielä mulkaisi päälle. Ne henkkarithan pitäis kysyä kaikilta alle 30-vuotiaan näkösiltä...
Ei oikeasti mun elämää kaada, oli se asiakas sitten 16 v. tai 19 v. mutta kunhan ihmettelin ja olen toisten asioihin puuttuva kääpä. Hyvää viikonloppua kaikille. :)
Kommentit (15)
Tyhmä kassa,kaupalta voi mennä alkoholin myyntiluvat jos myy ala-ikäiselle.Ihan aiheesta huomautit :)
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 20:40"]
Tuossa on olemassa myös mahdollisuus että kassaneiti tunsi nuoren asiakkaan mutta ei vain sinulle kertonut sen olevan naapurin Pete, jonka isoveljeä kassa on käynyt naimassa.
[/quote]No voi olla näinkin, että olivat tuttuja muttei sitä oikein voi uteliaalle sivustakatsojalle paljastaa. :)
Kassa varmman samalla yritti sua tai miestäsi huutelemalla että täällä on vapaa kassa? Kassat on niin wt.
Ap voisi pitää huolen ihan omista asioistaan eikä alkaa neuvoa ammattilaista.
Niin, mä kun satuin tuntemaan ko. asiakkaan. On 20v. Paperit on katottu pariin kertaan aiemmin ja nyt jäänyt naama mieleen, kun meillä 'läppäkin lentää' siinä ostotilanteessa.
Pitäisköhän ap.n hakeutua alalle jossa voi kysellä henkkareita kun noin kovin on aiheesta kiinnostunut?
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 20:44"]
Ap voisi pitää huolen ihan omista asioistaan eikä alkaa neuvoa ammattilaista.
[/quote]Lukiolaistytöt kaupan kassalla onkin truu-ammattilaisia.
ap
Kylläpä olitkin niin tunnollisen keskiluokkainen, että. Kassa oli varmasti wt.
Kyllä sä tolla tyydytyksen tunteella pärjäätkin varmasti puo vuotta. Ja rätei ja lumpui piisaa.
Tyttäreni on 19 eikä häneltä kysytty papereita edes alkossa kossua ostaessa, puhumattakaan kaupoista kun on ostanut siideriä. Ilmeisesti näyttää yli 30 vuotiaalta.
Siihen ikä-kysymykseen ei kassaneidin mielipidettä kysytä. Kautta linjan on sääntönä, että paperit kysytään alle 30v. ja sillä sipuli.
Kassa toimi sääntöjen ja ohjeistuksen vastaisesti. Välittömästi ilmoitus kauppiaalle.
Myyjät on niin vapaata riistaa.
Kuvitelkaapa tilanne että sanot nuohoojalle että otappa tuosta vähän tarkemmin.
Itse olin kaupassa töissä ja selkeä ohjeistus oli kysyä _ihan_jokaiselta_ alle 30v ihmiseltä. Ei ole mitään väliä vaikka olisi oma täysi-ikäinen sisko, mutta se on kysyttävä, juuri tuon takia, ettei jonossa seuraava sitten ihmettele, etteikö ikärajavalvonta toimi.
Olihan se hassua, kun saman ikäluokan ihmiset n.20v kävivät kaupassa ja olin kysynyt henkkarit aijemmin/tiesin heidän olevan täysi-ikäisiä ja sitten kun tuli tämä uusi sääntö, piti yhtäkkiä alkaa taas kysellä henkkareita.
Myönnän etten "kehdannut" kaikilta kysyä, jotka selkeesti oli yli 25v, mutta ehkä just kuitenkin alle 30v. Mutta kyllä, olisi pitänyt kysyä.
Hankkikaa elämä, oikeasti. Mitä vitun väliä sillä on, kysytäänkö paperit vai ei, jos ihminen on tuttu tai selvästi yli 18. Tarkoitushan on estää alle 18-vuotiaiden alkoholin saaminen, ei kysyä niitä papereita vain sen takia, että on olemassa sääntö.
Tuossa on olemassa myös mahdollisuus että kassaneiti tunsi nuoren asiakkaan mutta ei vain sinulle kertonut sen olevan naapurin Pete, jonka isoveljeä kassa on käynyt naimassa.