Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

****HELMIMASSUT ELOKUUSSA****

03.08.2008 |

Aattelin nyt aloittaa uuden pinon näin elokuun aluksi. :)

Pikasesti omaa napaa... Saatiin veritestin tulokset jo viime tiistaina, kaikki oli kuten pitikin, "tulos oli normaali ja lisääntynyttä riskiä ei todettu" myös siis täällä. Torstaina olikin jo toinen neuvola, meinas alkaa pelottaa jo kun ei löydetty noin 5 minuuttiin sydänääniä, tosin istukan virtausäänet kyllä kuului.. Hemmo olikin vielä tosi alhaalla ja erittäin nopea käänteissään, lähti koko ajan karkuun doppleria. No vihdoin saatiin sykelukema, joka oli jälleen kerran huima 164. Täti epäili että olisko sittenkin tyttö kun niin nopea käänteissään ja korkeet sykkeet. No sen näemme sitten toivottavasti syyskuun puolessa välissä kun on rakenneultra... Huomenna pitäisi mennä mellkein puolentoista vuoden kotona olon jälkeen töihin... Kumma juttu, mutta ei yhtään huvittaisi! :) Eka ajattelin piilotella mahaani edes pari päivää, mutta sitten totesin että mihinkä se siitä muuttuu... Joten töihin siis taidetaan mennä maha oikein kunnolla pystyssä.. ;) Meinaako joku muukin kuin minä udella tulokkaan sukupuolen ennakkoon?

Kurja kuulla että Kukonpoikasella ollut vaikea edellinen raskaus, nyt on kuitenkin varmaan helpottava olo kun tietää tasan tarkkaa miten vauveli tulee syntymään. Tsemppiä ultran odotteluun!

Mitenkäs muut? Ootteko lomilla vielä?

Yritin laittaa vielä linkin edellisiin löpinöihin, toivottavasti osasin...

bicci 13+4

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
04.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta,että elokuu pyörähti jo käyntiin.Tuntuu,että kesä ei vielä edes

ehtinyt alkaa,kun odotteli kokoajan niitä aurinkoisia päiviä.Toivottavasti edes syksystä tulee kaunis ja pitkä.

Minun lomat on jo kans pidetty,se mitä yrittäjä voi toistään pois olla.Nyt sitten virallisesti tänään koitan pureutua hommiin paremmin ja heti lauantaille olis

vielä yks edustusjuttu.Ahh,hakee asennetta..

Minä kanssa olen sen verran malttamaton,että haluan/halutaan tietää tulokkaan

sukupuoli ennakkoon.Kysyttiin se aikoinaan esikoisestakin ja sen jälkeen

odotus muuttui jotenkin niin erinlaiseksi,tiesi ketä sieltä odotti:)Ja mukavaa

laittaa lastenhuonetta ja miettiä nimiä yms.kun sukupuoli on tiedossa.En ole

tässä asiassa niin kaavoihin kangistunut..

Meillä ei ole esikoiselta mitään vauvajuttuja enää tallella.(paitsi ne rakkaimmat

pehmot ja kauneimmat ekat vaatteet.)Tämä raskautumisen vaikeus ja ihanan

kamala odotusaika sai minut päättämään,että enenpää ei tule,mutta mieli

muuttuu ja sama rumba käytiin läpi.No,pikkuhiljaa olen tässä jo päässä

alkanut miettiä,mitä kaikkea sitä tarviikaan hommata.Viikonloppuna käytiin

ihan ajankuluksi kiertelemässä kirpputorilla ja sieltä mukaan lähti vanha

pinnasänky ja siihen päälle kiinnitettävä hoitotaso 10€ Tosi surkeassa kunnossa

olivat,mutta mies lupasi hioa ne ja petsata tummaksi,hieman vanhahtavan näköiseksi:)

Nyt meinaan nauttia tästä raskaana olemisesta ja surra vasta sitten jos on

surtavaa,sillä meidän lapset taitavat olla nyt sitten tässä.

Kumma kyllä.Viikonloppuna havahduin siihen,että pahaolo on hävinnyt pois.

Toivottavasti ei enää palaakaan.Torstaina eka neuvola:)

Mukavaa viikonalkua ja työhön paluuta kaikille lomansa päättäneille.

Kukonpoikanen 8+1

Vierailija
2/9 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä työt ovat jo kans alkaneet, enemmän ja vähemmän positiivisissa merkeissä... Muutempa ei voinneissa sen kummempaa. Liikkeet tuntuu jo lähes päivittäin ja edelleen väsyttää.

Pikkuhiljaa pitäisi myös täällä aloittaa etsimään uusia tarvikkeita kuten toinen Stokken syöttötuoli tarvitaan ja tuplarattaat, oon ajatellut tilata Phil & Teds Vibet Englannista.

Kuinkas vanha Kukonpoikasen esikko on?

Laittakaahan nyt muutkin jotain väliaikatietoja itsestänne.

bicci 16+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika on mennyt tosi nopeesti...tänään oli jo toinen neuvola. Syke löytyi nopeesti ja pikkuisen syke oli 150. Mulle oli tullut 200g painoa lisää, mitä mä en ollut uskoa, sillä vanhat housut eivät ole mahtuneet enää moneen viikkoon kunnolla kiinni.

Mä en tunne tai tunnista vielä masuasukin liikkeitä, mutta se on kuulemma neuvolatädin mukaan ihan normaalia ensisynnyttäjälle. Jännittää jo kovasti, että koska ne ensimmäiset potkut tuntuu :)

Mä en ole vieläkään kertonut raskaudesta töissä. Ei ole tullut sopivaa tilannetta ja toisaalta ei mulla ole ollut hirvee kiire tiedottamisen kanssa. Mitä pidemmälle päästään, sen parempi.

Nyt alkaa jo vähitellen jännittämään 3 viikon päästä edessä oleva rakenneultra :)

Tsemppiä kaikille ja palaillaan taas!

Terkuin, Hopefully 16+2

Vierailija
4/9 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työt alkoi tällä viikolla ja onneksi on ollut paljon iltavuoroja. Illat kun ovat helpoimpia työvuoroja.

Meillä oli häät tuossa pari viikkoa sitten ja viime viikon oli valtava väsymys koko ajan :(

Taisi häästressi purkautua väsymyksellä.

Oksettava ja paha olo jatkuu täällä edelleen ja odotan innolla josko se kohta vähenisi. Ultrassa käytiin hääviikolla, eli vk 12 ja kaikki oli hyvin. Pikkuisella hyvä sydämen syke ja kovasti liikkui kohdussa. Maha on myös alkanut kasvaa. En tiedä onko sillä vaikutusta että minulla on eteenpäin kallistunut kohtu ja kohdun takana on hyperstimulaation takia vielä kohtalaisesti nestettä.

Jouduin käydä viime viikolla ostamassa äitiyshousuja ja pari paitaa. Ihanaa kun maha on kasvanut jo nyt, ja todellakin näytän että olen raskaana :x

Mahan aikainen esiintulo vaan oli vähän yllätys, ajattelin että pullahtaa esiin vasta muutaman viikon päästä aikaisintaan.

Nyt sitten jatketaan mahan kasvattamista ja odotellaan lokakuista häämatkaa :D

4D-ultran varasin myös lokakuun loppuun, sitäkin innolla odotellaan.

Hyvää syksyn jatkoa kaikille!

T: Demsey 14+3

Vierailija
5/9 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopas on ollut mulla mukamas kiirettä ku en oo ehtinyt ku kauan aikaa sitten kirjoitella... Lomat on todellakin lomailtu, töissä kerroin heti loman jälkeen vauvauutiset.

Luultavasti itse olen myös niin malttamaton, että sukupuolen haluaisin tietää etukäteen. Mulla ei vielä rakenneultra aikaa ole tiedossa, kuulemma ensi neuvolakäynnillä vasta (30.9) varataan, silloin mulla viikkoja jo 20... Tänään oli lääkärineuvola ja kaikki oli hyvin :) meinasi vain säikäyttää kun etsi sydänääniä aikansa ennen kuin löytyi...siellähän se jumputti hurjaa vauhtia.

Vaunujutuista haluisin vähän vinkkejä... Mitä kannattaa ottaa huomioon kun täällä lapissa asustellaan, niin luntahan täällä yleensä on aikas reilusti ja kävelylenkit haaveena... ja tietysti, että vaunut menis mahdollisimman pitkään ja kävis sitten myös "matkasänkynä".... mielellään teiltä kokeneemmilta kokemuksia kuulisin, tai siis lukisin :)

Minun masu kyllä jo hurjasti kasvanut, siis siihen nähden, että ekakertalainen olen... yhdetkään omat housut ei mene enää jalkaan, siskon vanhoja liian isoja farkkuja olen lainaillu ja eilen sain ekat mammafarkut, ihkut :D

Missäs muut helmikuiset?

Syksyn jatkoja!

T: Marikukka 15+1

Vierailija
6/9 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaista täällä meidä helmikuisten pinossa... :) Itse olen ainakin ollut taas totaalisen uppoutunut normaaleihin työkiireisiin. Alkuraskauden kuvotus ja huonovointisuus ovat kadonneet ja olen voinut nyt jo melkein kuukauden päivät erinomaisesti. Väsyttää toki iltaisin töiden jälkeen, mutta masun kasvua lukuuottamatta kaikki on kuten ennen raskauttakin :) Ensimmäiset mammahousut olen joutunut hankkimaan työkäyttöön, sillä yhdenkään jakkupuvun housut eivät enää menneet kiinni. Täytyy sanoa, että eivät nuo mammavaatteet ainakaan tyylikkyydellä imartele... :(

Meillä odotellaan jo kovasti rakenneultraa, joka on ensi viikolla. Jännittää ihan sairaasti, että onko masuasukilla kaikki hyvin. En vieläkään tunne liikkeitä, tai sitten en tunnista niitä?!?

Mitä muille kuuluu? Onko kukaan ollut vielä rakenneultrassa?

Terkuin, Hopefully 18+1

Vierailija
7/9 |
21.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Onko jollain tarvetta uudelle käyttämättömälle Angelsounds dopplerille?

Sain lahjaksi kaksi kipaletta ja myyn toisen tuolla Osta & Myy palstalla pois.

Kyseisellä laitteella voi kuulla pikkuisensa sydämensykkeen jo rv 10 ->, itselläni kuulin kotona ennen neuvolaa (heillä sota-ajan laite :) ). Tuo laite on säästänyt monet turhat ultrakerrat kun vuotoja on ollut. Laiteesseen ei tarvitse ostaa mitään kalliita geelejä, toimii itselläni esim. Nivean rasvalla todella hyvin ja tulee aina ilta rasvaukset masuun tehtyä :)

Jos on kiinnostusta, käykää kurkkaamassa. Hinta 59e + pk (uutena 80e).

Ottakaa yhteyttä rohkeasti, myös kysellä saa jos jokin mietityttää :)

Mukavaa sunnuntain jatkoa!!

Vierailija
8/9 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan oltu koko raskaudesta tosi hiljaa, pomo tietää, kun halusin kertoa, tulee työpaikalla isoja muutoksia, mutta eipä juuri kukaan. Laskettu aika on 04.02 ja tänään en laittanut nimeäni ensi vuoden kalenteritilaukseen enkä ole palauttanut talvilomatoivettani. Työkaverit ovat ihmeissään kun emme ole lähdössä jouluksi reissuun. No en kai, kun luultavasti silloin voi olla matkustuskieltokin :) Tai senhän saa vasta tosi lopussa.

Ylihuomenna on aamulla aika lääkärille, jos siellä on kaikki hyvin, nähdään viikonloppuna kummankin vanhemmat ja kerrotaan heille että minkälainen yllätys heille on tulossa. Lapsettomuus on jatkunut jo niin monta vuotta että kaikki, minä mukaan lukien ollaan luovuttu jo toivosta ja se on pitänyt entistä varmempana päätöksenä miksi ei vauvasta olla juuri kenellekään kerrottu.

Totaalisena uutisena on tullut tämä kuinka paljon vauvalle hankitaan tavaraa. Ostettiin vähän kesällä vaatteita kun oltiin Amerikassa, mutta sen jälkeen hyvin vähän kerralla. kaukalo saatiin tosi edullisesti ja rintapumpun hankin lähes ilmaiseksi viikonloppuna, mutta vielä on edessä pinnasänky, rattaat ja 1000 muuta asiaa. No, olen varma kun lapsen tuleminen tulee muiden tietoon, näitä voi löytyä ystävien varastoista.

Vatsa on joka tapauksessa nyt niin iso, mulla on iso kasa löysiä farkkuja, mutta kohta pitää vaihtaa äitiyshousuihin. Ostin peräti 5 paria housuja Amerikasta, erittäin edulliseen hintaan, mutta kun kokeilen, eivät housut pysyneet päällä, kun vatsa oli liian pieni. Ongelmat ne on mullakin.

Mä todellakin mietin viikonloppuna olisko pitänyt hankkia sellainen sydämenäänen löytäjä, mutta kun olin ollut tunnin sängyssä, sain sellaisen kosketusrumban, joten uskon että kaikki on ok. Tänään käveltiin 2 h ja voi jee mitä meteliä toinen pitikään sen jälkeen.

Vauva-kirjaa ollaan luettu ja odotan innolla kun ensi viikolla kuulemma alkaa mun energiset viikot. Ehkä kotikin tulee siivottua.

Syysterveisin Helinäkeiju

Vierailija
9/9 |
04.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätettiin kun tuli 25 viikon jälkeen ilmoitetaan ja oli kyllä kivoja reaktioita.

Nyt sitten puhutaan ääneen mitä pitää hankkia ja äitiyslomalla oleva kollega ilmoitti ruskovillan tärkeydestä ja laskin jos hankit jotain pientä, menee sinnekin reilu 100 euroa rahaa. Mutta kun pikkuhiljaa ostaa, ei määrä tunnu.

Uskomatonta on miten ihmiset kehtaa pyytää käytetyistä tavaroista, käytetti tuote, ja hinnan alennus 10 % ja maksat postikulut, saat halvemmalla kun kauppa on kävelymatkan päässä.

No, kierrätys jää tässä tapauksessa mun osalta väliin.

Miten muut, onko hirveesti hankintoja jo tehty ?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan