Onko omistusasumisessa mitään järkeä?
On aika hassua kun ihmiset yleisesti puhuu omasta asunnosta, joka sijaitsee kerros tai rivitalossa, se asunto ei ole oma vaan yhtiön omistama, itse omistat ainostaan osakekirjat jotka oikeuttavat huoneiston hallintaan. Jos yhtiö menee konkurssiin niin siinä tulee sinullekkin uusi isäntä.
Kommentit (67)
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 16:14"]
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 15:57"]
Minä taas en näe vuokra-asumisessa mitään järkeä, maksat toisen ihmisen asuntoasi vastaan ottamaa lainaa.
[/quote]
Oli siinä järkeä tai ei, niin joskus se on se halvin vaihtoehto asumisessa.
[/quote]Vuokra-asuminen on halvempaa vain niille jotka eivät maksa itse vuokraansa.
Fiksumpaahan se omistusasunnossa on asua. Kun on saanut koko asunnon maksettua, niin ei tarvitse maksaa kuin sähköstä ja mahdollisesti vedestä, jos omaa kaivoa ei ole. Jää rahaa muuhunkin :)
todellakin on järkeä. me omistetaan 2 taloa, 1 asunto-osake ja 2 kesämökkiä.
14, onko siis mahdotonta jättää lapsille sekä henkistä että taloudellista pääomaa? Sulkeeko asunnon periminen henkisen perinnön jotenkin pois?
Se onko ostaminen kannattavaa riippuu ihan asuntojen ja vuokrien määrästä. Tällä hetkellä meijän vuokra on 700e joten meille olis järkevää ostaa 100.000euron asunto. Harmi vaan että tältä alueelta ei saa asuntoa tuolla rahalla joten siksi ollaan toistaseks jumitettu tässä kämpässä vuokralla.. Nyt maksetaan 700e, omistusasunnossa maksettaisiin muille noin 300e. Oishan se kannattavaa vaikka asuisi vaan pankin vuokralaisena ja maksaisi vaan korkoja
Ollaan asuttu kaveriperheen kanssa 20v. lähekkäin. Me omassa, he vuokralla. Meillä maksettu asunto 250 000€, heillä ei säästössä mitään. Maksavat asumiskuluja 800€ enemmän kuin me, joka kuukausi. Olen tyytyväinen ostokseemme.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 16:17"]
No, Minä olen erittäin tyytyväinen, että vanhempani ovat ostaneet asunnon. Näin perillisten kannalta omistusasumisessa on paljonkin järkeä. Jos olet koko elämäsi asunut vuokralla, niin sinulta ei jää lapsillesi mitään.
[/quote]Mä panostan henkisen pääoman jättämiseen lapsilleni. Se on ainoa mikä kestää sukupolvelta toiselle eikä sitä voi varastaa eikä hukata maailman tuulissa.