Paljon teillä on joulua varten säästössä?
Itse olen saanut kesän jälkeen vähän reilun tonnin sivuun joulua varten. Itsekin olen aika yllättynyt kuinka "helposti" on onnistunut, olen esimerkiksi laittanut kaikki nettikirppiksiltä saadut rahat jemmaan, pullonpalautusrahat jne. Tuo summa ei varmasti edes mene kokonaan jouluna.
Kommentit (38)
59 457€ tilillä, mutta käytän noista max tuon 457€ jouluun. Luultavasti vähemmän, mutta taidan lahjoittaa loput joulupatakeräykseen.
Ostan ihan käyttörahoilla jotain sisarusten lapsille. Muuhun ei mene rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä menee normijouluna koristeluun, lahjoihin ja tarjoiluihin 4000-5000 euroa. Tänä jouluna juhlitaan joulua vähän runsaammin, kun koronan vuoksi ei ole päästy reissuun. Uskoisin, että 8000-10000 euroa varmaan menee. Ne on normaalilla käyttötilillä, joten säästötiliin tai sijoituksiin ei tarvitse koskea.
Herranen aika. Mitä te oikein ostatte? Miten voi palaa tonneja?
Meillä on normisti joulun pyhät 10-12 henkilöä ruokapöydän ääressä. Ruokiin ja juomiin on mennyt normaalisti 800-1000 euroa. Kaksi savustettua kalkkunaa Tyysteristä ja kaksi luomupossun kinkkua samasta paikasta. Lisäksi leikkeleitä, poroa ja hirveä ja edelleen samasta paikasta. Suosittelen muuten kaikille. Ehdottomasti Suomen parasta lihajalostetta. Alkoon menee 300-400 ja loput sitten kaloihin laatikoihin sun muihin.
Vaimolle ostan lahjaksi jonkun korun +- 1000 euroa ja lapsille (3 tyttöä) yleensä puhelin, tabletti, pelikonsoli tms. Jja lahjakortteja vaatekauppaan yhteensä n. 2000 euroa. Muille sukulaisille jotain pientä ja sen lisäksi valosarjojen ja koristeiden uusimista. Siinähän tuo 5000 euroa on, eikä mielestäni edes pröystäillä.Noh. Kiva kun kuitenkin suosittelit, mutta ei tällaisena 2000€/kk netto-duunarina oikein pistetä satoja euroja ruokiin ja lisää satasia juomiin, noin kalliista lahjoista puhumattakaan.
Ymmärrän hyvin ja tiedän, että olen hyväosainen, mutta käy kokeilemassa kuitenkin. Puolikkaan savukalkkunan saa jo 50 eurolla ja voin vakuuttaa, ettet sen jälkeen muuta halua. Se pitää kylläkin tilata etukäteen, enkä ole varma ehtiikö enää täksi jouluksi. Itse tilaan nuo jo helmikuussa, kun luomupossun kinkkua ei muuten saa. Laskevat jo silloin tarvittavan määrän porsaita. Tuo kalkkuna on kyllä ehtinyt näin syksylläkin.
Vierailija kirjoitti:
59 457€ tilillä, mutta käytän noista max tuon 457€ jouluun. Luultavasti vähemmän, mutta taidan lahjoittaa loput joulupatakeräykseen.
Kyllä pelastusarmeija varmasti kiittää tuosta 59.000 euron lahjoituksesta.
Vierailija kirjoitti:
59 tuhannella saa jo aikas hienon padan...
En ole säästänyt yhtään. Joulukoristeet mulla on jo hankittu aiempina vuosina ja joululahjoja olen alkanut jo ostelemaan. Jouluruokiin sitten menee muutama kymppi joulukuussa, mutta ei sitä varten tarvitse erikseen säästää.
Ei tarvitse erikseen säästää joulua varten. Lahjoja en osta kuin pari, koristeet on ennestään. Ruoat tietty hieman parempia ja juomia jonkin verran. Miehen kanssa vietetään joulu kaudelleen. Joulukalenterin ostin jo. :)
Mies saa lahjaksi tiukan pierun naamaansa.
Tyysterin lihasavustamo mainittu. Hys tästä, se on tiedossa oleva salaisuus, mutta yhtään pidempiä jonoja sinne ei kaivata. Jonotin viime joulun alla yli kaksi tuntia tuolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä menee normijouluna koristeluun, lahjoihin ja tarjoiluihin 4000-5000 euroa. Tänä jouluna juhlitaan joulua vähän runsaammin, kun koronan vuoksi ei ole päästy reissuun. Uskoisin, että 8000-10000 euroa varmaan menee. Ne on normaalilla käyttötilillä, joten säästötiliin tai sijoituksiin ei tarvitse koskea.
Meillä on normisti joulun pyhät 10-12 henkilöä ruokapöydän ääressä. Ruokiin ja juomiin on mennyt normaalisti 800-1000 euroa. Kaksi savustettua kalkkunaa Tyysteristä ja kaksi luomupossun kinkkua samasta paikasta. Lisäksi leikkeleitä, poroa ja hirveä ja edelleen samasta paikasta. Suosittelen muuten kaikille. Ehdottomasti Suomen parasta lihajalostetta. Alkoon menee 300-400 ja loput sitten kaloihin laatikoihin sun muihin.
Vaimolle ostan lahjaksi jonkun korun +- 1000 euroa ja lapsille (3 tyttöä) yleensä puhelin, tabletti, pelikonsoli tms. Jja lahjakortteja vaatekauppaan yhteensä n. 2000 euroa. Muille sukulaisille jotain pientä ja sen lisäksi valosarjojen ja koristeiden uusimista. Siinähän tuo 5000 euroa on, eikä mielestäni edes pröystäillä.
Kuulostaa onnettomalta joululta.
Millainen ihminen säästää erikseen joulua varten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimolle ostan lahjaksi jonkun korun +- 1000 euroa ja lapsille (3 tyttöä) yleensä puhelin, tabletti, pelikonsoli tms. Jja lahjakortteja vaatekauppaan yhteensä n. 2000 euroa. Muille sukulaisille jotain pientä ja sen lisäksi valosarjojen ja koristeiden uusimista. Siinähän tuo 5000 euroa on, eikä mielestäni edes pröystäillä.Kuulostaa onnettomalta joululta.
Veikkaan, että viihtyisit meillä kuitenkin.
Ei paljoa pistä jouluun rahaa,ennen paljonkin.Joulu sähkövaloja ei pistänyt yhtään moneen vuoteen,mutta patteri valoja vähän eli kinkku kalkkuna pienentyneet..mahtuu yhteen uuniin.Ennen kinkku isooo.Sähköä säästyy..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isossa perheessä tuo menee helpostikin.
Mä saisin palamaan tuon helposti jo näin 3-hengen perheessäkin.
Vierailija kirjoitti:
Tyysterin lihasavustamo mainittu. Hys tästä, se on tiedossa oleva salaisuus, mutta yhtään pidempiä jonoja sinne ei kaivata. Jonotin viime joulun alla yli kaksi tuntia tuolla.
Toi Tyysteri on muuten jännä paikka. Yritys on keskellä ei mitään huonojen yhteyksien päässä. Se ei markkinoi itseään juuri missään ja silti aivan käsittämättömät jonot aina joulun ja juhannuksen aikaan. Maine varmaan kiirii ns. suusta suuhun ja on kyllä älyttömän laadukkaat ja maistuvat tuotteet. Itse jonotin viime jouluna siellä ja edessäni oleva asiakas oli Raumalta ja takanani seisonut Hangosta. Ihmiset siis ajavat satoja kilometrejä saadakseen laadukkaita tuotteita juhlapöytään.
Joulusta on tullut pelkkä kaupallinen juhla. Muistakaa myös joulun sanoma niin köyhät kuin rikkaatkin.
2000 euroa. Ja ei oo tulleet helpolla. Lapsille annan rahana. Luulenpa että on iloinen yllätys heille:)