Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kummiudesta kieltäytyminen

Vierailija
21.02.2014 |

Onko kenelläkään kokemusta kummiudesta kieltäytymisestä?

miten ilmaisitte sen mahdollisimman hienovaraisesti?

miten siihen suhtaudutttiin ja säilyivätkö välit kieltäytymisestä huolimatta?

oma tilanne on sellainen, että olen todella varma että minua pyydetään kummiksi.

haluan olla lapsen elämässä ja hoitoonkin saa tuoda koska vain,

mutta en halua "sitoutua" lapseen.

minulla ei ole myöskään varaa ostaa sellaisia lahjoja, mitä tiedän vanhempien lapselleen haluavan.

kaikki täytyy olla"laatua".

ihmisinä aivan ihania, mutta ajatusmaailma ei aina kohtaa varsinkaan tavaroiden hintojen suhteen.

itse olen sellainen "kirppis ihminen", koska yksinkertaisesti rahaa ei ole liiaksi.

Toivottavasti en saa nyt vihoja päälleni, pelkään vain kummiuden pilaavan hyvän ystävyys suhteemme.

että minua ja hankintojani tavallaan halveksittaisiin.

vaikea selittää, toivottavasti joku ymmärsi mitä ajan takaa.

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 06:49"][quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 06:41"]

[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 06:39"][quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 06:24"]

Eikös kummiksi lupautuminen myös tarkoita,jos vanhemmat kuolevat,kummiksi ryhtymällä myös lupaat ottaa lapsen hoiviisi,jos vanhemmat kuolevat? Ainakin mulla on aina ollu käsitys tästä,eikä kummi ole vain lahjakone. Jos vanhemmat vain tällä perusteella valitsevat kummit,itse lopettaisin kummiuden kesken,jos mahdollista.

[/quote]

Kummin ainut virallinen tehtävä on pitää huolta lapsen kristillisestä kasvatuksesta ja lapsen kristinuskon vahvistamisesta. 

[/quote]

En tunne yhtään kummia,joka näin tekisi.

[/quote]

Miksi sitten lapsille on hankittu kummeja jos ei näin tehdä? Itse en ole kristitty joten lapsillani ei ole kummeja lainkaan enkä ymmärrä miksi joku kastaa lapsensa ja hankkii kummeja jollei ole vakaumuksellinen kristitty? Minuakaan ei ole kastettu eikä minulla ole kummeja koska vanhempanikaan eivät olleet uskonnollisia. 

[/quote]

Meillä on tuttavapiirissä fanaattinen ateistiperhe. He ovat kuitenkin viettäneet kirkkohäät, kastaneet lapsensa ja hankkineet kummit. Omien sanojensa mukaan kaikki tämä, jotta saisivat mahdollisimman paljon lahjoja.

Nyt kun lapsilla on jo ikää ja seuraava vaihe olisi konfirmaatio tai häät, ovat vanhemmat eronneet kirkosta.

Vastenmielistä kaksinaismoraalia ja iljettävää materialismin ilmentymää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme